Ff een dom vraagje, inkomen

Discussion in 'De lounge' started by Blaak, Feb 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hey meiden,

Ff een stom vraagje hoor maar voor de zekerheid. Ik zit fulltime op school (MBO) en kriig dus studiefinancieering. Nu sinds een week heb ik een parttime baantje, ik bezorg geadresseerd reclamewerk 1/2 dagen in de week.
    Hier verdien ik iedere week verschillend mee en heel erg weinig, deze week bijv. maar 8 euro.
    Ik weet dat ik eind van het jaar(?) aangifte inkomstenbelasting moet doen via de belastingdiens.

Nu mijn vraag, waar moet ik (nu ik iets bijverdien) mijzelf wijzigen? Moet ik nu ook meteen op alle belastingtoeslagen (en nog meer??) gaan wijzigen dat ik wat bijverdien (al is het bijna niets?)?

Ik zou graag wat duidelijkheid willen wat ik nu moet doen, voordat ik alles moet terugbetalen ofzo en dat willen we natuurlijk niet hahaha.

Alvast bedankt!

2. Rono

Rono Niet meer actief

Kan jij niet bij marketel ofzo werken voor 12 uur? krijg je een stuk meer

3. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Je moet inderdaad doorgeven aan de Belastingdienst dat je inkomen is gewijzigd, om te voorkomen dat je aan het einde van het jaar een deel van je ontvangen toeslagen moet terugbetalen.

Wat belastingaangifte betreft, waarschijnlijk is je inkomen zo laag dat je niet eens een brief krijgt van de Belastingdienst met het verzoek om aangifte te doen :) Je kan het uiteraard wel doen natuurlijk, zodra je een jaaropgave van je werkgever krijgt.

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Inderdaad even je inkomen wijzigen bij de belastingdienst :)
    Als ik jou was zou ik wel van het hoogste uitgaan wat je met je werk kan verdienen, dan kan het eind van het jaar nooit tegenvallen de uiteindelijke berekening.

5. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Volgens mij hoef je het voor de belastingdienst pas aan te geven als je meer dan +/- 10.000 euro per jaar extra verdient. Dus buiten je studiefinanciering om. Ik denk dat je die info wel kunt vinden op de website van de IB-Groep.

6. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ja je mag (van het IB groep) naast je studiefinancieering tot en met 13.000 euro verdienen. Maar hoe dat zit, vanaf wanneer je het bij de belastingdienst moet aangeven (huur/zorg/kinderopvang/kinder toeslagen weet ik dus niet. Volgens mij altijd wel.

Ik weet alleen niet hoeveel je kan verdienen, het hoogste bedrag, geen flauw idee.

7. Rono

Rono Niet meer actief

Bij marketel ( bij het station ) verdien je 8,50 per uur

8. Leentje21

Leentje21 Bekend lid

Feb 1, 2011
    690
    0
    0
    Ik zou het voor de zekerheid even vragen bij de IB groep, die kunnen je daar alles over vertellen.

9. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Das toch telefonisch mensen troep verkopen?

Leuuuuuuk ;)

10. Rono

Rono Niet meer actief

ja, kranten bezorgen voor een scheitloon in weer en wind.. leuk.....

En dit verdiend meer, en als je haar andere topic had gelezen kan je zien dat ze perse moet werken ivm schuldsanering.. dan kan je toch beter meer verdienen in het uur dat je dan kan werken?

11. Blaak

Blaak Niet meer actief

#11 Blaak, Feb 25, 2011
    Last edited by a moderator: Feb 25, 2011
    Ik studeer fulltime, tot een uur of half 6, dan mijn kids ophalen dan snel koken en dan kids op bed en dan ben ik zelf bekaf. Eigenlijk is een parttime baantje al veels te veel voor mij en mijn familie verklaart mij voor gek, maar ik wil het gewoon en om te laten zien aan de schuldeisers etc dat ik toch echt wel moeite doe, 1/2 dagen in de week een klein bezorgbaantje (kleine wijk, in mijn eigen wijkje alleen dus). Het verdient geen reet idd maar beter iets dan niets toch? Ik ben er iig heel erg blij mee en doe het dus erg graag! Bovendien dat telefoneren kan ik dus niet en ben ook half doof dus telefoneren heb ik een hekel aan en kan geen reet verstaan. Ook heb ik geen oppas voor de avond enof weekend en dat wil ik niet want wil mijn kinderen ook wel is een keer zien, lijkt me wel zo leuk toch? ;)

Niet meteen oordelen dus!:x Ik doe al mijn best genoeg zo in mijn eentje met 2 kids en fulltime studerend ja! Damn... sommige mensen :(

12. mugje

mugje Actief lid

Jul 28, 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kweenie hoor maar volgens mij bedoelde ze het goed hoor!!!

13. Stroopwafel

Stroopwafel Fanatiek lid

Oct 20, 2010
    1,033
    0
    0
    NULL
    #13 Stroopwafel, Feb 27, 2011
    Last edited: Feb 27, 2011
    Als je studiefinanciering hebt mag een bepaald bedrag per jaar bijverdienen zonder dat je SF in gevaar komt. Dit is heel iets anders dan het inkomen voor de aangifte inkomstenbelasting. Je hoeft je wijziging van inkomen pas aan de Belastingdienst door te geven indien je zorgtoeslag of andere toeslagen ontvangt. Anders niet. Voor je aangifte inkomstenbelasting geldt het volgende. Je kan makkelijk via de site van de Belastingdienst uitrekenen of je IB verschuldigd bent ja of nee. Omdat je weinig bijverdient val je waarschijnlijk in de eerste belasting tariefschijf. Voor het jaar 2011 is dit 33% (tot een inkomen ad EUR 18.628). Daar trek je de algemene heffingskorting (EUR 1.987) en je ingehouden arbeidskorting vanaf. (waarschijnlijk wordt er geen arbeidskorting op ingehouden van je salaris, je vind de berekening van de arbeidskorting op de site van de Belastingdienst) Als je meer dan EUR 44 moet betalen (aanslaggrens voor 2011) dan ben je niets verschuldigd.

Hey meiden en laten wij het leuk houden. Het is tenslotte een forum waar je alles mag vragen en kwijt kan toch?? En niet om elkaar af te katten ;)

14. Rono

Rono Niet meer actief

Naja was goed bedoeld en ik reageerde meer op skatje!

15. Blaak

Blaak Niet meer actief

sorry ben zelf gewoon ff gestresst , kort lontje, pff. Hopelijk voel ik me gauw weer wat beter/happier bedankt iig voor alle informatie!

Share This Page