Wij hebben de maxi-cosi voetenzak (zie plaatje). Ik vind hem alleen niet handig. Het heeft wel beentjes, maar geen mouwen of zo. De twee flappen sla je over elkaar heen. Het heeft dan wel weer een mutsje. Waar ik mee zit is: Wat trek je je kindje er onder aan? Alleen een trui lijkt me te koud voor de armpjes, want die moeten er wel uitsteken. Zie een dreumes van 1 jaar maar eens duidelijk te maken dat hij zijn armpjes binnenboord moet houden... Dus dan gewoon zijn jas eronder, en de armpjes door de gaten (ritsjes) aan de zijkant naar buiten? Lijkt me dan dat hij te warm is ingepakt, met dat ding én een jas aan... Hoe doen jullie dat?
Je bedoelt die van de Mura? Ik heb mijn dochter er nu in zitten met een winterjas en dan de benen erin. De flappen doe ik eroverheen als het echt waait en zij blijft dan wel goed met haar armen erin zitten. Als het niet koud genoeg is, dan niet. Ik vind het wel een fijne voetenzak eigenlijk.
Ik zou buiten als het koud is de handjes erin doen en een jasje aan. En in een winkel oid de flappen opendoen.
Wij hebben niet zo'n voetenzak, maar een bunker, is ook met klittenband aan de bovenkant, maar onze kleine meent dat het daar te warm voor is (maakt niet uit hoe hard het waait of vriest), en blijft wurmen tot de flappen helemaal open hangen....gelukkig houd ze tegenwoordig wel haar voeten in de zak, die wilde ze er eerst ook met alle geweld uit hebben....Ze heeft wel altijd een jasje aan (handschoenen en muts worden ook steeds afgedaan...)
wij hebben ook zo een, in het blauw, en ik doe haar een winterjas eronder met de flappen open, wantjes aan. Ik vind hem in het geheel niet handig.
Wij hebben ook zoiets gehad, is echt heel handig voor in de maxicosi, omdat je in de auto de flappen open kan laten en dan weer dicht als je naar buiten gaat. Hele kleintjes houden de armen wel erin, als ze wat groter worden dan kun je een dikke jas aandoen en de flappen onder de oksels door (dat het buikje warm blijft)
Nee precies, dat heb ik dus ook. Dus ik dacht: Doe ik het fout of zo? Schijnbaar niet, want ik doe het nu dus ook zoals jullie beschrijven. Jasje aan en flappen open. De capuchon gebruik ik niet, want hij heeft gewoon een eigen mutsje op.
Mijn meisje zit met de kou als een mummie ingepakt in de zak. Maar als het wat minder koud is wordt het alweer lastiger. Ook heb ik constant moeite om haar voeten/beentjes er goed in te krijgen. De mura is een fijne wagen maar die voetenzak vind ik ook een onding!
Ja, moet ik daar een aparte voetenzak voor kopen. Da's best zonde van het geld. Overigens is de combi winterjas, de mura zak en autostoeltje (toevallig ook MC Axis), ook niet fijn. Dan wordt mijn kindje te dik en passen de riempjes niet meer in elkaar. Dus ik doe die zak pas aan als ik hem uit de auto haal en in de wagen zet. Overigens heb ik geen moeite met de beentjes. Dat deel vind ik juist wel fijn.