Wat doen jullie in jouw weekend?

Discussion in 'De lounge' started by Yeuu, Mar 12, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Wat doen jullie op "vrije dagen"?

1. Spelletjes spelen

0 vote(s)
    0.0%
  2. Op visite / visite ontvangen

4 vote(s)
    25.0%
  3. Sporten

0 vote(s)
    0.0%
  4. Niks

7 vote(s)
    43.8%
  5. Dagje weg

5 vote(s)
    31.3%
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

Jul 25, 2017
    1,434
    805
    113
    Female
    ..wanneer dat weekend dan ook valt voor jou.

Ik ben zo slecht in niks doen. En mijn man en kinderen vinden dat heerlijk. Ik ga dan meestal opruimen, kleine verplaatsingen in huis, rommelen...
    Wij gaan sowieso altijd wel lekker naar buiten met de honden.

2. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

Feb 6, 2022
    2,847
    3,008
    113
    Vaak een keer Iets doen.

Bos,fort,ruïnes. Vandaag toevallig een fort in de buurt van boom belgie, was super indrukwekkend. Onze oudste zoon heeft hier veel interesse in. En vind dit ook indrukwekkend en leerzaam.

En altijd even bij mijn opa en oma en ouders langs.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,137
    8,869
    113
    Ik ben altijd vrij in het weekend of je bedoel je dat niet?

De kinderen hebben meestal wel sport op beide weekend dagen. Een heel enkele keer niet, dan doen we of rustig aan (man en kinderen meestal ;) ik niet ;)) of we gaan een dagje weg.

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,802
    8,470
    113
    Female
    Ik heb 2 werkweekenden per maand en dus ook regelmatig 'weekend' doordeweeks. Ik kan slecht stilzitten dus ik ga dan vaak wel bij vriendinnen of familie langs, winkelen of in/rondom huis rommelen.

5. PeChAn

PeChAn Actief lid

Mar 11, 2022
    288
    316
    63
    Female
    Alles waar we door de week niet aan toe komen. Heel wisselend dus en het weekend is altijd te kort.

Klussen in huis of tuin. Repareren van spullen indien nodig.
    Wassen en boodschappen en vaak ook strijken.
    Stuk wandelen met de hond met het hele gezin in een bos of natuurgebied. Heel soms naar het strand maar dat is het hele land doorkruisen voor ons.
    Soms moeten we winkelen voor iets in huis oid.
    Visite ontvangen of zelf op visite gaan.
    Spelletjes spelen of gezellig film kijken.

Het enige wat echt vastligt in ons weekend is de zondagmiddag.
    Ben mantelzorger voor mijn oma dus sowieso iedere zondagmiddag naar haar. Aangezien ze te ver woont om doordeweeks op de fiets langs te kunnen (ik heb geen rijbewijs) blijft het weekend over. Breng haar wasgoed en doe haar administratie. We eten samen met haar, ruimen op en dan snel naar huis zodat de jongste op tijd op bed kan liggen.

masami likes this.
  6. Reigertje

Reigertje Actief lid

May 6, 2021
    201
    219
    43
    Female
    Op zaterdag vaak klusjes waar ik de rest van de week niet aan toe kom, vandaag bijvoorbeeld een boompje gesnoeid en lekker in de tuin bezig geweest. Verder lekker veel aandacht voor dochter. Vandaag zijn we ook nog even bij een boerderijwinkel ik de buurt geweest waar ze een actie voor Oekraïne hadden.

op zondag meestal even lekker naar buiten, kan van alles zijn, echt een dagje weg of gewoon even het bos in of een rondje fietsen.

7. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,291
    113
    Nederland
    Beetje rommelen in huis. De standaard huishoudelijke taken, wasje draaien etc.. nu het weer beter weer begint te worden frissen we de tuin weer even op, hoge druk er door etc.
    Meestal in het weekend even op visite bij schoonouders of gewoon lekker helemaal niets doen, lekker bankhangen met de jongens, maar soms ook een dagje weg. Heel wisselend..

8. Fanne

Fanne Fanatiek lid

Feb 16, 2017
    3,061
    4,317
    113
    Ik kan niet stemmen, want onze optie staat er niet tussen.
    Man gaat 's morgens vaak klusjes in of rond het huis doen of bij anderen. Ik kook of bak dan vaak iets, doe de was, ruim dingen op en ga om boodschappen. 's Middags gaan we na her slaapje van de jongens vaak even naar buiten: naar de stad, terrasje, speeltuin, naar anderen o.i.d.

9. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,953
    33,624
    113
    Op zaterdag en zondag slaap ik uit. Als Luc gaat slapen, ga ik op zaterdag met Ies winkelen. Zondag gaat C met Ies naar hockey en daarna gaat hij zelf hockeyen.
    Op zondagmiddag ga ik (gelijk met Luc) slapen en ligt Ies naast me of gaat wat met C doen als zijn hockey afgelast is.
    Meestal eten we op zaterdag bij m’n moeder. M’n zus en haar man en kinderen zijn er dan ook. Ik neem dan altijd iets mee dat ik zelf gebakken heb. Soms een makkelijke cake, soms macarons, soms een mooie een taart.
    Af en toe gaan we met z’n vieren zwemmen. We proberen nu wel elke 2 maanden in een huisje te gaan een lang weekend. In oktober voor het eerst in een huisje geweest van particulieren op een park in Emmen en dat beviel zo waanzinnig goed dat we besloten om het elke 2 maanden te doen. Lukt tot nu toe lukt dat aardig. We zijn al 3x geweest, eind april gaan we weer en in juni weer. Heerlijk!

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,635
    5,661
    113
    Ik ben om het weekend vrij. Meestal op zaterdag ergens heen, klussen in huis,op bezoek etc. En zondag zo min mogelijk.

En als ik door de week mijn weekend heb dan doe ik het huishouden, ga ik bij iemand op de koffie, in mijn eentje winkelen, en soms ook gewoon helemaal niks en zit ik op de bank.

11. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,235
    1,891
    113
    Female
    -uitslapen, boodschapje, film, geocachen, tuin, lekker koken en familie.
    Dat zijn onze weekenden. Heerlijk burgerlijk!

Moet wel om het weekend werken maar in de werkweekenden is er vaak ook wel tijd voor bovenstaande dingen

12. siets

siets Fanatiek lid

Sep 14, 2009
    1,235
    1,687
    113
    Leiden
    Hier ook van alles wat; sport, klusjes, kappersbezoekjes, even langs oma,...
    Maar ook wel vaak 'gewoon wat niksen' en dan vind ik het vaak weer jammer dat zo'n weekend voorbij is zonder dat we écht even iets anders gedaan hebben.

Ik heb, o.a. daarom, net dit weekend weer Rotterdampassen aangeschaft. De meeste acties daarmee zijn voor ons ongeveer een uurtje fietsen, of korter met de auto, en ze hebben een handige app om uitjes te selecteren en veel hele goede acties of zelfs gratis toegang. Dus daar hopen we het komende jaar ook veel gebruik van te maken in de weekenden en vakanties.

13. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Mijn ding is dat alsnhet mooi weer is ik niet thuis kan blijven. Het is hier zo ongeveer elk weekend mooi weer. Op zondag gaan wij na zwemles altijd naar het strand. De zaterdagen wisselen. Dan gaan wij meestal iets nieuws op het eiland ontdekken
    Wij rijden dan gewoon ergens heen en ontdekken dat gebied. Kan zijn dat wij in de zee eindigen, maar hoeft niet.
    Een zeldzame keer rommelen wij wat in huis.

Heerlijk vind ik dat.

14. Casara

Casara Fanatiek lid

Aug 20, 2014
    2,263
    416
    83
    Op het moment vooral opruimen in de tuin. Zorgen dat het helemaal klaar is voor de zomer. Tussendoor ben ik binnen nog aan het rommelen. Oude troep weggooien, opruimen.

15. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,867
    5,139
    113
    Home
    Op visite of visite krijgen
    Dagjes weg
    Thuis aanrommelen
    Uitwaaien op het strand
    Boswandeling

Het is maar net wat het weer is en waar we zin in hebben

16. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Vanwege de prikkelverwerking van onze oudste plannen we het weekend nooit vol sowieso. En regelmatig zeggen we ook dingen af als hij het al te druk in zijn hoofd heeft. Dan wel ff kleine dingetjes zoals speeltuin of bos of vriendje.
    Ik vind het helemaal prima ik heb die drang niet zo om steeds maar wat te doen.

