haar knippen baby 5 maanden

Discussie in 'Verzorging' gestart door Sharon20, 29 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hoi allen

jamie is nu 5 maanden en zijn haren beginnen nu te groeien, enkel zitten er nog een paar nestharen tussen die een heel stuk langer zijn dan de rest.

zou ik deze bij mogen knippen zodat ze even lang zijn als zijn eigen haartjes? ik wou hem stekeltjes geven vanmorgen maar is echt geen zicht met die lange piekharen die er nog tussen zitten...

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.451
    1.847
    113
    Waarom zou dat niet mogen?

Milan had dit ook. Ik heb ze afgeknipt voordat ze helemaal vanzelf uit zouden vallen, want ik wilde graag dat eerste nesthaar bewaren. Nu heb ik een klein plukje in een mooi verzilverd doosje. Dat plukje is me ontzettend dierbaar. Bij dit kleine plukje haar, zitten ook zijn allereerst geknipte ienieminie nageltjes (tegen de adviezen in, de eerste nageltjes geknipt, omdat ik ze wilde bewaren ;) )

3. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Ik zou het zonde vinden om te knippen!... maar dat komt misschien omdat die van mij bijna geen haar heeft :)
    Ik heb er dan ook geen ervaring mee maar het lijkt me toch dat je gewoon mag knippen...
    Als ik trouwens andere baby's zie met haartjes ook al is het heel lang en rommelig vind ik het toch superleuk staan hoor!

4. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Een paar weken geleden heb ik ook de lange (nest)haren geknipt bij Iris. Toen haar haren gingen groeien werd het een raar gezicht met die lange haren ertussen. Nu is alles even lang en staat het recht overeind :D

5. Alita

Alita Niet meer actief

ik zou het niet doen, maar ja je moet doen wat jij wilt ik vindt het zonde, is nog zo klein

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik heb mijn dochter haar haaren al heel snel geknipt maar dat kwam door dat ze ook heel lang haar had. en toen ik het had geknipt zag het er meteen leuker uit

7. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    sharon, gewoon een beetje bijknippen, heb ik toevallig vanochtend ook gedaan bij de kleine meid, ze heeft grove krullen dus de langere haren vallen niet echt op maar in haar nek was het heel lang en liep als een soort rare punt af,hihi,
    dus vanochtend wat bijgeknipt!
    succes!

8. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hey wou even melden dat ik het toch al (een tijd geleden) gedaan heb.

mijn zoontje zijn nestharen waren bijna allemaal uitgevallen op enkele haren aan. dit waren een stuk of toen van die lange sprieten die er tussen zaten. deze heb ik bijgeknipt.

ik denk ook niet dat het goed is als je alles gelijk gaat knippen. maar ik heb geen nadelen ondervonden van het wegknippen van die paar nestharen :)

9. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

tot nu toe wist ik niet eens dat een baby nestharen op z'n hoofd had....maar verklaart wel die ene extreem lange haar op Yelena's hoofd.

10. Alita

Alita Niet meer actief

ja die lange sprietjes had ik er ook af gehaald hoor, is een vreemd gezicht he :D

heb er hier geen last van dus vandaar dat ik niks zou knippen!!!

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Uh hoe zie je het verschil tussen nesthaar en gewoon haar dan? Ik zie gewoon haar bij Tobe :p

Overigens moet ik het wel binnenkort gaan knippen want hij krijgt echt een lelijk matje. Ook bij zijn oren is het veel te lang ;)

12. Alita

Alita Niet meer actief

ja ik zie het ook niet maar hier had ze bij geboorte al lange haren, en blijkbaar wel uitgevallen want als ik nu foto`s zie dan pas zie ik verschil.... ook stom he...

13. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    :) Valt te zien. Wat een super lief gezicht met die staartjes
    '
    liefs Janna

Deel Deze Pagina