Hoe moet ik mijn eisprong uit tellen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by YTkappert, Jun 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. YTkappert

YTkappert Lid

May 26, 2011
    15
    0
    0
    Thuiszorg
    holland
    hallo mensen

ik kan na een nare periode eindelijk beginnen
    met zwanger worden!! maaar hoe tel ik nou me eisprong uit?
    ik ben 7 mei ongesteld geweest maar die telt niet mee want dat was de eerste keer in half jaar dat ik weer ongesteld was nu ben ik weer geweest 2juni hoe tel ik nou me cyclus en eisprong

vriendelijk groeten Y.T

2. Jamie1987

Jamie1987 Lid

May 31, 2011
    29
    0
    0
    Secretaresse
    Zuid Holland
    Hoi hoi,

Hierboven staat en calculator is heel handig, als je je 1e dag van je laatste menstruatie invoerd rekent deze alles uit voor je.

Succes!

3. YTkappert

YTkappert Lid

May 26, 2011
    15
    0
    0
    Thuiszorg
    holland
    #3 YTkappert, Jun 6, 2011
    Last edited: Jun 6, 2011

oke dat is dan 2 juni als ik het snap he?

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Aan een calculator heb je geen bal he? Al niet als je wel regelmatig ongesteld bent, (want ook dan varieert de cyclus van een vrouw nogal eens door wisselende omstandigheden), maar als je blijkbaar wat bijzondere omstandigheden hebt, kun je beter gaan tempen of ovutestjes gebruiken om je eisprong te weten te komen....

5. YTkappert

YTkappert Lid

May 26, 2011
    15
    0
    0
    Thuiszorg
    holland
    oke nu snap ik de ballen er niet van:s
    ene zegt ovutestjes andere zeggen gewoon uit tellen

:(

6. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

Mar 22, 2010
    2,901
    0
    0
    Zuidholland
    Je zou het kunnen uittellen met bovenstaande calculator,of een banner aanmaken , maar zekerheid heb je daar niet mee. Met evt. ovutestjes of tempen wel,maar dat is wel meer gedoe;) Het is maar net hoe bewust je er nu (al) mee bezig wilt zijn.

Succes.

7. YTkappert

YTkappert Lid

May 26, 2011
    15
    0
    0
    Thuiszorg
    holland
    hallo
    ik wil er echt mee bezig zijn
    wil zo graag zwanger worden na 1 jaar super ziek zijn geweest
    als je uit wilt tellen moet je toch je eerste dag van je menstruatie tellen 2juni ben ik geworden

8. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Op basis van deze gegevens kun je volgens mij je eisprong helemaal niet berekenen. Je hebt geen idee hoe lang je cyclus is, of begrijp ik het verkeerd? Ik zou eerst een paar maanden lekker vaak klussen en kijken hoe je cyclus verloopt. Daarna kun je eventueel met ovulatietesten beginnen.

9. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

Mar 22, 2010
    2,901
    0
    0
    Zuidholland
    Ja dat snap ik dan wel ja. Heftig hoor:(

Je vult dan 2 juni als 1e dag in( let wel, de dag van het rode bloed moet je als echte ongi tellen, evt. bruinverlies telt nog niet mee

En dan als duur 26dagen. ( geteld van 7mei naar 1juni)

Succes:)

10. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Je zou het inderdaad zo kunnen doen zoals Babbel voorstelt. Maar houd er rekening mee dat je cyclus de volgende keer langer kan zijn en dat de eisprong bij iedere vrouw op een ander moment plaatsvindt. Dus toch voldoende klussen!! Is hopelijk geen straf;)
    Heel veel succes ermee meid.

11. YTkappert

YTkappert Lid

May 26, 2011
    15
    0
    0
    Thuiszorg
    holland

oke mijne cyclus is 27 dagen bedoel je dat?
    van gyno moest ik 14 dagen tellen van af me eerste ongesteldheid dag en daar van 6 dagen en om en om klussen

dus vandaar dat ik vraag hoe kan ik me eisprong tellen

12. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Volgens mij stel je nu dezelfde vragen als in het andere topic? :(

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat je gyn je vertelt is leuk, maar ook gebaseerd op een soort standaard-gemiddelde cyclus. Die maar weinig vrouwen echt zo hebben.
    Als ik je goed begrijp wil je er wel eea aan doen om zwanger worden zo veel mogelijk te bespoedigen en dan kun je beter niet met een calculator gaan werken, omdat die uitgaat van bepaalde gemiddelden en die gelden nou eenmaal niet voor elke vrouw, want:
    *de totale lengte van de cyclus verschilt van vrouw tot vrouw. Er zijn vrouwen die een cyclus van 25 dagen hebben, anderen van 33, anderen van 28, sommigen veel korter of veel langer.... En tot welke groep jij behoort, kan een calculator je niet vertellen.
    *de vraag is of jij een regelmatige cyclus zult hebben of dat jij een van de vrouwen bent die een wisselende cyclus hebt. Dat weet je nu ook niet en een calculator gaat uit van een vaste cyclus-lengte met een vaste dag voor je eisprong.
    *en dan heb je nog het punt van het moment van je eisprong en de lengte van je luteale fase, (de fase vanaf je eisprong tot aan je eerste menstruatiedag). Die verschilt ook weer van vrouw tot vrouw: gemiddeld genomen ligt die rond de 14 dagen, maar ook dat kan dus wisselen. Idealiter moet je LF iig 10 dagen zijn, maar sommige vrouwen hebben ook een kortere LF zelfs nog. Dat KAN dan ook weer reden zijn dat zwanger worden lastiger is, omdat innestelen dan lastiger kan worden, (maar hoeft niet perse, bij een snelle innesteling kan ook een korte LF genoeg zijn).

Dus je ziet: als je echt zeker wilt zijn van je ei omdat je gericht aan de slag wilt, heb je geen bal aan een calculator :(
    Je kunt hier in allerlei topics een boel lezen over tempen en ovutesten, met jouw behoefte om snel zwanger te worden, zou ik me daar eens over inlezen... :)

14. YTkappert

YTkappert Lid

May 26, 2011
    15
    0
    0
    Thuiszorg
    holland
    Oke
    dan ga ik die andere topic maar eens aandachtig lezen:)
    thnx :)

ga me er maar eens goed in verdiepen
    dan zien we wel wat er uit komt

dankje wel

15. YTkappert

YTkappert Lid

May 26, 2011
    15
    0
    0
    Thuiszorg
    holland