Hoi dames, Wij hebben de Quinny Buzz 3 en die past prima in onze kofferbak (Golf4). Maar we willen een nieuwe auto kopen, maar heb geen idee waar de kinderwagen nog meer in past. Want de wagen is best breed, en de meeste kofferbakken zijn kleiner als die we nu hebben ben ik bang..
In onze Seat Leon past hij in z'n geheel achterin. In mijn Aygo gaat het onderstel achterin (hoedenplankje even los maken) en de maxicosi op de bank of voorstoel. Als ik de wandelwagenbak mee wil, dan moet deze op de achterbank. Maar met 1 kindje kan dat allemaal makkelijk.
Ja dat zou idd nog niet zo'n ramp zijn. Maar het onderstel moet er wel in passen want anders is het geen doen. En dan wordt je achterbank ook vies van de wielen enzo.. Maar in de seat leon past hij dus, bedankt! Nog meer??
Wij hebben Quinny speedi en zijn ook opzoek naar een andere auto, heb nu een kleine daewoo matiz, maar wil zelf niet heel veel groter, iemand ervaring met de skoda fabia ( niet het stationwagen model)
Ik heb toevallig een Fabia gehad en die werd gekocht door iemand met een tweeling. Zij deden een tweelingbuggy achterin en dat ging, maar goed, dat is geen complete kinderwagen. Maar misschien is het handig gewoon bij een Fabia te gaan kijken en te passen. Dan weet je het direct. Een Matiz is héél klein, dus als het daar al past zal je niet al te veel moeite hebben wat anders te vinden hoor!
Wij hebben een Toyota Yaris (model 1999) fijne auto, en nog nooit iets mis mee geweest. Onze Quinny Buzz 3 past er prima in! Handige aan deze auto is dat je de achterbank naar voren kan schuiven waardoor indien nodig je kofferbak ietsje groter is. Moet je veel meenemen dan kan het onderstel zelfs in het voeteneind van de achterbank en reiswieg naast de maxicosi op de achterbank, heb je je achterbak nog vrij... Maar als je 2 kinderen wil is een wat groter formaat auto toch wel handig, maar de nieuwere modellen Yaris zijn een stukje ruimer dan onze Yaris... Dus in de toekomst denk ik toch dat wij deze overstap gaan maken (of naar een Prius)
@ LiefenStoer Wat waren jouw ervaringen met deze auto als ik zo vrij mag zijn? Dan wordt het dus de wagen meenemen
De Fabia bedoel je toch? Ik had er eentje uit 1999. Toen ik 'm kocht zag hij er als nieuw uit. Echt heel netjes. Rijden was ook heel fijn. Nooit iets mee gehad. Ik zou je wel een 5 deurs model aanraden. Veel makkelijker in gebruik met kindjes en wagens e.d. Ik heb aan deze auto geen nadelen aan ondervonden. Het benzineverbruik was voor zover ik me herinner prima (dat ligt natuurlijk ook aan je eigen voetje ). Ik heb heel wat auto's gehad, de Fabia was niet de spannendste, maar hij heeft me nooit in de steek gelaten. (Ik lijk wel een Skoda liefhebber, maar dat is niet zo hoor! Heb echt van alles gereden) Voor elke auto, welk merk/model dan ook, geld dat je gewoon eens goed rond moet kijken. Niet de eerste de beste nemen. Er is zo ontzettend veel keus!
Ja wij zijn al een paar maanden aan het rondkijken..het feit nu is dat ik een degelijke zuinige auto heb,wij hebben geen super groot budget dus een luxe auto kan het niet worden. Als hij naar degelijk is. Dat kan ik uit jouw verhaal wel halen over de Fabia thnx
wij hebben een opel astra, daar past de buzz ook makkelijk in. onderstel in de koffer, wagenbak erboven op.
Weet je wat het ook is? Iedereen ervaart een auto weer anders. Het beste wat je kan doen is goed rondkijken, zeker een proefrit maken en dan beslissen of het iets voor je is. Je moet ook altijd een beetje geluk hebben. Je weet nooit hoe er met een auto is omgesprongen voordat jij 'm koopt, tenzij 'ie van een voor jou bekende is natuurlijk. Succes met uitzoeken!
Het onderstel van de Buzz is in verhouding met andere wagens niet eens zo megagroot. Rijd zelf in een Citroen C2, ook niet groot dus, maar daar past hij prima achterin.
Nou ik ben inmiddels bij een peugeot 206 wezen kijken, en het onderstel paste er niet in. MAAAAR, ik bedacht me dat ik gelezen had dat de wielen er af konden, en dat blijkt dus super makkelijk te gaan en dan past hij er prima in..! Dus denk dat uiteindelijk de Quinny in vrijwel elke kofferbak wel past!
apart want een 206 is groter dan een 106. en in de 106 past de buzz wel achterin. zonder de wielen eraf te halen. net als in de aygo.
ooohh je gaat je mooie golf IV toch niet weg doen Ik heb er ook eentje ben helemaal vw gek Ik ben zelf een beetje aant kijken voor een golf VI. Daar past hij volgens mij ook in. Mijn man heeft een Ford FOcus uit 2005, daar past hij ook goed in
Jaaaa ik wil m ook absoluut niet kwijt.. Maar hij wordt oud en zonder airco en met 3 deurs in met de kleine gewoon niet handig.. En voor een golf 5 hebben we nu geen geld, dus ik moet wel verder kijken.. Maar ben idd ook een VW fan!
Wij hebben toevallig ook een Quinny buzz 3 gekocht, voordat we gingen kijken naar de kofferbak van mijn auto... Niet zo handig dus.. Maar zoals vele meiden hier al zeggen de kinderwagen bak op de achterbank dan wilde het net in mijn VW polo! M'n vriend vond dit alleen niet zo'n goed idee, omdat het toch een 3 deurs was, en weet hoe onhandig ik soms kan zijn.. Uiteindelijk hebben we nu een maandje een VW Passat station uit 2003, ik ben nog steeds niet aan dat slagschip gewend, mis m'n polo vooral met parkeren in de stad! haha Maar eerlijk is eerlijk, ik hoef straks niet meer te passen en te meten als ik de kinderwagen mee wil nemen, kan gewoon alles kwijt in de kofferbak! Een Passat uit die bouwjaren ligt nog wel aardig onder wat een golf 5 kost, een beetje zoeken, en soms een paar kilometer extra rijden, kan een boel schelen! En als echte VW fan, kom je toch weer uit op een VW Succes met zoeken!
Als je de kofferbak van de auto open doet kun je toch een beetje maten vergelijken. Wij hebben een nieuwe golf waar hij zeker weten in past en in mijn fiat seicento gaat het niet of misschien net aan maar dan moeten de losse onbderdelen er ook nog in. Ach draagdoek mee en gaan et die banaan
Volgens mij kun je beter vragen in welke auto hij niet past. Volgens mij krijg je dan minder automerken in dit topic dan andersom Zelf heb ik een Citroen Saxo. Weet eigenlijk niet of hij daarin past, maar de bank kan plat dus red me voor het eerst wel.