Wat heeft mijn zoontje?????????? graag jullie advies

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nataly1972, 16 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.291
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hallo,

Ik heb een zoontje van 7,5 weken oud, hij zal ongeveer 5,2 kilo wegen en hij drinkt 5 of 6 flessen op een dag van 150cc water met 5 scheppen HA Friso. 's nachts komt hij tussen 04.30 en 06.30 en de laatste fles is rond 22.30/23.00 dus dat is heel netjes. Komt hij om 04.30 dan krijgt hij 6 flessen op een dag en komt hij om 06.30 dan zijn het 5 flessen, net wat hij zelf aangeeft.

Nu vind ik al weken dat hij onrustig is. Ik zal kort noteren wat zijn klachten zijn zodat jullie mij advies kunnen wat te doen en te achterhalen wat hij heeft.

- onrustig drinken. Dit doet hij al vanaf zijn geboorte. 3 kwart van de fles gaat rustig leeg maar dan begint het. Hij maait dan met zijn hoofdje heen en weer en knoeit heel erg. Vervolgens gaat bij hoesten en proesten en verslikt zich dan. Ik haal dan de fles uit zijn mond en laat hem rustig worden, hij doet dan een boertje en meestal drinkt hij dan de rest van de fles nog wel leeg. De ene keer is dit rustig en de andere keer met heel veel knoeien maar niet meer met verslikken.

- onrustig slapen. Als mijn zoontje de fles op heeft leg ik hem met de eerste tekenen van moeheid in zijn eigen bedje. Het eerste uur gaat goed maar daarna gaat hij maaien met zijn armpjes en schoppen met zijn voetjes en begint hij te kreunen en steunen en vervolgens hard te huilen. Dit duurt een paar minuten tot een kwartier en dan slaapt hij weer. Maar nooit langer dan een half uur en dan begint hij weer te maaien en te huilen tot aan de volgende voeding. Hij ligt al in een puckababy maar hierin blijft hij ook onrustig. Dit gaat de rest van de dag zo door tot zijn laatste voeding van 22.30/23.00. Zo komt hij toch nooit in een diepe slaap? Vind het zo zielig voor hem.

- vannacht heeft hij voor het eerst voor mijn gevoel veel gespuugd, het kwam niet met een boogje maar het was wel veel. Voorheen gaf hij wel eens mondjes terug ook als hij al een tijdje in bed ligt.

- wat hij ook doet en wat mij echt zorgen baart is het wegslikken van slijm/melk? in ieder geval komt er wat omhoog wat hij aan het wegslikken is. Daarvan moet hij soms wat huilen en dit is ook wel na een paar uur als ik hem voor de volgende voeding uit bed haal.

We hebben het volgende al gedaan:
    - hij ligt 24 uur in een puckababy
    - we voeden hem zo rechtop mogelijk en laten hem daarna ook nog een lange tijd rechtop zitten
    - hij doet altijd een boertje
    - zijn bedje staat wat meer gekanteld zodat hij niet helemaal plat ligt
    - ik heb nutriton in huis maar heb dit nog niet gebruikt.
    - hij krijgt infacol voor iedere voeding

Zou het (verborgen) reflux zijn of zijn dit darmkrampjes? Graag jullie advies?

2. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Ik kan je niet echt helpen omdat ik geen ervaring heb met reflux of verborgen reflux maar is het geen idee om hem in ieder geval halverwege zijn flesje te laten boeren. Dus voordat hij zelf er onrustig van wordt. Dan kan hij de rest van zijn melk misschien rustiger op drinken.

3. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Klinkt als reflux. Ik zou beginnen om nutriton te gaan gebruiken. En mijn persoonlijke advies is om te stoppen met de Infacol. Dochterlief kreeg ontzettend last van maagzuur hierdoor waardoor ze ook zo onrustig werd en regelmatig spuugde. Eenmaal gestopt hiermee was het ook gelijk over. Tegen darmkrampjes zou ik cinababy gebruiken.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Klinkt als verborgen reflux. Je kunt meteen beginnen met Nutriton om de fles in te dikken en ik zou ook gelijk een afspraak bij de HA maken. Vaak is Nutriton alleen niet afdoende en er zijn goede medicatie waarmee je kindje geen last meer heeft van reflux.

5. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik dacht ook meteen aan reflux. Bij mijn dochter nutriton gebruikt en het werkte echt super! Zou het zeker proberen.

6. Bika

Bika Niet meer actief

Klinkt idd als reflux. Belangrijkste wat ze mij toen mijn zoontje in het zh werd opgenomen (reflux en kma) vertelden is dat je een reflux baby nooit mag inbakeren omdat ze dan kunnen stikken in hun maaginhoud omdat ze het dus niet kwijt kunnen door beweging. Is natuurlijk je goed recht om het wel te doen, jouw kind, maar dan heb je het iig eens gehoord.

Zou even een afspraak maken met je huisarts, zou ook nog KMA kunnen zijn (en daar helpt HA echt niet tegen als ze het hebben). Gaat ook wel vaak samen met reflux. En ook al is het dat niet kunnen ze je misschien toch helpen. Maar je verhaal wijkt op zich niet zo veel af van reflux/kma kindjes, dus lijkt me de moeite waard om het eens na te vragen aan iemand die je kindje kan onderzoeken.

7. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    jup, klinkt als |verborgen| reflux, zeker omdat het een tijdje na de voeding begint.
    Zure maaginhoud komt omhoog en dat doet pijn (heb je zelf al eens zuurbranden gehad?).

Beter even naar de KA, succes hoor!

8. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ik denk ook aan verborgen reflux gelijk beginnen met nutriton en eventueel nog naar de HA voor medicatie maar ik zou het eerst zo proberen.

@bika: Bij mij zeiden ze in het ziekenhuis dat ze juist wel ingebakerd moest worden omdat als ze schrok van de pijn ze zichzelf wakker sloeg.

Deel Deze Pagina