Op de wachtbank na IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door wanda73, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wanda73

wanda73 Actief lid

24 dec 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Hallo,

zijn er hier dames/meiden die ook op de wachtbank zitten na een IUI-poging??

groetjes wanda

2. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hey Wanda,

Hier iemand die op de wachtbank zit. Afgelopen maandag (gisteren,valentijn) hebben wij onze derde IUI gehad.
    We zitten weer vol spanning de komende 2 weken. Eind febr. weten we weer of het gelukt is!!
    En jij zelf?

3. wanda73

wanda73 Actief lid

24 dec 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Hallo ingeping,

afgelopen zaterdag hebben wij onze 5de iui gehad! En vandaag moet ik nog 11 daagjes wachten voordat ik mag/kan testen.
    Ik hoop dat het deze keer raak mag zijn en dat het blijft zitten. ik was bij de 3de iui zwanger, alleen is dat helaas geeindigd in een miskraam.

Ik vind het wel heel speciaal dat je op valentijns dag de iui hebt gehad! Gaan jullie voor jullie 1ste kindje? Wij gaan wel voor ons 1ste wondertje.

Ik wens je veel succes met (af)wachten. En we kunnen elkaar op de hoogte houden deze komende "wacht"dagen.

groetjes wanda

4. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    hoi mag ik met jullie mee kletsen ook hier zaterdag onze eerste iui gehad en mogen de 26ste testen.

Het wachten duur zo verschrikkelijk lang.

5. wanda73

wanda73 Actief lid

24 dec 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Hey minimuis,

gezellig dat je mee komt kletsen!
    Het is inderdaad erg lang (af)wachten tot de 26ste. Hopelijk lukt het deze keer voor ons!! Ik had ook 2 eitjes deze ronde.

Ik zie/lees dat jij al 3 miskramen hebt gehad?? Pff, dat lijkt mij heftig zeg.
    Succes met afwachten hé

groetjes wanda

6. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    @Wanda: Spannend al je vijfde IUI. Wat was de reden voor de IUI? Hoop echt voor je dat het lukken gaat dit keer.

@Minimuisje: Jeetje zeg drie miskramen en nu aan de IUI. Viel de IUI je mee? Heb je een gestimuleerde IUI of op eigen cyclus?

@All: Hier vol in de wachtweken. Duurt zo lang he dat wachten. Anders gaat de tijd altijd zo snel en nu duurt het een eeuwigheid ze!!!

7. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    wanda wel heel speciaal zo op valentijn een iui ik duim dat het raak is zou wel een heel speciaal kado zijn.

Ingeping wij hebben al 9miskramen gehad helaas en nu lukt het niet meer om zwanger te raken. De drie die hier staan zijn mijn langste zwangerschappen de rest was tussen de 5 en 6 weken al fout. Wij gebruiken gonal-f om mijn cyclus wat beter te laten verlopen

Spuiten jullie trouwens ook of is het zonder hormonen. En hoe lang zijn jullie al aan het proberen om een kindje te krijgen.

8. wanda73

wanda73 Actief lid

24 dec 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Hallo ingeping,

bij ons hebben ze geen reden kunnen vinden waarom wij maar niet op de "natuurlijke" manier zwanger raken! Ik denk omdat ik al 37 ben en mijn man 42 dat we daarom met IUI bezig zijn, we zijn dus niet meer de jongsten(haha)!

@ minimuis,

pff, 9 miskramen dat lijkt mij helemaal heftig, ik heb er 2 gehad en dat vond ik al erg heftig!! Hoop er eerlijk gezegd geen 1tje weer mee te maken!!

