waarom zijn we nooit tevreden met onszelf?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

zit nu net even boulevard te kijken en daar was iin item over de generatie van nu de generatie van de plastiche(?) ingrepen.

het valt mij zelf ook geregeld op hele mooie vrouwen met het perfecte lichaam die hun zelf compleet laten verbouwen??WAAROM?

waarom kunnen we gewoon niet tevreden zijn? tuurlijk als je te dik bent kun je er wat aan doen (ook niet altijd uiteraard) maar dat doe je ZELF.

waarom zijn mensen niet meer tevreden?

kijk mijn uiterlijk is momenteel niet om over naar huis te schrijven :) maat 48 en een dikke plofkop maar geen haar op mijn hoofd dat ik ga lopen snijden of prikken in een gezond lijf.
    ik ga nu 3 keer inde week sporten met een personal trainer en 2 keer in de week zwemmen. daarbij gaan ze mijn schildklieder een opdonder geven(het probleem van mijn overgewicht)

2. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Van kinds af aan krijg je via de tv al mee dat je er oerfect uit moet zien anders hoor je er niet bij.. perfecte barbies, figuren op tv met een super figuur en de dunste modellen. ik vind t niet zo gek dat t gebeurd, wel erg jammer.

3. Troeleke

Troeleke Lid

29 feb 2012
    92
    0
    0
    Nederland - Belgie
    wss omdat iedereen een "ideaal" voor de ogen heeft. En proberen dit ideaal na te streven. Voor iemand zijn dit grote borsten, voor een ander zijn het weer enorme lippen))

4. Wareliefde21

10 nov 2011
    86
    0
    0
    Ik ben jaren lang verschrikkelijk onzeker geweest, vond mezelf maar lelijk en dik (was ik niet).

Nu ben ik hartstikke tevreden, ik wil graag wat kilo's kwijt maar voor de rest vind ik het wel goed zo. Ben absoluut geen schoonheid, maar dat hoeft ook niet. Als mensen zich een beetje verzorgen en leuk kleden zien ze er al snel leuk uit.

5. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Tsjaaah waarom? Omdat we mensen zijn denk ik:D

6. Tamale

Tamale Niet meer actief

Waarom?

Omdat er overal een beeld van perfectie gegeven word, overal waar je kijkt worden vrouwen mooi gevonden wanneer ze slank, mooi haar, witte tanden en een flinke voorgevel hebben.

Tenminsten, dat is iets waardoor ik mij wel eens benauwd voel..

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ben ik met je eens.

8. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Mee eens.

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    tja zoals t al gezegt word hier, de meeste willen er 'ideaal' uit zien. Ik wil wel ingreep laten doen maar das gewoon puur omdat ik er last van heb. niet voor de mooi

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik snap het ook niet hoor, sommige mensen laten dingen aan zich doen terwijl er eigenlijk niets is mee is, alleen in hun ogen.

Ik ben (zoals elke vrouw geloof ik ;)) niet helemaal tevreden met mezelf, maar dat blijf je toch houden, ook na heel veel ingrepen. Denk ik. Daarbij ga ik echt niet in mijn gezonde lijf laten snijden, echt niet. Ik snap eerlijk gezegd ook niet dat mensen een maagverkleining e.d. laten uitvoeren, de risico's zouden het mij niet waard zijn.

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik ben zeker niet ontevreden hoor :D

12. Ior

Ior Niet meer actief

heeeeeel soms snap ik het wel. Vanavond ben ik weer eens de stad ingegaan om nieuwe bh's te halen. Zit inmiddels op 75F. Pff niet leuk meer. De rest van mijn lichaam is maat m/l. Maar ik zou het niet durven.

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Ior, hier dus ook F, dat is enige waar ik wat aan wil veranderen. Gewoon omdat ik verga van de pijn in mn rug. Maar word niks vergoed omdat ik te zwaar ben helaas

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Op zich wel begrijpelijk, ik ben 20 kilo afgevallen en je valt ook af bij je borsten, dat scheelt echt!

15. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik ben ook wel tevreden met mezelf hoor,maar wel pas sins een dik jaar!
    Heb jaren lang,van kinds af aan een grote haak neus gehad,daar werdt ik altijd veel mee gepest,en naarmate ik ouder werdt had ik het idee dat mijn neus alsmaar groter werdt..
    Vorig jaar januari ben ik aan mijn neus geholpen,mijn doorgang was ook te smal dus dat is breder gemaakt,tussenschot is recht gezet en mijn neuspunt is veranderd.
    Het resultaat is top,ben echt niet in 1 keer een heel zeker iemand,maar ik weet nu dat mensen mij zien,en niet eerst mijn neus!

Verde hoef ik niks te veranderen,ben zoals ik ben,gewoon normaal en dat wil ik zo houden!

16. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
  17. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
  18. Dana

Dana Niet meer actief

Wow pinter, wel echt mooi gedaan, heel natuurlijk! Prachtig ;)

Ik ben over mijn uiterlijk tevreden maar heel onzeker over mijn karakter, ik ben altijd bang dat ik niet aardig gevonden wordt en gaf daarom nooit mijn mening en dus hadden mensen minder respect of zo voor me, dat wordt wel steeds minder trouwens, ben er flink mee aan de slag gegaan. Sinds ik mijn mening geef merk ik ook dat ik meetel, een wisselwerking dus ;)

19. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Pinter jee dat is mooi geworden!!

Ik ben trouwens niet tevreden met hoe ik eruit zie. Maar goed, zolang ik weiger om iets qua eten te laten staan, is het m'n eigen schuld.

20. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    ik moet zeggen dat ik mezelf geaccepteerd heb/had hoe ik was.
    tot ik een dochter kreeg en veel gezonder en anders ging leven waardoor ik 20 kilo afgevallen was in een jaar tijd.

en nu ik zwanger ben van de 2e en er weer 10 kilo aan zit ben ik wel een klein beetje bang wat de toekomst mij gaat brengen qua lichaam.

maar dat komt meer omdat ik nu gezien/gevoeld heb hoe het ook anders kan...

maar ik moet gewoon niet zeuren wand ik krijg er zoveel voor terug :D zullen op dit moment de hormonen wel zijn ;)

maar operaties of zwaar op dieet dat NOOIT!

Deel Deze Pagina