Smetvrees topics..

Discussie in 'De lounge' gestart door kippiekip, 10 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

#1 kippiekip, 10 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jul 2012
    Ik voel me echt enorm vies als ik al die topics lees, ben eigenlijk gewoon een schone ranzigerd ...

Maar beseffen al die '' schone '' mensen wel dat als we op deze smetvrees achtige manier door gaan we over 100 jaar uitsterven aan de griep omdat onze weerstand dan niet meer goed is ??

Sorry maar ik vind het allemaal echt te overdreven hoor .. ;)

2. Tavsan

Tavsan Actief lid

30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Maar wat precies vind je overdreven dan?

3. kippiekip

Dat er mensen zijn die met een emmertje in de wc hun kont gaan schoon staan maken na het bezoekje en dat mensen na 1 douchebeurt hun handdoek alweer in de wasmachine gooien omdat het dan vies zou zijn, en dat mensen panische worden omdat hun kind per ongeluk aan dat hangertje van een winkelwagentje likt dan denk ik Come On zeg ... ;)

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Smeetvrees of smetvrees :p

En er bestaat een verschil tussen smetvrees en gewoon normaal schoon

Gewoon normaal schoon is goed.
    Smetvrees en ranzigheid zijn weer 2 andere uitersten

5. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    lol :d:d:d

6. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Nou mijn man heeft behoorlijk Asma.
    En als ik mijn huis niet schoon heb, en er ligt een berg stof dan kunnen we naar het ziekenhuis omdat hij dan gewoon geen lucht aankan.
    En net als de wc en badkamer moet wel een beetje schoon zijn.
    Wc vooral vanwege bacterien.
    Het is niet zo dat ik de hele dag aan het poetsen ben, en het is hier niet brandschoon of zo.
    Maar sommige dingen moeten toch wel schoon gehouden worden vindt ik.

7. kippiekip

Smetvrees ;) Typfoutje :D

Word ook zo melig van al die topics, gaat nergens over ...

En zoals ik vele hier lees in die topics vind ik die echt niet '' normaal '' schoon hoor maar overdreven schoon, smetvrees.. :D

8. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Nou ik zeg eerlijk, ik gebruik iedere keer een schone handdoek, maar ik gooi dingen eigelijk wel te vlug bij de was.
    Heel dom eigelijk want ik stik van de was altijd.

Maar als onze dochter een koekje laat vallen, nou dan ga ik echt niet moeilijk liggen doen hoor.
    En als ze mag hier lekker buiten met water en zand kliederen.
    Dat is alleen maar goed voor de weerstand.
    Daar ben ik het dus wel mee eens.
    Het kindje van mijn schoonzusje mag absoluut niet vies worden en alles wat op de grond valt gaat de prullenbak in.
    Ook mag ze absoluut niet in de zandbak want dat is vies.
    Het ergste van de zaak is, is dat dat kindje nu ook alles vies vindt.

9. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    En ik maar denken dat mijn kind de enige was die zo'n ding altijd in haar mond wil stoppen:D:p
    Hier mag ze het overigens niet, maar meer omdat ik het niet echt cool vind voor haar tandjes..:cool:

10. kippiekip

hahah nee hoor, die van mij doet het ook wel eens, ben dr niet blij mee maar zal niet in paniek raken ofzo ... Sta niet met een plantenspuitje zijn mondje af gaan staan sproeien :D

11. Tavsan

Tavsan Actief lid

30 apr 2012
    377
    0
    0
    Deventer
    Die dingen die je als voorbeeld geeft vind ik eigenlijk wel normaal.
    M'n handdoek gebruik ik wel vaker, maar na 2 keer leg ik hem op de grond om op te staan na het douchen. Daarna gaatie de was in.

Kont wassen heeft mijn man van huis uit meegekregen maar dat is meer cultureel bepaald denk ik.

En dingen van buiten vind ik ook gewoon vies.
    Ik weet niet wie er voor mij heeft aangezeten en hoe schoon die mensen op zichzelf zijn.
    Niet dat een kind (of ikzelf) gelijk ondergespoten moet worden met Dettol bij thuiskomst maar als ik bijv in mijn tuin een stuk gaar vlees laat vallen met bbqen gaat dat vlees wel weg. Een koekje wat thuis op de grond valt eet ik wel op.

Schoenen gaan bij de voordeur uit, dat soort dingen.

Ik kan in huis veel netter/schoner zijn maar bepaalde dingen vind ik gewoon ranzig. Denk niet dat dat smetvrees is, of dat mensen die het niet doen smeerlappen zijn.
    De norm ligt gewoon bij iedereen anders.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zowel mijn kinderen als ik zijn praktisch nooit ziek gelukkig ;), mn kont wassen doe ik dus grotendeels vanwege mijn geloof.

Verder vind ik mezelf helemaal niet zo smetvrezerig wat betreft acties van de kinderen ofzo. Vind veel dingen ook echt niet snel vies maar bijv een maand lang een dekbedovertrek gebruiken, op een gegeven moment gaat dat toch stinken enzo?

Weerstand kunnen mijn kinderen en op de psz en alles tussen andere kinderen en in het zand goed opbouwen, maar wil wel graag een schoon huisje.

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Tja als je de dingen die jij opnoemt al tot smetvrees wil benoemen zou een groot deel van de Nederlanders smetvrees hebben. Vind het dus ook erg overdreven....

14. kippiekip

nou er staan wel meer topics in de lounge, als je die allemaal bij elkaar optelt heb je toch in mijn ogen een beetje last van smetvrees, maar das only my mening :D

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ja of jij bent gewoon niet zo schoon :p

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    En wie zegt dat mensen in alle geopende topics even schoon zijn?
    Wie weet gebruikt de 1 zijn handdoek 3 dagen maar wast zijn kont wel met water ( is trouwens een cultureel iets) en is niet bang dat zijn kind vies word. In de topics word gevraagd wat jij doet, en daar kunnen verschillende antwoorden op komen.

Snap het nut niet echt van dit topic....

17. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    kippiekip, ik vin daggu himmel gelijk hèd, ge word er kippig van ;);):D

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Overigens moet jij toch kokken van voedsel wat 1 dag over de datum is? Hoe moet je dat dan noemen? haha

19. kippiekip

Ik ben gewoon schoon hoor ... Niet steriel schoon nee maar dat hoeft niet, heb nog wat nodig om mijn weerstand op te bouwen :p:D

20. kippiekip

hahahah da klopt :D

Deel Deze Pagina