Wie gebruikt er Pregnyl versus Ovitrelle

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door nana33, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke trigger gebruik jij?

1. Pregnyl

2. Ovitrelle

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Mijn ziekenhuis is per 2014 overgestapt naar Ovitrelle, ook in combinatie met Gonal F, waar ze eerder Puregon hadden.
    Ik heb zelf enkel Pregnyl gebruikt..

2. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik heb bij het doorspreken van de IVF-behandeling zelf heel bewust om Ovitrelle gevraagd. Ik heb op een gegeven moment een onderzoek gelezen waaruit bleek dat Ovitrelle gebruiksvriendelijker was, maar tevens minder bijwerkingen had en daarnaast soms ook voor een betere rijping zorgt. Mijn gyn heeft dit overigens niet bevestigd maar zij vond het wel belangrijk dat ik vertrouwen had in de behandeling.
    Ons ziekenhuis werkte standaard met Pregnyl maar Ovitrelle was geen probleem als ik zelf de kosten op me nam.
    Ik heb totaal geen bijwerkingen gehad en vond het erg prettig dat Ovitrelle exact hetzelfde werkt als Gonal-F.
    Op het moment van het spuiten was mijn vriend aan het werk en ik voelde toch wel een gezonde spanning of alles wel goed zou gaan. Het gaf mij rust dat ik niet zelf ampullen hoefde te breken etc.

3. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Voor degene die zeggen dat ze moeten bij betalen voor Ovitrelle, weten jullie zeker dat dit in 2014 ook het geval was? Want dat is juist het punt. Ovitrelle was eerder nog niet officieel goedgekeurd als geneesmiddel en mocht daarom niet vergoed worden. Nu is dit wel het geval en nu zou je dus -onafhankelijk van je verzekering- niet meer bij hoeven te betalen.

4. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Het schij t dat het verkocht word aan amerika en de hcg word gebruikt om botox te maken etc. En zo waren er nog wat dingen dus mijn ziekenhuis heeft zijn handen ervan af getrokken.

5. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik weet niet of het in 2014 nog steeds zelf betaald moet worden. Ik moest het in juni 2013 wel zelf betalen.

6. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ja, dat klopt. Het is pas begin dec door de overheid goedgekeurd volgens mijn gyn.

Botox maken van Pregnyl heb ik nog nooit gehoord en lijkt mij een onwaarschijnlijk verhaal gezien de chemie van botox. Ik weet wel dat het in kleine hoeveelheden aan een aantal Zuid-Amerikaanse landen is verkocht om voor vee te gebruiken (groeihormoon). Dit heeft Organon toen zelf toegegeven, maar ook aangegeven dat het maar om een héél klein percentage gaat. Nog steeds belachelijk natuurlijk, want daar heb ik mn vorige zwangerschap niet weken lang voor staan te kokhalzen tijdens het plassen ;). Het grootste probleem met Pregnyl is volgens mij dat alleen Nederland en België heel actief recruten om urine te verzamelen en dames in andere landen in Europa hier nauwelijks aan meedoen, terwijl die landen wel gewoon de Pregnyl ontvangen. Volgens mij komt ruim 85% van alle Pregnyl uit NL en BE. Dit was ook mede de oorzaak van de schaarste vorig jaar.

Deel Deze Pagina