Wie gebruikt ook ranitidine tegen brandend maagzuur?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Antsy, 9 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antsy

Antsy Actief lid

8 okt 2007
    103
    0
    0
    Ik heb sinds 6 weken van mijn zwangerschap ontzettend last van brandend maagzuur. Ik heb al die tijd Rennies gebruikt, maar dit hielp eigenlijk niets meer. Twee weken terug heb ik van mijn huisart Ranitidine voorgeschreven gekregen (hij weet van mijn zwangerschap). Dit helpt fantastisch goed. Een vriendin die 30 weken zwanger is, heeft ook last van brandend maagzuur, dus ik heb haar Ranitidine aangeprezen. Nu heeft zij dit niet van haar huisarts gekregen, deze zegt dat het slecht is voor de placenta...
    Ik ben benieuwd of anderen dit middel ook voorgeschreven hebben gekregen?

ps: morgen bel ik mijn huisarts

2. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.279
    2.978
    113
    Hoi Antsy,

Vervelend he maagzuur...
    Ik ken het helaas maar al te goed. Vanuit het ziekenhuis heb ik Antagel gekregen. Een soort kalkdrankje. Niet lekker, maar het helpt goed.
    Misschien kan je aan de huisarts vragen of hij daar een recept voor wil schrijven.

http://www.consumed.nl/medicijnen/164/Antagel_zelfzorg

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik heb hiervoor omeprazol gekregen. dit zorgt ervoor dat er minder maagzuur wordt aangemaakt. Ik heb dit van mijn vorige gyn gekregen, en van deze gyn mocht ik het ook gebruiken. (Ik kan hierdoor namelijk weer alles eten en spugen werd minder).

Het wordt gewoon afgeraden om medicijnen te gebruiken tijdens een zwangerschap, dus een ha zal niet snel medicijnen voorschrijven.

4. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Hey antsy,

Ik heb een hele tijd Ranitidine geslikt maar toen ik zwanger wilde worden moest ik daar meteen mee stoppen van de HA. Ik heb nu ook antagel gekregen, probeer zo min mogelijk medicijnen te gebruiken maar ohh dat maagzuur :(

5. fluffy

fluffy Actief lid

6 mrt 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    overdag drink ik zelf een grote kop kammile thee met honing tegen me maag zuur en een half uur voor het slapen gaan neem ik die antagel een klein dopje en kan daar dus goed de nacht mee door komen.

ook heb ik hier en daar gehoort dat je moet zorgen dat je geen legemaag heb dit blijkt ook te helpen.

6. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    idd hier ook aan de antagel.gewoon bij de apotheek gekocht,en werkt echt super!

Dacht trouwens ook dat rennie's slecht waren....

7. mom2beilse

27 feb 2008
    9
    0
    0
    ik dacht dat ranitidine niet gebruikt mocht worden tijdens de zwangerschap.

8. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    antagel kan je gewoon bij de apotheek kopen. kan dus zonder recept van de huisarts. ik heb het bij mijn vorige zwangerschap ook gewoon gebruikt,en dat beviel perfect.
    dit mag je gewoon gebruiken tijdens je zwangerschap.ga het bij deze wangerschap ook weer gebruiken,als ik last krijg van maagzuur.

9. Antsy

Antsy Actief lid

8 okt 2007
    103
    0
    0
    Bedankt voor al jullie reacties... ik ben meteen gestopt met de ranitidine. Vlgs de huisarts is er nooit bewezen dat het schadelijk is voor je kind, maar ook niet dat het niet zo is... Ik wil het risico niet lopen... Ik ga vd week achter de antagel aan. Voor de rest gaat het sinds ik gestopt ben wel verbazingwekkend goed..heb amper last van zuur. Alleen als ik bv bloemkool heb gegeten. Bij mij helpt warme melk ook verzachtend.

10. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    antagel werkte hier super (gebrukken zkh ook) dit is gewoon zonder recept bij de apotheek te verkrijgen..)

11. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Andere tip tegen brandend maagzuur:

Kauw/eet een klein handje(eetlepel zonder kop) grove havervlokken (bijvoorbeeld van de natuurwinkel) voor je gaat slapen.
    En niet zeuren dat 't vies is, want dat is zo ;)

Bij mijn moeder en vriend helpt dit heel goed.
    Ik heb er gelukkig nooit *klopt snel af* last van!

Sterkte allemaal met het bedwingen van dat brandende gevoel!

12. chantilly

chantilly Actief lid

7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    ergens in ut mooie oost'n
    Ik gebruiki rennies maar ik vind ze viessss !
    Altijd wel hoor.
    Ik wilde nu wel eens wat anders.
    Heb toen Gaviscon gekocht...... 8 ! euro voor een klein flesje....
    Maarja....

Ik nam het de eerste keer.... bleeegh !
    Stond te kokhalzen boven de wasbak; nog veeeeel smeriger dan rennie.
    Ben maar weer overgestapt op rennie.

Rennies mag je gewoon eten tijdens de zwangerschap !

Deel Deze Pagina