Wie gebruikt er een neuspeertje voor de baby?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mommy2012A, 3 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

bij de oudste een gekocht en geprobeert, kan aan mij liggen maar ik kan er niet mee overweg hahahaha. Bij de 2e ook niet gekocht, gewoon leren snuiten toen ze net 1 was :D gaat prima

2. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    gekocht en handig gevonden. tim kon ook vrij snel snuiten, maar soms hielp snuiten niet.

Hij vond het idd. ook niet leuk, maar neusspray is ook niet leuk.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Niet gekocht en nooit gemist. Ik ben er geen voorstander van en ga niet in hun neus rommelen met zo`n ding, ze zouden er ook helemaal van over hun toeren raken. Mijn kinderen hebben nooit last gehad van hun verkoudheden, gebruik ook nooit neusspray. Rond een jaar konden ze zelf snuiten en daarvoor plukte ik weleens wat weg rond hun neusgat.

4. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Ik gebruik het ook bij mijn dochter als ze erg verkouden is. Dus als het snot er echt uitloopt. Ze vindt het dan niet erg, blijft zelfs stil liggen ervoor. Het geeft haar echt verlichting op zo'n moment.
    Het helpt niet als het om "vast" snot gaat, maar alleen als het echt waterig is.

5. Mommy2012A

Mommy2012A Actief lid

4 nov 2011
    489
    0
    16
    Vrouw
    Wat fijn zeg dat ze stil blijft liggen.

6. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb er een, maar kan er niet mee overweg. Ik veeg de snottebellen gewoon weg met een hydrofiel (daar heb je die dingen voor). Snuiten is niet goed, dan pers je het snot de holtes in, met voorhoofdholteontsteking tot gevolg. Ophalen en doorslikken is nog het beste.

7. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik heb het heel even gebruikt voor mijn zoontje, maar het schijnt helemaal niet goed te zijn. Doordat je het snot er met veel kracht uitzuigt kan je de slijmvliezen beschadigen. Schjint ook pijn te doen zo'n ding. Test maar eens uit bij je eigen neus.

8. Mommy2012A

Mommy2012A Actief lid

4 nov 2011
    489
    0
    16
    Vrouw
    Ik ga het eens testen bij mijn eigen neus. Goed idee rebekka

9. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik gebruik hem nu regelmatig omdat ze verkouden is en er soms behoorlijke pulken in de weg zitten om normaal te kunnen ademen. Ze vindt het niet altijd leuk, voornamelijk omdat ik haar neus eerst spray, maar het werkt wel!

10. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Op aanraden van onze eerste kraamhulp hebben wij ook zo'n ding gekocht. Maar heb hem geloof ik maar 3x gebruikt ofzo, vond het maar een onding en naar mijn gevoel werkte het ook niet (voldoende). Bovendien vond onze dochter het ook niet leuk.

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik vind het een onding.
    Ik heb een neuszuiger van Otrivin, werkt echt stukken beter.

12. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik gebruikte hem best regelmatig toen ze kleiner was, nu niet meer gek eigenlijk. Ik ga hem er weer eens bij halen, werkt prima. Wel eerst neusdruppeltjes gebruiken om alles zacht te maken.

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik spray ook eerst in z'n neusje om dan met het peertje even te zuigen. Je wil niet geloven wat soms allemaal uit dat neusje komt als ze verkouden zijn! Vooral met de fles drinken en een verstopte neus had hij het moeilijk, dus dan zoog ik even en kon hij fijn verder drinken.

even off-topic: maar hoe leer je een eenjarige snuiten? Geen idee hoe ik het aan zoonlief moet uitgelegd krijgen...

14. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    @nijntje1984: Mijn zoontje is 2 en kan nog niet snuiten, volgens mij krijg je het bij een eenjarige onmogelijk geleerd..

Neuspeertje heb ik wel in huis gehad maar ik vond het een onding en zoontje werd al panisch als dat ding alleen al in de buurt van zn neus kwam..

15. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Oh ik lees nu dat er eenjarigen zijn die wel al kunnen snuiten.. hoe hebben jullie ze dat in godsnaam geleerd?

Als ik het aan mn zoontje uitleg en voordoe dan maakt ie alleen maar geluid met zn mond maar met zn neus doet ie niks..

16. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Bij de eerste vond ik het een onding, snapte er niks van en kwam niks uit de neus, nu met de tweede weet ik wel hoe die werkt ;)
    en ze is nu al 2x flink verkouden geweest en laatste keer wilde ze ook niet goed drinken daardoor en continu wakker dus toen voor haar eigen bestwil paar keer die neuszuiger in combi met neusspray gebruikt en idd wat een verademing!

17. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Ik gebruik het peertje eigenlijk elke keer wel als ons ukje verkouden is.
    Ze vind het vreselijk dat gepruts aan dr neus maar t scheelt echt in de nachten als je de ergste propjes of slijm eruit kan krijgen :)

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja dat is mijn vraag dus ook :D Ik heb al gezegd blazen door z'n neus en doen het voor, maar het lukt echt niet...

19. Sanne152

Sanne152 Actief lid

18 jan 2012
    146
    2
    0
    Ohh bah :p

20. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    ik kom graag even terug op het peertje. Mijn kleine jongen van 4 maanden is nu heel erg verkouden en zit heel erg dicht met snot, heel vervelend voor hem vooral met de voeding. Heb ook neusdruppels gekregen en in de bijsluiter staat dat je de snot voor gebruik zoveel mogelijk moet verwijderen. Ik had een neuspeertje en die werkt op zich wel maar hij vind het echt super vervelend. Nu heb ik vanmorgen bij de apotheek een soort neuspeertje gekocht met een slangetje eraan en een mondstukje zodat ik het echt kan uitzuigen. Echt een topding en een aanrader. De kleine man vind het een stuk minder vervelend en het snot haal je er echt uit!!!
    Dus als ik je iets zou aanraden is dat het, het is van Otrivin en was een euro of 7....

Deel Deze Pagina