smetplekken onder okseltjes..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bunchy, 15 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Hoe goed ik hem ook afdroog hij blijft last houden vna smetplekjes onder zijn okseltjes...
    wat hieraan te doen?
    wat helpt?

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Mijn dochter had hier ook last van. Ik maakte schoon met kamille thee, en dan met een föhn drogen, zodat de huid goed droog was. Binnen 2 dagen was het helemaal weg.

3. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Als mijn dochter last heeft van rode geirriteerde okseltjes, maak ik ze schoon met een nat washandje, droogdeppen, en dan smeer ik ze in met wat zwitsal zalf. Talkpoeder zou ook helpen.

Om te voorkomen dat ze het weer krijgt, na elke badje goed droogdeppen, zoals met alle huidplooien.

De eerste keer dat ik die rode okseltjes zag bij mijn dochtertje, waren ze zo rood, en de ene had zelfs een bloederig scheurtje. Dat vond ik echt zo erg voor haar, en kon mijzelf wel voor m'n kop slaan dat ik niet wist dat ze daar ook huidplooien had.

4. Bloemie

Bloemie Bekend lid

7 jul 2006
    666
    0
    0
    Goed drogen!

Talkpoeder helpt altijd erg goed of maizena. Dit niet te veel verstuiven, want ze mogen het niet inademen. ( stoflongen)

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

En een handige tip om de plooitjes schoon te maken als er wat van dat wittige huidsmeer in de plooitjes zit, is met een druppeltje olie op een watje. Daar lost het smeer makkelijk in op, en dat kun je dan weer makkelijk met een washandje of beter nog watje met lauw water weghalen. Wij vonden dat je soms teveel moet "boenen" op dat tere huidje om het met een washandje met water weg te krijgen... :(

En dan idd droogdeppen met hydrofiel, en droogfohnen, uiteraard niet te heet ;)

6. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Als Chloé dit heeft smeer ik er sudocreme op en de volgende dag is het al bijna weg!

7. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    ik smeer er zinkzalf op

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Toevallig zag ik vanmorgen bij Ayla een klein smetplekje in haar okseltje. Ik heb sudocreme opgesmeerd, zoals ik ook wel eens heb gedaan toen ze wat rood was in de plooien bij haar liezen.

9. fafje

fafje Niet meer actief

zinkzalf van zwitsal en sudocreme

10. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    idd sudocreme /zinkzalf

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik gebruik dan sudocrem. Bij ergere smetplekken gebruik ik de ene dag sudocrem, de andere dag een vette crème.

12. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    madelief had e ook 1
    heb er s'avonds balneum zalf opgedaan en smorgens was t helemaal verdwenen!

Deel Deze Pagina