Ons dochtertje is nu drie maanden en weegt 5,5 kilo. Nu krijgt ze vijf flessen met 180 cc water, 6 schepjes en drie schepjes broodpitmeel. Om 6.00, 10.00, 14.00, 18.00 en 22.00/22.30. Zouden we nu al over kunnen stappen op vier flessen en die dan vullen met 200 cc water. We willen zo de avondtijd gaan vervroegen. Omdat we haar voor de laatste fles nu echt wakker moeten maken en ze dan vervolgens onder het voeden weer in slaap blijft vallen. We willen dan ook wat rijstebloem in het laatste flesje doen (hoewel ze nu ook gewoon tot 6 uur doorslaapt) Als ze haar flesjes dan niet helemaal leeg drinkt is dat niet erg. Dat doet ze nu ook niet en zolang ze de 850 ml binnenkrijgt die ze nodig heeft zijn wij tevreden. Overigens hebben wij een redelijk hongerig kind. Ze zat al snel op vijf flessen in plaats van zes (rond de zes weken al) omdat ze meer per voeding wilde hebben maar niet meer mocht op een dag.
Mijn dochter krijgt om 08u00 de eerste fles en om 20u00 de laatste fles (kan een half uurtje inzitten hier en daar) Zij krijgt dan 4 flessen van 210/7. Als ze eerder dan 08u00 honger heeft (wat de laatste tijd vaker voorkomt) dan zit ze ook nog wel eens op 5 flessen van 180/6. Aan de pap waag ik me pas als ze 4 maanden is. Ik heb het namelijk een keer geprobeerd (een klein lepeltje in de fles erbij) en hier heeft ze vrij veel last van gehad. De laatste fles krijgt ze met hongerige baby/ slaap lekker voeding van friso. Ook een hongerlapje hier dus Mag ik vragen waarom jij bent begonnen met broodpitmeel? Groetjes Mik
daar zijn we mee begonnen omdat ze in het begin veel spuugde na de voedingen. Door het broodpitmeel werd dit een stuk minder. Ook was ze minder hongerig. We hebben het geprobeerd om het weg te laten maar dat was geen succes is de slaap lekker voeding ook voor 0-6 maanden te krijgen of heb je die van 6 plus maanden? Ben wel blij te lezen dat wij niet de enige zijn met een hongerig meisje
die van de friso is er voor 0-6 maanden ja, van andere merken weet ik het niet. Izzy is van het begin af aan al hongerig geweest. al heel snel naar 5 flessen en toen nog sneller naar 4 met af en toe nog 5. ligt er maar net aan hoe laat ze wakker wordt. haar ritme is even zoek qua slaapjes..misschien een verlate 12 werken sprong groetjes mik
Wij hebben ook een hongerige dame. Zij krijgt 5x 180 maar vorige week was dit nog niet genoeg, de 4 uur tussen de flessen redde ze echt niet! We zijn sinds een paar dagen begonnen om 3/3,5. Uur tussen de flessen te doen en dit werkt super! Ze krijgt nu rond 6 - 9 - 12.30 - 16.00 - 20.00 de laatste en gaat rond 20.30 naar bed tot volgende ochtend 6.00 vanmorgen zelfs 6.30! Wij moesten haar altijd rond 22.30 wakker maken terwijl ze heerlijk sliep. Ze is nu veel meer tevreden en vrolijker. Ze is 12 weken oud alweer.....
Hier een dametje van bijna 4,5 maand oud, ze zit nog op 5 keer 180/6. Ik mag niet boven een liter uitkomen en madam heeft ook veel meer honger maar potjes eet ze niet,ook niet zelf gemaakte prak ,ze spuugt alles gelijk weer uit,ze vind het niks dus. Ze weegt nu 8,5 kilo bij 69 cm. En wat ik dit hongerlapje nog kan geven weet ik niet :s Pap krijgt ze erg krampjes van dus dat werkt ook niet :s Hongerige babyvoeding werkt dus ook niet bij haar de honger te stillen. Ik blijf nog even op de 5 flessen tot ze haar fruit en groente eet.
maggie100, dat was ook een beetje ons probleem. Om 22.30 de laatste fles is geen succes. We waren dan meer bezig om ons meisje wakker te krijgen dan de fles te geven. Door te minderen met te flessen kunnen we de tijd dus vervroegen van de late voeding. Vandaag voor de eerste keer geprobeerd en het gaat eigenlijk heel goed. Ze sliep al een half uur langer door, en het nieuwe ritme van 4 flessen lijkt haar ook meer rust te geven. (of ze heeft een hele goede dag gehad ). Nu gaan alle flessen in een keer op terwijl we daarvoor altijd over hadden of dat het lang duurde voordat ze leeg waren