Wie gebruikt ook geen anticonceptie?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door einad, 19 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zijn hier ook meiden die geen anticonceptie gebruiken?
    Wij doen dat niet en gaat al 3.5 jaar goed.

Maar word altijd gek aangekeken als ik zeg dat we niks gebruiken.
    Alsof we spelen met het lot ofzo.
    Terwijl anticonceptie ook geen 100% zekerheid geeft.

We hebben geen (concrete) kinderwens en twijfel daarom ook nog over sterilisatie.

Benieuwd of hier ook vrouwen zijn die niks gebruiken.

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Gebruiken jullie ook geen condooms? Of periodieke onthouding?

3. Veera

Veera Niet meer actief

Lijkt me niet aangezien dat anticonceptie zijn

4. Klopt, die gebruiken we ook niet.
    We knuffelen wat meer op een andere manier rond een periode waarvan we denken dat ik mijn eisprong heb.

5. O en mijn banner zegt overtijd maar dat ben ik niet hoor..
    Het is ook niet zo, dat ik nu zwanger denk te zijn.

Maar heb gewoon een behoorlijke afwijkende cyclus.

6. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Dat lijkt me wel spannend als ik naar je wisselende cyclus kijk! Hoe weet je dan wanneer je je eisprong hebt, temperatuur je?

7. lian19

lian19 Actief lid

24 aug 2015
    260
    27
    28
    Ik gebruikte ook geen anticonceptie, wij hadden ook gewoon minder sex wanneer ik dacht dat mijn eisprong zou zijn... 1 keertje lak aan gehad en t was gelijk raak! Of terwijl als je het bewust doet kan het heel lang werken, in totaal 1,5 jaar niet zwanger geworden en nu bijna uitgerekend van een meisje dat helemaal welkom is!

8. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Wij hadden ook niets.... tijdens mijn vruchtbare momentrn gebruikten we condooms.

Maja 1x deed mijn lichaam anders dan anders... en daar komt nr3.

Manlief mag op date met de arts😂😂

9. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Dat is periodieke onthouding.

10. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Hier ook 6 jaar goed gegaan met periodieke onthouding of met condooms in die periode. We hadden geen concrete kinderwens. Wilde niet aan hormonale anticonceptie. Kon ik niet goed tegen. Sterilisatie wel ter sprake geweest maar manlief had er niet zo veel behoefte aan na horrorverhalen over langdurige napijn uit zijn omgeving.
    Maar toen toch een keer raak. Was welkom hoor. Zie het nog steeds als een leuk cadeautje.
    Nu gesteriliseerd. Bij laatste keizersnede, nu 3,5 jaar geleden laten doen. Geen verrassingen meer voor ons.
    Maar ook geen anticonceptie meer. Heerlijk dat we er gewoon niet meer over na hoeven denken.

11. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Hier ook geen AC.. Ik heb 3 kids en we twijfelen over nr 4 (nu nog niet hoor) maar ik kan ook niet goed tegen hormonen en wil geen koperspiraal vanwege onregelmatige cyclus. Dus nu gebruiken we niets of condoom maar je wordt vanzelf creatief. Bovendien geef ik ook nog volledige bv (niet als ac) maar daardoor ook weinig zin en is 1 keer per week al veel haha.

12. twinty

twinty Bekend lid

20 jan 2012
    640
    1
    18
    Hiet ook geen ac na nummer 2, na 4 maanden zwanger van nummer 3😀😍. Wel heel erg gewenst hoor, maar iets sneller dan verwacht. Bij ons was het toch echt spelen met vuur, super vruchtbaar en cyclus was wat anders geworden na de bevalling. manlief mag straks ook naar de dokter toe want ik kan niet goed tegen die hormonen van de ac.

13. loesje26

loesje26 Bekend lid

5 feb 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Zo iets hadden wij ook twinty.. tussen 1 en 2 en 2 en 3 geen AC. Ik heb er 2 jaar over gedaan om nr 1 te krijgen en zowel bij 2 en 3 spontane sex zonder iets en oeps (gewenst) zwanger :D
    Wij noemen ze altijd verrassingseieren haha

14. Leuk om alle verhalen te lezen☺
    Het zou hier na de eerste schrik welkom zijn hoor maar denk dat ik niet zo vruchtbaar ben..

15. Miracles

Miracles Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.832
    16
    38
    Ja ik ben gezegend met vruchtbaarheid... alsof ik alleen t raampje maar open hoef te zetten ben ik t al.

Maja na de eerste schrik zijn wij hier ook erg blij mee.... kan nu niet wachten tot oktober... maare manlief mag toch echt even langs de arts want dit wil ik niet nog eens

16. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Hier al bijna 7 jaar van de AC af... We zijn destijds gestopt vanwege de kinderwens, helaas bleef een zwangerschap uit. Inmiddels 2 kindjes mogen krijgen dmv ICSI behandelingen. De jongste wordt in Juni 2 jaar en we gebruiken nu nog steeds geen AC. Ons gezin is nog niet compleet, dus ik blijf hoop houden op een spontane zwangerschap, alhoewel we er nu totaal niet mee bezig zijn. We willen over een jaar of 2 eerst verhuizen en daarna weer de stap maken naar het ziekenhuis. Maar mocht het toch spontaan gebeuren, wat theoretisch gezien echt niet mogelijk is, dan is hij/zij meer dan welkom!

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.152
    113
    Ja voor ons werkt het ook, beetje opletten hier en daar. ;)
    Maar ik werd een diepvriezer van de hormonale anticonceptie, dus dan was seks ook nooit een initiatief van mijn kant zeg maar. Nu is de balans een stuk beter.
    We hebben geen concrete kinderwens, maar een kindje is altijd welkom bij ons, dus dat risico nemen we bewust.

18. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Geen ac en nog steeds niet zwanger
    wens ook opzij gezet maar tegen beter weten in blijf je hoop houden

19. Baby3 2016

22 mrt 2016
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken ook geen ac sinds we een kinderwens hadden. Bij de eerste duurde het vrij lang en na de geboorte ook geen ac gaan gebruiken.
    Tweede duurde ook wel langer dan gehoopt zit 3 en half jaar tussen. En nu in inmiddels zwanger van 3e. Maar meer dan gewenst.

20. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Gebruik ook niets, ik zal al voor mijn 40e in de overgang komen en heb iets van 1 à 2% kans op een natuurlijke zwangerschap. Dat is nog gebeurd ook! Voor de tweeling IVF gehad. Na de geboorte van de derde zal ik ook niets gebruiken. De kans is zo extreem klein en een vierde is ook zeker gewenst.

Deel Deze Pagina