wie gebruikt er ook geen speentje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zonnetjes, 29 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Naar mijn idee kun je beter een speen geven dan je kind de duim laten pakken. De speen kun je altijd nog afleren cq. stapsgewijs afpakken, met duimen lukt je dat niet...
    Hoe kom je daar nou weer bij, bovendien, waarom moet het afgeleerd worden?

Ik geef dus ook gewoon een speen ook al ben ik er niet echt een voorstander van. Als Dax flinke zuigbehoefte heeft, wie ben ik dan om hem een speentje te ontzeggen. Consultatiebureau is het overigens volledig met me eens.
    Tja dat cb denkt echt dat ze de wijsheid in pacht hebben, nu nog onderbouwen.

Gewoon een speentje geven als hij zuigbehoefte heeft en vooral hem niet naar zijn duim gaan laten zoeken.
    Tja, vooral geen speentje als hij zuigbehoefte heeft, en lekker laten duimen.

2. bloem31

bloem31 Actief lid

10 jul 2007
    388
    0
    0
    Mijn dochtertje heeft vanaf het begin een speen gehad, maar had er ook snel genoeg van. Ja ze vindt het leuk om mee te spelen en op te kauwen, maar verder niet. Ze is ook vanaf de geboorte aanhet duimen. Ja en dit houd je niet tegen. Het maakt me niet zoveel uit....ze zal echt wel stoppen met duimen als de tijd daar is!

3. Jacqueline1984

29 jun 2006
    22
    0
    0
    Sittard
    idd duim is erg moelijk af te leren
    Mijn nichtje is nu 13 en duimt nog, ze probeert nu overdag niet meer te doen maar heeft er wel moeite mee zegt ze.
    Mijn andere nichtje heeft ook geduimt tot ze geloof wel 15 was :confused:

4. Jeej

Jeej Lid

4 nov 2007
    84
    0
    0
    Ik heb het in het begin ook wel geprobeerd, maar mijn dochter spuugde het steeds uit. Na een paar weken heb ik besloten dat we het maar zonder speen gingen doen, en dat is goed gelukt. Een blauwe maandag heeft ze wel geduimd, maar dat is uiteindelijk ook gestopt. Dus nu vind ik het wel fijn, want ik hoef niks af te leren: geen speentje en ook niet het duimen. Ze heeft vanaf dat ze 3 maanden is in haar bedje een snoozedoekje (soort labellabeldoekje maar dan zachter) en daar zuigt ze wel wat op.

5. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Sem wou ook geen speen, dus hij gebruikt zijn duimpje om in slaap te vallen. Ik vind dat prima! Ik zie allemaal kinderen die al wat ouder zijn en dan nog steeds zo'n lelijke speen in de mond. Nee hoor, dan nog liever een lief, klein duimpje. ;)

6. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik ben antispeen, met alle respect voor mensen die wel spenen gebruiken hoor!

Noa heeft voor haar zuigbehoefte mijn borsten gebruikt... ;) en al heel snel vond ze haar duimpje. Dat vind ik prima, ze kan dus zichzelf kalmeren als dat nodig is. Bijkomend voordeel is dat ze haar duimpje alleen neemt als ik haar in haar bedje leg. Zooooooooo ontzettend lief.. :D Dan sabbelt ze op haar duimpje en maakt dan van die lieve keelgeluidjes.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm tja wij waren allebei ook best wel anti-speen.
    maar ik moet zeggen na een maand fulltime huilen... had ik er best wat voor over gehad als ze die speen had willen ehbben hoor

oftewel we hebben het na veel huilwerk wel geprobeerd
    ze heeft ook best wel zuigbehoefte maar die leefde ze liever uit op mijn borsten.
    inmiddels heeft ze dr duim ontdekt dus het gaat ietsje makkelijker nu gelukkig
    liefst (vooral sochtends als ze nog niet zo lang wakker was) dan lag ze uuuuuuren aan mijn borst
    en helaas... dat meervoud is dus niet overdreven :)

en ja duimen/spenen.. afleren.. sommige kinderen stoppen vanzelf
    maar als ze niet vanzelf stoppen denk ik dat je toch wat makkelijker van een speen af bent dan van duimen.
    je kan die duim tenslotte er niet afhalen toch? :)

gelukkig huilt ze nu wel minder.. en ze kan heel lang zoetjes voor zich uit duimen als ze in bed ligt
    oftewel.. wij zijn heel blij met dat duimpje :)

overigens.. ook hier in de baarmoeder al zuigbehoefte
    niet op haar duim.. maar ze had een zuigvlek op dr polsje
    heeft denk ik zo'n 4 weken geduurd voordat dat weg was
    en ze is dus ook geboren met dr hand en dr hoofdje tegelijk

en ja... dat stukje pols stopt ze af en toe nog steeds in dr mond dus
    maar de duim wint terrein.. :)

8. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Marki en Lisette wouden allebij geen speen en hadden al snel de duim ontdekt.

Kimberly heeft een speen gehad totdat ze haar duim ondekte toen is de speen in de prullenbak gegaan.
    Kim duimt nog steeds dit doet ze alleen als ze moe is en om in slaap te komen.

Rick was dol op zijn speen en het koste ons heel veel moeite om de speen weg te krijgen hij was 2,5 jaar toen hij geen speen meer had.

9. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Ik hou niet zo van speentjes, maar we moesten wel. Florine mag niet teveel voeding hebben ivm haar hartje (dan moet het te hard werken en kan ze vocht achter haar longetjes krijgen), maar ze had wel honger.

Dat moesten we dus oplossen met een speentje. Nu wil ze er graag één, maar als ze er niet om vraagt krijgt ze 'm ook niet hoor.

Linda

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Daan heeft ook geen speen en heeft deze alleen maar gebruikt ton hij aan de borst zat verder nooit. Nu nog niet en duimt ook niet.

De 2e mag van mij ook een speen want ik vind ook beter een speen dan de duim

11. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    die van ons taalt niet echt naar een speen alleen van de week wel gebruikt toen hij ziek was en niet in slaap kon komen maar met speentje wel nu hij weer beter is taalt hij er niet naar
    heel af en toe zie je een duim in de mond als hij heel moe is maar ook niet echt vaak

12. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Lynn heeft, toen ze veel zuigbehoeften had, 2 dagen een speentje gehad. Daarna wilde ze 'm niet meer. Ze zuigt ook niet op haar duim. Wel heeft ze een spuugdoekje om op te sabbelen/kroelen. Vind het echt ideaal....kan zo de was in.

13. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Hier wel een speen. Vind ik ook niet iets om me druk over te maken. Ze heeft hem alleen nodig om in slaap te vallen en verder niet. Overdag krijgt ze hem al niet meer.

14. Hier ook geen speen, Liene gebruikt al sinds de geboorte haar wijsvinger en middelvinger om op te zuigen.

Deel Deze Pagina