Floradix tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LiittleOne, 28 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    Hee meiden,
    ik heb van de gyn te horen gekregen dat ik een te laag HB in mijn bloed heb en heb toen Floradix gekocht, een natuurlijk ijzersupplement. (tablet vorm)

nadat ik de achterkant gelezen heb van dat pakje schrok ik toch wel een beetje..
    er staat namelijk op dat er 6,0 mg vitamine B in 3 tabletjes zitten (3 worden er geadviseerd).
    dit is maarliefst 429% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid!
    is dus niet niks.

het is algemeen bekend dat zelfs té veel vitaminen niet goed voor je kan zijn, en toevallig weet ik van de vit.B6 dat je daar ook niet té veel van binnen mag krijgen.
    (kan leiden tot zenuwbeperkingen!)

maar nu weet ik niet meer wat het maximale aantal milligrammen zijn die je op een dag binnen mag krijgen.

iemand die het wel weet?

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Floradix wordt juist ook aangeraden tijdens de zwangerschap. Ik heb het beide zwangerschappen hard nodig (gehad) om me een beetje ok te voelen. Ik weet zo niet wat de veilige bovengrens is van vit. B6, maar dat is voor water oplosbare vitaminen meestal vele malen meer dan de ADH. Ik denk dus dat het nogal meevalt. Misschien staat het op de site van het voedingscentrum.

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Dit staat op de site: Bij langdurig dagelijks gebruik van hooggedoseerde supplementen met vitamine B6 (>25 mg/dag) kunnen aandoeningen aan de zenuwen in de armen en benen ontstaan. Dit heet perifere neuropathie.

4. Nicky1973

Nicky1973 Fanatiek lid

9 jun 2008
    3.038
    1
    0
    Ik wil het vanaf morgen ook weer gaan gebruiken. Mijn hb is prima, maar slaap erg slecht al een aantal weken en wil me niet voelen als een vaatdoek overdag.
    Ik hoop dat je het antwoord op je vraag snel krijgt.

5. tulip

tulip Niet meer actief

hmm, bij mijn eerste zwangerschap werd het door mn vk aangeraden, ben er wel vanuit gegaan dat het goed zat.

6. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    heb ook ff op de verpakking gekeken.. heb zelf ook de tabletjes, want het drankje is echt NIET te zuipen...
    ideaal die tabletjes.. maar had ook niet gezien dat er zoveel procent adh in zit.

ik gebruik sowieso alleen 1 per dag.. is tenminste iets en niet teveel :)

7. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    En anders ijzerlimonade 'ferro' proberen?
    Die vind ik in ieder geval beter te eten haha.
    Ik neem 3 eetlepels pure limo per dag.

8. HOG

HOG Niet meer actief

Ik heb het tijdens mijn zwangerschap ook geadviseerd gekregen van de verloskundige. Ik had hyperemesis gravidarum en daardoor geen energie meer. En het had wel geholpen. Ik nam ook de pilletjes in.

Deel Deze Pagina