Ik spuit vanaf de 4de dag van mijn cyclus en dan 9 dagen lang puregon en dan pregnyl!
    Wij zijn al vanaf 2006 bezig om een kindje te krijgen, dus wij zijn al ruim 5 jaar bezig!! We wilden in mei 2008 in de mmm stappen maar toen overleed mijn vader na een kortstondig ziekbed(28 dagen) en nog geen 7 maand later mijn moeder, aan een gebroken hart(zeg ik altijd)! Het heeft een tijdje geduurd voordat ik de draad van het "normale" leven weer kon oppakken. In 2010 was ik weer sterk genoeg om in de mmm te stappen en om te proberen om mijn droom werkelijkheid te laten worden! Een eigen gezinnetje is voor mij wel heel belangrijk geworden na het verlies van mijn ouders en aangezien ik geen broers of zussen heb!

Hopelijk komt mijn droom gauw uit

9. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Wanda wat heftig eerst je vader en kort daarna je moeder te moeten verliezen de rillingen lopen over mijn rug. Ik snap heel goed dat je dan geen zin heb om de mmm in te gaan het is al zwaar genoeg zonder al dat verdriet. Jullie zijn ook al een hele tijd bezig al 5jaar. Wij zijn vanaf 2003 bezig na 3miskramen hebben we een pauze ingelast en in 2006 hebben we het weer opgepakt, helaas zonder resultaat. Hier ook niet meer de jongste vriend is 30 en ik 40 maar opgeven kan ik het nog niet al is dit op ivf na het laatste wat we willen proberen.

10. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    @Wanda: Idd je leeftijd zal niet meewerken maar het is zeker nog wel haalbaar denk ik. En wat een heftige tijd zeg dat je je ouders zo snel achter elkaar verliesd. Snap dat dit echt wel tijd nodig gehad heeft voordat je weer op de rit bent voor deze stap. Het is dus jullie eerste kindje?

@Minimuis: Ik had de IUI op Valentijn!!

Ik slik vanaf dag 3 t/m 7 Clomid en de Pregnyl twee dagen voor de IUI. Na IUI 3 als die niet raak is stappen we over op de Menopur. Dit is even krachtiger als Clomid. Wij zijn aan de IUI omdat het zaad van mijn vriend niet optimaal is.

Wij zijn nu 20 maanden bezig om zwanger te worden. Ruim anderhalf jaar!!

11. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    ingeping sorry:) Dan is het voor jou een speciale dag geweest. Ik heb last van alle hormonen denk;). Ik hoop dat we alle drie een mooie test hebben we lopen wel allemaal mooi gelijk op:D

12. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Geeft niet hoor minimuis. We lopen idd mooi gelijk op. Kunnen we elkaar een beetje steunen naar het eind van de maand!!!

13. zus01

zus01 Niet meer actief

Hallo dames, is er nog plek op de wachtbank? Ik klets ook wat op andere topics mee, maar ik vind het altijd leuk om met meer 'lotgenoten' ervaringen uit te wisselen.

wij hebben net onze eerste IUI achter de rug. wij zijn onbegrepen onvruchtbaar verklaard en dat na 2 jaar proberen. wellicht dat het bij ons ook met de leeftijd te maken heeft (ik 36, man is 30). ik heb wel een geschiedenis met endo. dit is operatief verwijderd bij mijn maag/navel. mijn baarmoeder/eierstokken zijn echter altijd schoon geweest van endo/cystes (gelukkig...)

we hebben 8 februari onze inseminatie gehad. helaas was deze keer het zaad van mijn man wat minder, omdat hij een paar weken daarvoor koorts heeft gehad. dus maar een inseminatie van 1,8 miljoen (bij 1 follikel). maar zoals ze zeggen: er is er maar 1 nodig....

ik zit al een tijdje op de wachtbank dus en mag aankomende dinsdag testen. ik reken nergens op, gezien de tegenslag met de inseminatie, maar je hoop toch altijd ergens op....

succes met wachten!!

14. wanda73

wanda73 Actief lid

24 dec 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Hallo ingeping,

het zal ons 1ste kindje worden!!

Heb sinds vandaag zo ontzettende pijn in mijn hoofd, jak! Een molletje helpt niet echt. Ga vandaag maar lekker vroeg naar bedje toe in de hoop dat ik morgen van de pijn in mijn hoofd af ben!!

fijne avond verder

15. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    zus schuif lekker bij ik zie dat het voor jou ook de eerste keer was je iui is het je mee gevallen.

