's nachts wakker voor fles, teveel voeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door ikke1981, 4 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik zit even met een probleempje en kom er even zo snel niet uit.
    Mijn zoontje van bijna 4 maanden en denk zeker wel over de 7 kilo zat eigelijk al sinds een tijd op 4 flessen van 210+7 en 6 johannespitmeel.
    Hij is nu al 2 nachten gekomen voor zijn flesje, dus en eigelijk komt hij dan uit op 5 flessen.
    Dat is dus het probleem, hij krijgt nu dus teveel.
    Een keertje vind ik nog niet zo probleem als hij een fles extra krijg, maar als dit dagen blijft aanhouden zitten we denk ik wel met een probleem, omdat er natuurlijk een max aan voeding zit.

Wie oh wie heeft er een tip

Vanacht trouwens wel geprobeerd om hem minder te geven, maar dat werd dus schreeuwen, meneer was het er niet mee eens.

2. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    welke voeding geef je?

je kan een voeding voor hongerige baby`s proberen. dan zegt de èèn dat nutrilon goed is en de ander friso ,ben zelf net begonnen met friso omdat mijn zoontje van 4 maanden ook snachts wakker wordt en teveel voeding binnen krijgt. Nutrilon deed voor mij niet zoveel. moet nog even aankijken wat de friso doet. vanacht heb ik hem 2 keer nutrilon forte en 4 keer friso extra gegeven en nu sliep hij van 00.00 tot 05.00 uur. nog niet geweldig maar is al iets langer :(

je kan ook aan de laatste fles rijstebloem toevoegen,daardoor zitten ze langer vol. maar aangezien je al 6 schepjes joh.br.ptml toevoegt vraag ik me af of dikte iets uitmaakt.

misschien is het een sprongetje,rond deze tijd hebben baby`s een sprongetje en dan willen ze vaker en meer eten en komen ze opeens ook snachts (zie boek : oei! ik groei)

3. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Ik vraag me af of hij wel honger heeft? Ik weet dat mijn zoontje ook een periode 's nachts ineens schreeuwend wakker werd, waarschijnlijk een enge droom ofzo. Ik heb hem nooit een flesje voeding gegeven, want als ze daar aan gewend zijn, willen ze dit elke dag.

Groetjes Saskia

4. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik ben het volledig met sassie eens,ik zit nu dus met een standaard nachtvoeding waar ik maar niet vanaf kom.....

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik ben met mijn zoontje bezig met voeding voor koemelk allergie, dus die optie gaat niet op voor voeding van hongerige baby's.

Ik weet zeker dat hij eten wil, want heb regelmatig een speen geprobeerd en die accsepteerd hij dus echtn iet.

Het is ook niet zo dat hij inees huilt, hij word gewoon wakker en begint dan te huilen, zoals hij eigelijk altijd doet voor een fles.

6. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    heb je het cb al gebeld?

misschien heeft je zoontje het gewoon even nodig? hoelang ben je met die voeding voor koemelkallergie bezig? misschien vult dat niet genoeg?
    en misschien toch een beetje rijstebloem erbij?

7. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    En als je nu eens teruggaat naar 5 voedingen overdag, ik snap wel dat je liever niet terug wilt naar 5 voedingen, maar misschien helpt het wel bij de nachtrust? En dan niet 210 + 7, maar bijv. 180 + 6 geven?

8. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Dat laatste zou ik dan ook doen. Mijn meid is ook bijna 4 maanden en ik red het ook niet op 4 voedingen. Wel geprobeerd, maar ze heeft gewoon nog 5x nodig. Ze krijgt nu overdag 150 + 5 schepjes en in de avond 180 + 6 + 1 schepje nutrix en in de nacht weer 180 + 6 schepjes. Wel voor Friso extra (voor hongerige baby's). Als ik dit niet doe, dan heeft ze aan 5 x 210 ook niet genoeg. Maar ik lees dag je geen andere voeding kunt geven, dus ik zou ook terug gaan naar 5 voedingen.. Succes!

9. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik ben nu 4 weken bezig met deze voeding, we maken dit pakje op en dan gaan we weer over naar andere voeding, om te kijken hoe dat dan gaat.

Fem: Ik heb hem vanacht 180 cc gegeven en daar was meneer het duidelijk niet mee eens/
    Dilema!

Als het vanacht weer gebeurd ga ik morgen inderdaad het cb bellen
    Misschien is het inderdaad wel een oersprong die hij maakt.

10. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Quinn zit voor alle duidelijkheid zeker wel 4 weken op 4 voedingen, dit heeft hij zelf bepaald, wij voeden op verzoek, en de laatste fles heeft hij laten vallen.

11. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Oh, hm, nee, dan zou ik ook niet teruggaan naar 5 voedingen.. moeilijk hoor, en heb je al een kleinere speen geprobeerd? Dat is eigenlijk het laatste wat ik zou kunnen verzinnen.... ik zou zeker het CB bellen en vragen hoe en wat. Ik hoop dat het tijdelijk is en dat Quinn snel weer gaat doorslapen en niet meer om de 5e fles 'vraagt'!

12. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik las dit in een ander topic;

Als vuistregel moeten ze per 24 uur 115-150cc per kilo lichaamsgewicht krijgen. Met een maximum van 1 liter (30 schepjes) per 24 uur.

Als Quinn (ruim) 7 kilo is komt dit neer op maximaal 7*150 = 1050, met een maximum van 1 liter, gedeeld door 4 flessen is dit dus 250 cc per fles. Ik weet niet hoeveel voeding je krijgt bij 210 + 7? Is het anders een idee om zijn laatste fles met 1 schepje te verhogen? Dus 8 scheppen (omdat je max. 30 scheppen mag geven, ik neem aan dat de J.H. pitmeel scheppen niet meetellen, 4 * 7 = 28 scheppen, dus je hebt nog 2 scheppen 'de ruimte').

Hmmm, verder zou ik het niet meer weten!

13. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik weet niet of je het bijhoud,en of de kleine alle flessen helemaal leeg drinkt, maar als je het vervelend vindt dat hij 50 cc te veel voeding krijgt (zo heel veel is dat niet hoor) dan zou je kunnen kijken als ie idd wel eens bij sommige flessen wat laat staan die flessen wat minder maken, of over de gehele dag 10 cc minder in de fles doen...zo haal je die 50 cc die je er nu dan "overheen" zit weer uit...

daarbij maakt het echt niet uit hoor dat je er 50 cc overheen zit....je zou ook kunnen kijken hoe de kleine reageert met een begin en eind fles van 240....misschien dat ie dan op de dag met wat minder toe kan...

er zijn zoveel dingen die je kunt proberen, maar ik zou me om die 50 cc niet al te druk maken hoor....

het ene kind is het andere kind niet, en het ene kind heeft net ff iets meer nodig dan het andere kind....er zijn ook genoeg kinderen die weinig nodig hebben zoals die van jou iets meer nodig heeft...

vaak zie je dat dit maar van korte duur is en dat je straks weer terug op 4 flessen zit....

misschien dat je 1 fles 's middags kan minderen en wat fruit erbij kan geven (om maar iets te noemen)...

je zou ook een fles kunnen laten vallen bijv. s ochtends en daarvoor in de plaats wat pap maken (minder nodig en vult beter)...

dan van max. 1 liter, en max. 30 schepjes zijn richtlijnen en hebben betrekking op de darmpjes en het kweken van overgewicht, maar zit je er geen halve liter overheen of iets in die strekking moet je je niet ongerust maken over die 50 dat kunnen de darmpjes inmiddels echt wel "bolwerken" en met die 5 schepjes die je nu geeft zal je echt geen dikkerd maken...

overigens zou je ook kunnen proberen om bij elke fles 1 schepje minder voeding erin te doen (als je ongerust bent over die max van 30) zo krijgt hij wel de hoeveelheid binnen (1050) maar niet meer dan de "toegestane" :( schepjes voeding..

succes...

gr.smoekie

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Smoekie bedankt voor je uitgebreide antw, zo "simpel" had ik het eigelijk nog niet bekeken.

Ik ben inderdaad voorzichtig, maar ben eigelijk ook wel van mening als hij het nodig heeft, heeft hij het nodig. Misschien een groei spurtje of even meer behoefte gewoon inderdaad.

Hopelijk is het tijdelijk want we zijn verwend dat hij heerlijk doorslaapt

Ik hou het inderdaad gewoon even zo en anders idd het cb gewoon even bellen

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wat ik trouwens dus altijd dacht was dat de totale hoeveelheid werd berekend, dus 210+7= 230 geloof ik, dan kom ik namelijk op meer uit.

Inpreciepe drinkt hij alle flessen eigelijk helemaal leeg, is maar zelden dat hij het maar niet doet

16. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    klopt, ik heb gewoon datgene berekend van wat jij schreef, dat komt omdat ik zelf ook altijd "gewoon"datgene schrijf wat ik geef, dus als ik zeg dat ik 165 per fles geef is dat 150 water + 5 schepjes...

dus wat dat betreft heb je idd gelijk en zit je niet 50 maar 150 boven die "max" maar wat ik al zei dat is ten eerste omdat de niertjes het niet zouden kunnen verwerken maar die van jou is nu heus wel gewend aan de hoeveelheden, en tis per keer maar een klein beetje wat je er "overheen" zit, daarbij zou je als je er echt ongerust over bent, kunnen proberen per fles 1 schepje minder erin te doen etc. etc...

maar maak je er niet al te druk om meid, straks krijgen jullie weer een periode dat ie stukken "minder" drinkt (maar daar genoeg aan heeft) en maak je je daar weer "zorgen" om.... ;) dan kun je er ook niet meer in proppen dan de kleine wil... ;)

succes meid..

Deel Deze Pagina