Wie gebruikt ook een betablokker tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marie78, 30 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marie78

marie78 Niet meer actief

Ik gebruikt al jaren propranolol voor een verhoogde hartslag. Voordat ik zwanger werd ben ik bij de huisarts langsgeweest met de vraag of ik dat mag blijven gebruiken. Iom de apotheker was dit was gelukkig geen probleem. Nav de eerst controle heeft de verloskundige contact gehad met de cardioloog. Deze zei weer dat ik over moet gaan op metoprolol. Als je op internet gaat googlen wordt je niet blij met wat voor gevolgen het kan hebben. Ik vertrouw nu maar op de cardioloog. Maar zijn er meer meiden/vrouwen met dit probleem?

2. druppel

druppel Actief lid

24 okt 2009
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik gebruikte tot zo'n twee weken geleden ook een betablokker (selokeen zoc/metoprolol) ivm een te snelle hartslag en moest van de huisarts en internist meteen stoppen.

Ik heb toen een uitgebreide uitleg gehad waarom.

Het is namelijk zo dat een betablokker er voor zorgt dat je hartslag en bloeddruk verlagen....wat dus ook betekend dat je bloed minder snel wordt rond gepompt en bij ons zwangeren er dus ook te weinig bloed naar de placenta gaat.

3. marie78

marie78 Niet meer actief

Druppel,

Bedankt voor je antwoord. Ik denk er nu ook over om er voorlopig mee te stoppen, kijken hoe het gaat. Ga voor volgende week een afspraak maken bij de huisarts.
    Fijne zwangerschap gewenst.

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik heb tijdens mijn hele zwangerschap en nu ook nog met borstvoeding metoprolol geslikt. Ik was onder behandeling van een gynaecoloog/professor in het umc en hij zei dat het kon. Dus kon het voor mij.

5. druppel

druppel Actief lid

24 okt 2009
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jij ook een hele fijne zwangerschap gewenst!

Bij mij is mijn hartslag weer wat omhoog gegaan, zit nu in rust op gemiddeld 110 maar het is te doen.

6. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

ik heb metoprolol geslikt vanwege hoge bloeddruk.
    door kinderwens ben ik door de cardioloog/internist op
    methyldopa gezet.

mijn collega heeft haar hele zwangerschap door metoprolol geslikt
    wel onder strenge controle van arts. ze is bevallen toen ze 42 weken was.

spinnekop

p.s ik ben apothekersassistente en heb dit uitgebreid met apotheker besproken, die zei ook dat het kan , weleenswaar onder strenge controle

Deel Deze Pagina