17. Mapje

Mapje Niet meer actief

Zaterdagochtend gaat mijn man met de oudste naar voetbal. Ik en dd middelste en baby gaan dan vaak even naar het dorp. Of de baby slaapt en ik en de middelste chillen wat. Ondertussen ruim ik wat op, bereid ik eten voor of doe de was.

Middag gaat mijn man voetballen en dan wisselend: gisteren ging de oudste met hem mee en ik met de jongsten naar een vriendin van mij. Vorige week ging jk met andere vriendin en kids naar speelparadijs. Of ik ga naar buiten met ze, naar mijn ouders. Of ze spelen buiten en jk rommel wat. Of man is vrij en we doen samen wat. Soms gaan man en ik savonds samen iets doen, of ik met vriendin, of man naar vrienden.

Zondag ga ik vaak wandelen of sporten, soms zwemmen met kids. Vaak verjaardagen. Soms niks. Soms uitje. Vandaag toevallig winkelen.

18. Aries

Aries Niet meer actief

Het liefst plan ik van tevoren weinig, maar gaan we er wel op uit. Wandelen, museum, op bezoek of bezoek ontvangen, zwemmen, naar de markt, kinderboerderij. Het hoeft niet groot te zijn, maar ik wordt lamlendig van de hele dag thuis hangen. Een pyjamadag ofzo lijkt me vreselijk.

19. GoldenClown

GoldenClown Niet meer actief

Wij doen waar we zin in hebben. Visites hebben we nooit vanwege gebrek aan familie. Wel spreekt dochter soms af met vrienden.
    Jongste heeft zaterdagochtend scouting, verder wisselt elk weekend. Wat in huis en tuin rommelen, chillen/bijslapen, dochter heeft een bioscooopabonnement dus die breng ik dan heen en weer. Soms een dagje weg, of middagje naar de dierentuin met abonnement. Soms ga ik met dochter een dagje weg naar een stad/museum ofzo, dan blijven man en jongste thuis. Zit 9 jaar leeftijdsverschil tussen dus we doen niet altijd alles samen. Dochter heeft wel eens een activiteit/ evenement, en ik soms ook. Verder komt het rommelmarkt seizoen er weer aan, soms verkopen we zelf, soms kijken we alleen. We hebben maar 1 auto dus moeten soms puzzelen, maar ja, dat is alleen in het weekend dus daar kopen we geen 2e auto voor.

Dit weekend bijvoorbeeld: geen scouting ivm uitzieken na buikgriep. Zaterdagmiddag jaargang Borre boekjes opgehaald via marktplaats met kinderen (man bleef thuis die had behoefte aan rust en ging wat in tuin rommelen). Was in zelfde dorpje als waar schoonouders woonden toen ze nog leefden, dus even langs hun oude huis gereden om herinneringen op te halen en ijsje gegeten. Nog even bij een kringloop gekeken (doet de oudste graag).
    Vandaag rommelen we thuis, vanavond gaat oudste naar de bioscoop.

Vroeger waren we super actief met dagjes pretparken enzo, maar dat laat onze gezondheid niet meer toe. Plannen ook zo min mogelijk zodat we kunnen doen waar we zin in hebben op dat moment. Behalve scouting ligt niets vast. En dat bevalt goed.

20. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Ik werk maandag t/m woensdag. Dus heb altijd een lang weekend.

Donderdag is in principe thuis dag. Huishouden doen en bijkomen van werk/opvang. Nu met mooie weer soms ff naar de kinderboerderij aan de overkant want wij geen tuin hebben. Dochter in bad doen.

Vrijdagochtend gaat mijn dochter naar de peuterspeelzaal en ik probeer dan wat me time te pakken. Ik wil proberen de boodschappen weer zelf te gaan doen op deze dag. Na het ophalen gaan we soms nog ff richting dorp of park.

Zaterdag en zondag zien wel. Wat in huis rommelen, soms gaan we ergens heen grotere speeltuin, bos, vrienden oid.
    Zondag mag dochter nog een keer in bad.

Op mijn vrije dagen lig ik s middags ook vaak ff 30 - 60 minuten op bed. Dochter kijkt dan op ipad.

We hebben een heel klein sociaal netwerk dus we zien weinig mensen.

1x in de 5 - 6 weken heb ik een spelletjes dag. Dan gaat dochter naar de oppas.

Share This Page