Ok het is dan wel vakantie, dus we zijn wat soepeler dan anders, maar ik wil toch een beetje op blijven letten. Mijn meisje is aan de zware kant en ik wil voorkomen dat dat een probleem wordt.. Iemand nog goede tips voor kleine tussendoortjes voor onderweg in de auto op vakantie, we moeten nogal lang rijden... Ik heb al ; plakjes komkommer, minitomaatjes, fruit, soepstengel en zoethoutstokjes op mijn lijstje staan. Verder krijgt ze om de zoveel tijd een klein kadootje ( doeboek/ nieuwe zwembroek/ opblaasding voor in het zwembad ) Aanvullingen??
Ik zou er vooral geen groot snackfestijn van maken. Eet gewoon wanneer je dat op een normale dag ook zou doen. Eten tegen de verveling, ik vind het geen goed recept. Ook al gaat het om gezonde snacks. Hier werkt het heel erg goed als we de opstelling in de auto af en toe veranderen, dus dat je van plek ruilt. Met één kind en twee volwassenen kun je ook eens naast haar op de achterbank gaan zitten. En dan samen naar buiten kijken, kletsen, spelletje doen, muziek of een 'hoorspel' luisteren. En neem de tijd voor pauzes, zodat ze even flink kan bewegen en uitrazen op een rustplek. Dat helpt ook tegen de ongedurigheid van het lange stil zitten. Sorry als je het vervelend vindt dat ik niet gewoon antwoord op je vraag. De snacks die je noemt lijken me prima, evenals knijpfruit en paprika. Ik zou ook een paar besmeerde boterhammen meenemen, soms kun je net geen geschikte stopplek vinden (file of zo) terwijl je dochter echt toe is aan eten. En een flesje of drinkbeker water.
Druiven vinden wij ook altijd handig voor in de auto. Kliedert niet zo, lekker zoet en sappig, mmmmmm..... En qua drinken: wij hebben als regel dat er in de auto alleen water wordt gedronken. Te vaak is er geknoeid met limonade, met vlekken en plakken tot gevolg. En het is beter voor de lijn en tanden, mooi meegenomen op die lange ritten.
Wij hadden ook knijpfruitjes meegenomen, maar verder ook gewone boterhammen, volkoren cracottes, soepstengel etc. Ik had zo'n sportfles gevuld met diksap voor onderweg en ze moest de fles steeds teruggeven als ze wat gedronken had ivm evt knoeien/plakken. Verder lijkt het me prima wat je al hebt! Fijne vakantie!
Wij snacken niet in de auto, maar stoppen om te eten. Zeker voor een kleintje achterin, vind ik eten niet verantwoord: bij een noodstop waarbij het eten achterin een keel vliegt, kan je er als ouder niet op tijd bij zijn. Ze kunnen zich ook gewoon verslikken. Thuis eten we ook niet de hele dag door. Boekjes, muziek, luistercd's, films.
Qua cadeaus onderweg zou ik meer dingen geven waar ze onderweg ook meteen mee kan spelen. Je hebt ook van dat gedroogd fruit in zakjes enn natuurlijk rozijntjes. En rijstewafeltjes en van die bisquitjes kunnen ook niet zo veel kwaad. En een gekookt eitje ofzo....
Wij hanteren in de auto ook de gewone eettijden en daarnaast een klein beetje extra. Druiven zijn hier populair. Kadootjes waar je in de auto niets mee kan zijn naar mijn idee nutteloos. 3 minuten fun van het uitpakken en OOH zeggen en dan? Dan niets... Ik zou eerder kadootjes geven waar ze wat aan heeft. Potloden, papier, vouwplaatjes, een boekje en investeren in een DVD speller is best handig (en nee, dat ding hoeft niet de hele weg aan) Wij hebben heel veel CD's met hoorspelen.. super leuk.. ook voor papa en mama en veel meezing CD's. Ook gezellig. En dan nog het allerbelangrijkste... wij rijden het overgrote deel 's NACHTS! Kunnen ze lekker slapen!
Dank je wel voor de tips ! Wij hanteren ook zoveel mogelijk de gewone eettijden hoor en i.d. neem ik ook gewoon gesmeerde boterhammen en een pakje melk voor haar mee, maar een keer iets extra`s tussendoor mag wel van mij maar was dus op zoek naar alternatieven voor snoep etc.. heb wel wat tips gehad dank jullie wel !
Als fruit inderdaad druiven of appel (evt in partjes), maar druiven hebben als voordeel dat je geen afval hebt. Verder kun je ook maisboogies oid geven. Volkoren cracotte of soepstengels. Rijstewafel. Dat werk.
Hier ook nooit eten in de auto. Mn schoonmoeder heeft ooit eens midden op de snelweg over de voorstoel moeten klimmen, kind uit de gordels peuteren en moeten heimlichen om het leven van de vader van mn kinderen te redden... nou, dat wil je echt niet.
Dit dus. Gewoon om de 2 uur stoppen en lekker eten en de beentjes strekken. Vakantie begint met de reis.
appelrijstewafeltjes van Goodie organix of de chipsjes daarvan bijv...ff wat te knabbelen, maar is wel heel licht