Wie gebruikt hier ook de persona-teststaafjes?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door demi123, 2 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Het onderwerp zegt het al.
    Wie gebruikt hier nog meer persona-teststaafjes? Vinden jullie deze handiger als normale ovulatietesten?

2. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ik heb ze nu van iemand overgekocht en ben van plan ermee te starten zodra ik ongesteld was :p
    Ik heb wel al eerder persona gebruikt en was er altijd tevreden mee :)

3. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Hier nog een gebruiker ben er heel erg tevreden over lekker met ochtend urine testen dus geen gedoe en ik vind altijd mijn ei , met andere nog nooit gelukt. Ga je ze voor de eerste keer gebruiken ?

4. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Ik gebruik ze nu voor de 2de maand. Ik heb alleen zo'n lange aanloop naar mijn ei... Heb een week buikpijn en heel langzaamaan wordt hij dan positief, of tenminste 2 gelijke streepjes. Rechts wordt niet perse donkerder dan links. (ik gebruik de persona zonder computertje)
    Ik heb pco en heb mijn eerste gekregen met hulp van medicijnen, alleen nu krijg ik ineens van mijzelf een cyclus. Ik was 15 (nu 25) toen ik voor het laatst een eigen cyclus had... En nu afgelopen maand voor het eerst ineens. Vandaar dat ik er wat onzeker over ben, zo hij wel springen of niet...

5. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Ik kan je stress rond wel of geen eisprong wel begrijpen, heb het zelf als ik weer een lange cyclus heb , voor mijn doen dan. Maar bij jou word hij langzaam donker , hier is dat in 1x dinsdag nog negatief en gisteren en vandaag positief hopelijk goed geklutst.

6. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

14 okt 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is het voordeel van persona tov andere (gewone) ovu-testen??

7. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    omdat je met persona enkele testen binnen een maand moet doen (in het begin 16 daarna nog maar 8) je exact je cyclus bij kan houden en vooral je vruchtbare dagen ziet (staat zelf een leuk eisymbooltje op de computer :) Je kan persona achteraf ook als anticonceptie methode gebruiken, dan weet je als je "rode" dagen hebt, dat je nog aan een condoom moet denken :)

8. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

14 okt 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar met een gewone ovu-test kun je toch ook achter je vruchtbare dagen komen?

Grtz

9. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Vandaag was het rechter streepje weer wat duidelijker te zien en de linker wat vager. Maar rechts nog steeds lichter dan links. Dus nog geen duidelijk ei... Maar ja de buikpijn is wel ineens weg...

De persona werkt op een andere manier als een gewone ovulatietest. Hij heeft een lijntje dat reageert op oestrogeen en een lijntje dat reageert op LH. Hij heeft dus geen testlijntje en je kun door het oestrogeen lijntje de eisprong ook al zien aankomen zeg maar.

10. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Hopen dat het gelukt is minimuis!!

Deel Deze Pagina