even een snelle vraag

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mariska1976, 8 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    dames,

Het lijkt of Andy overdag niet genoeg meer heeft aan 165 flesvoeding.(ik kan het ook verkeerd hebben)
    Ze woog gisteren 4780.
    Ik maak haar om 6 uur wakker en in princiepe moet ze het redden tot 10 uur.Om 9.30 begint ze al.daarna zou ze om 14.00 uur de fles moeten hebben en komt ze om 13.30 de fles van 18.00 red ze ook niet en komt ze alweer tussen 17.30 en 17.45 Om 22.00 maken we haar ook weer wakker.

Ik weet dat ze nu langer over de fles doet,maar ze is bijna 3 maanden(nog een paar daagjes) en dan gaan we naar speen 3 van Avent.

Ik weet niet of het nog steeds het sprongetje is,of dat ik wat meer voeding moet geven.

Bij mijn oudste ging dit wat gelijdelijker en die at niet zo veel,als de jongste.

Wat vinden jullie

2. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Waarom ga je over naar speen 3 van Avent? Onze man is nu 8 maanden, maar zit nog op speen 2 van Avent. Gaat prima, dus doen wij er geen andere speen op.

Je kindje is nog wel jong, maar als alle flessen goed leeggaan en ze dus nog niet genoeg heeft, kan je toch beginnen met 1 fles groter te maken? Wij hebben ook vaak nog zo'n 165 water met 5 1/2 schep gegeven. Anders misschien voeding voor hongerige baby's of wat johannesbroodpitmeel erdoorheen?

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

3,5 uur is prima hoor tussen voedingen. Een half uurtje speling is toch niet zo erg? Ik zou vooral niet zo strak op de klok kijken. is er een reden waarom je de dag al zo vroeg begint? (werk bijvoorbeeld)
    Als je haar om 22:00 wakker moet maken dan zou ik de overige flessen gewoon lekker over dag verspreid geven.
    Als je 5 voedingen geeft kun je de eerste voeding van de dag (6:00) wat vergroten (180/6) goeie kans dat de dag dan wat makkelijker verloopt.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je kijkt wel erg strak op het schema hoor, ik hou zelf bv voeding op verzoek aan en tegen mn man en moeder ( Die snappen het niet, maar wanneer moet ze dan weer drinken? Als ze wilt? Maar hoelaat is dat dan? ) zeg ik dat ze elke 3 a 5 uur mag drinken. Normaalgesproken meld ze zich netjes elke 3,5-4 uur. Maar als je je dochter om 22.00 wakker maakt, dan is het toch prima, dan heb je de voedingen overdag iets dichter op elkaar, maar ze heeft geen enorme honger hoor, want dan zou ze voor 22.00 zelf al wel komen ( 17.30 - 22.00 is nl een poosje ;) )

5. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Ik doe er al johannesbroodpitmeel in en een halve schep zal ook niet veel uitmaken.(hebben we al geprobeerd)
    Met 3 maanden zijn we met de oudste ook naar nr3 gegaan.Bij haar was het zo,dat ze na de 3 maanden sprong zeker een 45 minuten of langer over de fles deed.Andy ook.Een half uur over de fles is niet erg,maar soms is het 45 tot 50 minuten.Daar heb ik ook geen zin in.

6. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven

Ik voed niet op verzoek,dit heeft te maken,dat ik een bijna 5 jarige heb die naar school gaat.Als ik haar op beloop laat doen,dan gaat ze komen als de oudste naar school gaat en ja om te laten huilen als de oudste naar school gaat is ook zielig.

Maar om eerlijk te zijn,moet ik ze echt om 22.00 wakker maken voor de voeding en om 6 uur ook .Dit zijn de 2 voedingen waar ze niet ligt te huilen.De andere 3 wel.Normaal komt ze om de 4 uur.Maar soms 3.5 en dan weer 3 uur.Niet echt fijn voor mij.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar sommige babies hebben die tijd nou eenmaal nodig en voelen zich niet lekker als de melk te snel komt door een grotere speen. Of ze gaan zich overdrinken omdat hun zuigbehoefte niet gestild wordt. Elk kind is anders, al is het best lastig om niet te vergelijken met een ouder kind dat je al hebt.
    Ik denk dat je beter vooral naar je kind kunt kijken, en wat minder naar de klok.
    Hier overigens tot een jaar de newbornspeen, anders ging het echt te snel!

8. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    @cygnet2 Ik geef haar om 6 uur de voeding,omdat ze daarna(om 7.00) nog lekker kan gaan slapen.Dan trommel ik de oudste uit bed,zodat ik met haar rustig aan het ontbijt kan en nog wat dingetjes in het huishouden kan doen.Als ze om 7 uur komt,dan moet ik om 8 uur met die oudste gaan eten.En dan wordt het stressen,want om half 9 moet iedereen de deur uit en de oudste denkt dat ze dan alle tijd van de wereld heeft en doet dan op haar gemak eten,schoenen en jas aan.Vandaar dat ik om 6.00 opsta om haar te voeden.

9. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Dat is het probleem...We zitten nog niet op speen nummer 3,maar nog steeds op nummer 2...En daardoor komt ze wat eerder.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Maar het is toch geen ramp als je kindje een half uurtje eerder wilt drinken? Te weinig krijgt ze niet, want de 1e en laatste voeding dan slaapt ze gwoon, als ze honger had zou ze om die voeding ook wel huilen. Een kind werkt nou eenmaal niet op de klok. Als jij om 7, 12 en 6 uur eet kan je toch ook wel eens om 17.30 al honger hebben?

11. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ze met een nummer 2 al eerder komt, is terug naar nummer 1 dan niet een idee?

13. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Nou ze is met nummer 2 nooit eerder gekomen,sinds net 3 dagen pas.
    En dan doet ze 45 minuten over de fles.
    Als ik nummer 1 weer ga pakken,dan gaat ze zeker 1 uur of langer over de fles doen.
    Dit hadden we ook met speen nummer 1.(de newborn speen)Toen ze net een maand oud was,kwam ze eerder voor de fles en ze deed er 45 minuten over om een fles leeg te drinken.
    We zijn toen overgestapt op nummer 2.Toen dronk ze de fles in 20 minuten leeg.en langzaam aan ook de voeidng verhoogd.
    Ze is nu bijna (over 2 dgn) 3 maanden oud en nu hebben we weer het zelfde probleem.

14. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    als ze langer als een half uur doet over een fles, grotere speen erop..

en ik zou gewoon de eerste fles 's ochtends verhogen...

15. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    ik heb om 10.30 de proef op de som genomen en de voeding verhoogd naar 200(180+6)dit ging goed.om 14.30 melde ze zich weer.:) weer ging de hele fles leeg.
    straks speen nummer 3 proberen.als dit goed gaat,dan hebben we hier 3 flessen van 200 en 2 van 165 cc.(voorlopig)

16. misa

misa Niet meer actief

Als je echt denkt dat jen kindje meer nodig heeft, zou ik ook één fles ophogen. Misschien de eerste of laatste voeding.
    Je kunt ook met een beetje ophogen. Dus 180+6=200 en dat terug gieten naar 180. Maar dat is vaak zinniger als je alle flessen op gaat hogen.

Wij voeden ook op vaste tijden, maar als hij een keer een uurtje eerder of half uurtje later komt, laten we dat gebeuren. Probeer er ietsje meer mee te spelen. :)

Deel Deze Pagina