Ons meisje is nu 2,5 week en weegt +/- 4 kg. Ik geef haar zo'n 7 a 8 voedingen per uur. Op verzoek. De ene keer drinkt ze 100 cc en de andere keer maar 60 of 70. Ik kom bij deze voedingen wel aan de 600 cc die ze binnen moet krijgen. Soms zit ik er iets over heen met bijna 700 cc. Doe ik dit nu goed of moet ik meer inhoud geven en minder keer voeden? Er is ons alleen verteld +/- 600 cc per dag en dat in 6 keer 100 cc. Maar 6 flessen lukt hier echt niet omdat ze vaker de fles wil. Hoe pak ik het nu goed aan? Alvast bedankt! Groetjes shampoo
Hier geeft het bureau als richtlijn, anderhalf keer het gewicht, dus 1,5X4 is die 600cc. Nu is dat een richtlijn. Je kindje geeft zelf aan of ze hier voldoende aan heeft of niet. Ons zoontje van bijna 5 weken zou 1,5 x 5 is 750cc mogen hebben, maar hier heeft hij niet voldoende aan. Hij krijgt 6 flessen van 150cc, dus 900cc. Tja... dan maar iets te veel, dat heb ik liever dan een krijsend kind van de honger. Als straks de nachtfles eraf gaat, dan trekt het vanzelf weer bij.
Je doet het prima hoor. Ik heb ook op verzoek gevoed en tot ongeveer 8 weken zag er elke dag wat voedingen betreft anders uit. Ene keer 7 flesje, andere keer 8 en dan weer 6. En de inhoud verschilde ook weleens. Als je max aantal cc aanhoudt is het prima. Met 2 maanden kwam er vanzelf een strak schema helemaal geregeld door mijn zoontje zelf. Je doet het goed hoor.
Liam dronk toen hij 4 dagen oud was al 90cc helemaal leeg.... nu zit hij op 150cc met 1 schep friso extra en 4 schep friso standaard.. je moet gewoon kijken hoeveel je kleine op kan je kunt het wel merken of ze er genoeg aan heeft of niet
Het is helemaal niet erg als je een beetje over de aangegeven hoeveelheid komt. Het ene kind heeft meer nodig dan het andere. Zolang je er maar om denkt dat je niet over de 1 liter flesvoeding komt, dat staat geloof ik gelijk aan 30 schepjes voeding. Het aantal voedingen is ook prima, hoor. Je kindje geeft zelf wel aan wanneer er een fles af kan, dan komt er steeds meer tijd tussen de voedingen te zitten. Dan kun je een fles minder geven en hoog je het per fles wat op.
ik heb hier een beetje hetzelfde ook even oud en ze drinkt met gemak 110-120 cc op (maar komt na 2 uur alweer (al happend en al en speen tuft ze snel uit omdat er niets "uitkomt" bij krampjes werkt de speen wel) omdat ze zo'n last heeft van haar buik rek ik het met knuffelen en lopen maar ik moet echt moeite doen om niet aan 8 voedingen te komen (ik wil maximaal 7 aanhouden) bij mijn zoon hadi k hetzelfde en zijn we overgegaan op forte en dat hield eigenlijk meteen ermee op maar omdat ze last heeft van haar darmen durf ik er niet mee te beginnen..
KA in ZH gaf ons als richtlijn: minimaal 150 x gewicht, maximaal 180 x gewicht. Dus als je kindje 4 kilo is, moet het 4x150=600 ml hebben en mag je 4x180=720 ml geven. Je hebt dus nog wel wat speling.
Mijn zoontje dronk in het begin ook 7a8 keer een fles. Rond de 4 weken werden dat er 6a7, rond de 8 weken 5a6, en met 10/12 weken was het echt 5 flessen. Mijn zoontje dronk ook niet meer per fles. Hij kon het verder goed zelf regelen. We hebben op verzoek gevoed, want het ging tegen mijn gevoel in om het uit een slaapje wakker te maken voor een fles (mits hij niet telang ertussenliet). Die baby maagjes zijn ook nog zo klein, en in de buik krijgen ze 24/7 voeding. Naar een paar grote flessen per dag is een hele overgang. En het ene kindje doet daar langer over dan de andere.