Wie gebruikt een 'app' als anticonceptie

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Joelle23, 7 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joelle23

    Joelle23 Lid

    13 apr 2016
    85
    21
    8
    Administratief medewerker
    Hoi dames!

    Wie gebruikt een app volg systeem voor je menstruatie.

    Sinds de geboorte van mn dochter lijkt de pil die ik altijd had niet meer zwaar genoeg?

    Ik wil liever helemaal geen hormonen dus ben me aan het oriënteren op de app.

    Heb vorige week zondag de laatste pil gehad, dus mn stopweek zit er net op.

    Iemand tips en trick hoe ik het nu het beste kan aanpakken, ga er vanuit dat je niet gelijk een regelmatige cyclus hebt
    en welke apps gebruiken jullie?

    Alvast bedankt!
     
  2. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.414
    3.966
    113
    noord holland
    Het lijkt mij dat dit geen vorm van anticonceptie is. Je wil proberen om een zwangerschap te voorkomen door je cyclus te leren kennen en hiermee te zorgen dat je alleen op de goede momenten sex hebt?
    Als je echt wil voorkomen dat je zwanger wordt lijkt me dit niet handig. Je cyclus kan altijd veranderen ook als is hij al jaren hetzelfde. Zaadcellen kunnen heel lang blijven leven en het is heel wisselend hoe dat uitpakt. Je zou dan het meest veilig zijn met alleen de ná de eisprong (en dan.moet je nog hopen dat je lichaam je niet een keer fopt). Met een app probeer je met de symptomen je cyclus in kaart te brengen. Toch kan het al beïnvloed worden door simpele dingen als stress, slechte nachtrust, ziekte, ik noem maar wat. En dat weet je dan vaak pas achteraf.
     
    Louise11110, Thirza78, Roodborstj en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Dit idd.
    Je kan er voor kiezen om ovu testen te grbruiken.
    Dan vanaf ongi tm 4 dagen na de posi ovu met condooms sex hebben en pas vanaf daar tm ongi zonder condoom.

    Echter moet je wel met een eventueel ongelukje kunnen dealen (omdat een posi ovu geen garantie is op een eisprong die volgt).
     
  4. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Je wilt geen hormonen, schrijf je, waarom neem je dan geen koperspiraal? Of gebruik een condoom. Een app zou ik niet op vertrouwen om de redenen die al genoemd zijn.
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    App is onbetrouwbaar. App is wel handig om je cyclus wat in de gaten te houden maar je eisprong luistert niet naar de app :p

    Condooms lijkt mij verstandiger
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  6. Joelle23

    Joelle23 Lid

    13 apr 2016
    85
    21
    8
    Administratief medewerker
    Bedankt voor jullie reacties! Niet handig dus!

    Ik zoek maar een andere oplossing!
     
  7. Joelle23

    Joelle23 Lid

    13 apr 2016
    85
    21
    8
    Administratief medewerker
    Heb een mirena gehad, alleen werd mn man daar niet zo blij van
     
  8. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    De mirena spiraal geeft hormonen af, een koperspiraal niet. Vandaar mijn suggestie voor een koperspiraal.
     
  9. nienie26

    nienie26 Bekend lid

    24 nov 2013
    844
    208
    43
    Hier gebruikte ik altijd mijn kalender. Ik vind hem echt super handig en duidelijk. Alleen blijft het wel echt gokken. Op mijn app had ik geen seks gehad rond mijn ovulatie en toch was ik zwanger:D voor ons echt een cadeau maar als je echt niet meer op kinderen zit te wachten zal ik het er niet op gokken:thumup:
     
  10. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Ik deed dit op deze manier voordat ik zwanger raakte. Wel moet ik erbij zeggen dat ik al ruim 7 jaar geen pil meer gebruik ondertussen. Na het stoppen met de pil heb ik 2 jaar nodig gehad om mijn eigen cyclus te leren kennen. Daarna durfde ik het pas zonder condoom aan op de niet vruchtbare dagen. Wel berekende ik altijd ruim de dagen om de vruchtbare dagen heen.

    Zelf ben ik vorig jaar maart bevallen en ik durf nu echt nog niet zonder condoom! Cyclus is veranderd, voelt anders etc.

