Zelf slagroomsoesjes maken. Jullie ervaring?

Discussie in 'De lounge' gestart door GewoonLinda, 20 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Is dat moeilijk????

Ik wil graag zelf slagroomsoesjes gaan maken en deze dan vullen met blauwe of roze slagroom. Ik wil namelijk tijdens het desert van het kerstdiner bekend gaan maken of onze nieuwe aanwinst straks een jongen of meisje is. En dit leek me wel een originele manier.
    Maar als ik dan zo op internet lees, lijkt het me best een secuur en precies werkje, of valt dat wel mee?

Ik hoop dat jullie ervaring hebben....

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Weet dat je bij de Welkoop altijd mix kon kopen, ontzettend makkelijk om te maken. Is van Soezie.

En natuurlijk voor het slagroom er in spuiten moet je een lange dunne spuitmond hebben.

Vind het wel echt een onwijs leuk idee trouwens, hoop dat het je gaat lukken!

3. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    toevallig vorige week Rudolf van Veen bij 24Kitchen zien doen....
    zag er wel redelijk makkelijk uit....

Soesjes[0]=bundle%3Arecipe

4. Que

Que Niet meer actief

Heb er geen ervaring mee maar wat een onwijs leuk idee!!!

5. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    :):)Dankje!!!:):)

6. Juliaaa

Juliaaa Fanatiek lid

25 nov 2011
    1.102
    0
    0
    N-H
    Al een lange tijd niet meer gedaan.als klein meisje maakte ik dat nog wel.heel ingewikkeld zal het dan niet geweest zijn.

Een super leuk idee!! Kleurstof om de slagroom te kleuren kun je kopen bij en toko.maar dat had je waarschijnlijk al bedacht :)

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik heb het wel eens gedaan en het is echt makkelijk.
    Er zijn genoeg receptjes online te vinden.

Belangrijk is dat je genoeg ruimte op de bakplaat overlaat, anders groeien je soesjes aan elkaar.

Wat een leuke manier trouwens om het geslacht te laten weten.

Ow en ik zou trouwens ook klopfix door de slagroom heen mixen. Dan blijft de slagroom mooi stevig

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Geen ervaring maar wat een super origineel idee!

9. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is niet heel moeilijk om te maken.
    Ik zou sowieso een grotere portie maken dan je nodig hebt, zodat je kunt experimenteren met wat de beste plek is om de room in te spuiten, zonder dat mensen al de vulling kunnen zien voor ze een hap hebben genomen.

10. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Dat is heel makkelijk om te doen. Soezenbeslag is heel makkelijk te maken. Heb het al heel vaak gemaakt. Ik haal altijd het recept uit een kinderkookboek. Dus als kinderen van 8 jaar het kunnen... dan wij toch zeker!

11. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik maak meestal mini chocoladebollen en dat zijn dus soesjes met chocolade eromheen. Is het heel makkelijk om te maken.
    Even googlen op recepten.
    Erg leuk idee!
    Succes!

12. Maia

Maia Niet meer actief

het is heel makkelijk om te maken, idd soesjesrecepten zijn overal te vinden, aan de onderkant een klein gaatje maken met een mes, spuitzak erin steken en spuiten maar. Kan ook nog zonder spuitmondje als je die niet in huis hebt, dan ervoor zorgen dat het gaatje groot genoeg is :)

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Heel leuk idee! Kost wel even tijd, maar superorigineel.

In een ver verleden heb ik ook een keer soesjes gemaakt met mijn vader, vervolgens hadden we de schaal met soesjes in de (koude) gang gezet om de slagroom goed op te laten stijven, maar de hond zat per ongeluk OOK in de gang....:D....daarna nooit meer soesjes gemaakt, haha. Dus dat is een tip, zet ze niet binnen handbereik van je huisdieren ;)

14. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

hahahaha geweldig!! Had de hond even mazzel!

15. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Hoi allemaal,

Iedereen bedankt voor de leuke reacties. Ik ga het er gewoon op wagen. Gaat vast goed komen.

O enne, ik heb geen huisdieren die het kunnen pikken, dat scheelt.

Bedankt allemaal!!!

16. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel makkelijk..zoek een recept voor soezenbeslag, volgens mij is het ook te koop in een pakje (dr Oetker?) Je hebt wel een spuitzak nodig en maak ze niet te groot op je bakplaat want dan worden ze mega! Voeg aan je slagroom een beetje KlopKlop toe (slagroomversteviger) dan blijven ze langer lekker en stevig als je ze van te voren maakt, slagroom wordt na verloop van tijd een beetje waterig. Succes met je "dessertverrassing"!

17. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    #17 Iris89, 21 dec 2011
    Laatst bewerkt: 21 dec 2011
    vond dit receptje, inclusief filmpje haha :D

Bakfilms soezen - Koopmans.com

de soesjes kun je eventueel ook vullen met een spuitzak, maar denk dat het leuker is als je ze eerst doormidden snijd en ze dan vult met de gekleurde slagroom!! Ziet iedereen t haha :D

Wel een onwijs leuk en origineel idee zeg inderdaad!!! Echt gaaf!!

Nog even een tipje qua het kleuren zelf: Gebruik geen kleurstof van de toko maar een kleurgel. Dat kleurt namelijk veel intensiever dan die van de toko. Je kunt deze kleurgel online bestellen, maar ze verkopen ze tegenwoordig ook gewoon bij de meeste jamins. (van wilton)
    En breng de kleurgel aan tijdens het mixen.. Niet wanneer de slagroom al geklopt is. ;)

Succes!! xxx

18. Papaver

Papaver Niet meer actief

Heel leuk idee zeg!

Ik maakte als kind regelmatig soesjes, het is heel simpel, zolang je maar een slagroomspuit in huis hebt.

19. Mayon

Mayon Niet meer actief

Hee je brengt me op een idee, ik had nog wat slagroom staan.Het is idd niet zo moeilijk alleen zakken ze soms in bij mij, bij jullie nooit?

Deel Deze Pagina