Prikpil vraag: eerste bloeding ontrekkingsbloeding?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Suzy009, 20 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzy009

Suzy009 Niet meer actief

Hallo meiden, we hebben spijt van de prikpil maar vroeg me af hoe het ook alweer zat met de eerste bloeding, is dat een onttrekkingsbloeding dan? En ervoor dus van die ontrekkingsbloeding die dan gaat komen krijg je geen of wel een eisprong?

Alvast bedankt voor het antwoord.

2. Suzy009

Suzy009 Niet meer actief

Ben er al over uit :D

3. Krista1990

Krista1990 Niet meer actief

Vertel! Ik heb precies zelfde. Augustus laatste prik gehad. December een bloeding (week lang) heel de maand januari bijna ongesteld geweest (een week & daarna steeds losse dagen) en nu zit in op dag 81.... ☹

4. Suzy009

Suzy009 Niet meer actief

Nou Krista1990, wat ik ervan heb gelezen op internet is dat je eerst je onttrekkingsbloeding ga krijgen nadat ie is uitgewerkt die prikpil.
    Daarna kun je wel zwanger raken maar kan anders lopen langer of korter je echte menstruatie erna.

Dit is wat ik heb gelezen maar jij hebt wel heftig met de maand januari helemaal ongi geweest!
    Moet zich nog regelen denk ik.
    Heb jij ook 1x de prikpil laten zetten of langer?

5. Krista1990

Het is echt waardeloos idd!
    Ik heb alleen vandaag positieve ovulatie test gehad, EINDELIJK! ❤️

Ik heb in totaal 3 prikken laten zetten. (Januari - april - juli )

6. shania26

shania26 Actief lid

20 jul 2013
    160
    1
    16
    huismama
    spijkenisse
    hallo meiden,

heb mijn laatste en tevens mijn eerste prikpil laten zetten op 22 december 2015 al vanaf die prik me ongi weg en nu nog geen ongi. Wel vorige week 1 malig met afvegen(sorry voor de details) wat roze slijm gehad maar meer ook niet. Heb wel veel ontpil klachten inmiddels en last van mijn onderbuik dus het rommelt wel maar zet niet door.
    Wij hebben ook een kinderwens maar gelukkig geen haast mee want dat moet je volgens mij ook niet hebben als je aan de prikpil begint gezien de uitwerktijd.
    Een vriendin van mij die liet hem ook uitwerken ook geen ongi en toch ineens 5 maanden na de laatste injectie kreeg zij eigenaardige klachten ze moest toen een test doen op advies van de huisarts...en je raad het denk ik al..zwanger! Je kan dus wel degelijk eerst ovuleren voor je menstrueert na het stoppen van de prikpil maar dit zal per vrouw per lichaam wel verschillen denk ik. Ik hoop dat hier snel de ongi op gang komt in elk geval dan kan ik een beetje gaan inschatten met ovulatietestjes doen. Ik zie er nu het nut nog niet zo van aangezien ik geen flauw idee heb wanneer de boel op gang komt en ik verder nog niet echt een bloeding heb gehad behalve dan dat roze slijm met afvegen.

7. Suzy009

Suzy009 Niet meer actief

Yesssssssssss een positieve ovu test dat is zo fijn Krista!

8. Suzy009

Suzy009 Niet meer actief

Hoi Shania, roze afvegen? Kan natuurlijk van alles zijn maar eh innestelingsbloeding naar aanleiding van je vriendin denk ik dit?
    Omdat je al toch eerder je eisprong kan hebben gehad?
    Goh dit wist ik niet, dacht eerst onttrekkingsbloeding en dán wel kans erop naar je eerste ongi toe... Maar hoeft niet zo te zijn gezien je vriendin.

9. Krista1990

Het betekende helaas niets... Ben nog steeds niet ongesteld geworden. Zit nu op cyclus dag 108 :(

10. Suzy009

Suzy009 Niet meer actief

Balen Krista..........
    Ik moet ook mijn onttrekkingsbloeding afwachten nu.
    Had eerst allemaal streepjes op 3 verschillende merken zwangerschapstesten... maar bloedtest wees uit met 0.7 dat ik niet zwanger ben.

11. Krista1990

Wat een teleurstelling!
    Ik ben nu ongesteld aan het worden. Gisteren wat oud bloedverlies, gisteravond en vanmorgen roze afscheiding & nu enorme hoofdpijn en krampen... Na 114 dagen werd het wel eens tijd...

12. Suzy009

Suzy009 Niet meer actief

Ja, had het allemaal wel in mijn achterhoofd gehouden maar het had leuk geweest als het zo was geweest.
    Oef 114 dagen is echhhhhhhhh wel lang.
    Ik moet onttrekkingsbloeding gaan afwachten nu en kan ook een poosje duren weet ik nog van de vorige keer.

Deel Deze Pagina