Wanda hoe is het vandaag met je hoofdpijn hopelijk ga het al een stukje beter.

Ingeping gelukkig dat je het me niet kwalijk neem haha

Hier een hele dag last van mijn buik gehad en ik kan ineens niet meer naar de wc. Wie van jullie gebruikt ook utrogestan ik ben bang dat het daardoor komt dat ik niet kan. Oh ja let niet op de schrijffouten dat is niet mijn sterkste kant schrijven dan he:D

16. zus01

zus01 Niet meer actief

@minimuis. dank je, de IUI zelf viel mee, niets van gevoeld. heb ook geen last gehad van de hormonen (denk ik). heb puregon en pregnyl gespoten. helaas was de kwaliteit van het zaad van mijn man wat minder op moment van inseminatie. hij had een paar weken daarvoor koorts gehad en dat had effect op zijn zaad....:(
    mocht het deze ronde niet lukken, hoop ik dus dat de volgende ronde een stuk positiever is!

ik zie dat jij een behoorlijke geschiedenis met ma's heb gehad. jeetje...dat zal behoorlijk zwaar zijn geweest voor je...hopelijk snel goed nieuws voor je!

17. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    zus jammer dat het zaad van je man niet zo heel goed was, maar je heb er maar 1 nodig he indien twee eitjes tweezaadjes dus hopelijk heb je dinsdag een mooi 2de streepje staan.

Mijn vriend had heeft top zaad volgens de gyn 4,4 zag ik staan op de bovenste regel hebben eigenlijk verder geen uitleg gekregen alleen dat het super goed is. De ma's hebben er zeker ingehakt vooral die van onze tweeling daar ben ik een tijdje van onderste boven geweest en we hebben het er soms nog verschrikkelijk moeilijk mee. Dus stiekem hoop ik dat als het gelukt is allebei de eitjes zijn bevrucht,vooral vanwege mijn leeftijd

18. wanda73

wanda73 Actief lid

24 dec 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Hey minimuis,

hier nog steeds pijn in mijn kop, niet meer zo erg en geen molletje dat helpt en ik durf nu ook niks sterkers te nemen!!
    Ik gebruik geen utrogestan dus ik kan je niet helpen met je vraag!!

Hallo zus01, welkom en kom gezellig met ons meekletsen!!
    Ik heb in het begin ook geen last gehad van de puregon,maar ik heb vorige week zaterdag de 5de iui gehad en ik begin steeds meer last te krijgen van de puregon, hoe dat kan weet ik ook niet! Ik gebruik trouwens ook pregnyl.
    IK zie dat jouw testdag 3 dagen eerder is dan de mijne, succes met (af)wachten.

dames een fijn weekend allemaal gewenst

19. wanda73

wanda73 Actief lid

24 dec 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Hey ladies,

merken jullie al wat??
    Hier nog steeds pijn in mijn hoofd, heb er nu al een paar dagen last van. En ik ben ook zo moe, maar dat heb ik ook wel eens gehad en toen werd ik ongi!
    Er zit niks anders op dan te wachten hé en ik heb al zo weinig geduld in m'n lijf!

20. zus01

zus01 Niet meer actief

@wanda73: dank je! vervelend van je hoofdpijn. maar als het een zwangerschapssymptoom is, hebben we het er graag voor over, toch?

ik merkt niet zo veel. wel wat moe in de middag, maar dat heb ik normaal ook als de menstruatie eraan komt. ik had wel even 2 dagen een hele lichtbruine afscheiding. vandaag echter niets meer....:(
    normaal zet het wel door tot aan mijn menstruatie. dus ik kijk het nog even aan. ik reken nergens op. na 2 jaar van teleurstellingen niet meer in ieder geval....
    en ik heb een paar dagen al beetje last van lichte steken in mijn borsten. maar ook daar heb ik met PMS klachten wel eens last van gehad.

we zullen zien! aftellen is nu echt begonnen.

Deel Deze Pagina