    Ja het kan, maar je moet je cyclus en lichaam echt goed kennen! Maar ik zou nu nog voor het zekere een condoom gebruiken.
     
  11. Lomo

    Lomo Fanatiek lid

    17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Ik gebruik de app Flo. Die houd het goed bij en zit ook altijd goed qua menstruatie en eisprong. Maar de enigste keer dat ik voor anti conceptie op deze app vertrouwde was ik 9 maanden laten een kind rijker. Dus ik zou het daar niet alleen van laten afhangen.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  12. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Nee een app is geen anticonceptie. Al is je cyclus nog zo regelmatig. Daarbij weet je de kwaliteit van t zaad van je partner niet. Er zijn vrouwen die 5 dagen voor de eisprong sex hebben gehad zwanger geraakt.
    En wat je je eisprong nou een net een dag later is?

    Je lijf is geen robot waaraan een app is aangesloten die jou precies weergeeft wat er gaande is.
    Compleet onbetrouwbaar
     
  13. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Wij gebruikte een app tussen de 1e en 2e in.
    Met in ons achterhoofd het is oké als ik toch zwanger raak.
    Ging 13 maanden prima. Toen 1 maand nergens opgelet expres en ik was zwanger.

    Als je echt geen kindjes meer wil zoals gezegd zou ik iets anders gebruiken.
    Heb zelf 5 jaar een koper spiraal gehad na de 2e.
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  14. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Wij doen aan VHZDKU, maar dan ook altijd, ongeacht waar ik in mijn cyclus ben. En dan ook ‘mocht het gebeuren is het welkom’.
    Zelfs ik zou niet vertrouwen op een app. ;)
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  15. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Hoezo werd hij er niet zo blij van, had hij last van de draadjes of...?
     
  16. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Ik durf niet te vertrouwen op een App. Na de bevalling ga ik me verdiepen in een sterilisatie.
     
  17. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Hier...

    Dat is jaren goed gegaan tot begin dit jaar. Ik had gemeenschap gehad en zag op de app dat ik pas 8 dagen later mijn eisprong zou krijgen. Ik liep al die jaren echt gelijk met de app dat was super fijn. En toen bleef mijn cyclus uit.... Ik had geen symptomen maar dacht.. wil nu toch onderhand wel eens ongesteld worden. Test gedaan.. meteen positief. Bleek dat mijn eisprong 2 dagen eerder is geweest.. dus heeft nog ruime tijd tussen gezeten, maar blijkbaar was het genoeg voor een volgende kindje, dat overigens hartstikke welkom is.
     
  18. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.399
    113
    Ik gebruik de fitbit app. En daarnaast luister ik naar mijn lichaam. Ik heb slijmverlies rondom de eisprong en wat buikpijn. Tot nu toe klopt het behoorlijk, maar dat neemt niet weg dat we toch overwegend voorzichtig zijn en dus meestal met condoom vrijen.
     
    Eikeboompje vindt dit leuk.
  19. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.622
    11.171
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Een app is niet heel betrouwbaar. Je hebt ook nog de ladycomp maar ik zou daar ook niet aan durven.

    waarom werd je man niet blij van de spiraal? Voelde hij de draadjes zitten? Die kan je ook korter laten maken.
     
  20. EerlijkeEva

    EerlijkeEva Actief lid

    8 mrt 2020
    183
    162
    43
    Vrouw
    Ja ik! Ongeveer 2 jaar inmiddels. Natural Cycles. Elke ochtend temperaturen en (aanvullend, niet noodzakelijk) gebruik ik ovulatietesten. Eerst gebruikt als anticonceptie, maar sinds deze maand als middel om juist zwanger te raken.
    Wat ben ik blij met Natural Cycles! Mocht ik zwanger raken, zal ik daarna nog steeds deze manier van anticonceptie gebruiken. Heel tevreden over en wel degelijk betrouwbaar. Uiteraard bij goed gebruik, maar dat geldt voor alle manieren van anticonceptie.
    Jammer dat zoveel mensen denken dat het niet betrouwbaar is, zonder zich er echt in te hebben verdiept.
     

Deel Deze Pagina