Hoi allemaal, Ik had deze vraag al gesteld in het gedeelte voeding, maar zag later dat ik hem hier moet zetten, sorry! Sinds 2 dagen zijn we overgegaan van hypoallergeen 2 van AH naar de standaard 2. Het probleem is alleen dat deze zo ongelofelijk schuimt! Ik heb al met een vork heel voorzichtig geroerd maar dan nog is het echt extreem. Met de hypoallergeen was dat helemaal niet. Herkent iemand dit? Is dit normaal voor AH standaard voeding? Of is dit bij alle standaard voedingen? Anders ga ik wel naar een ander merk of hypoallergeen terug.... De hypoallergeen poeder was ook veel plakkeriger dan deze? Weet iemand of dit normaal is? Alvast bedankt!!!
Hier AH standaard voor de middelste. Ze drinkt het beter dan andere merken. Hoe maak je het klaar? wat ik herken het helemaal niet eigenlijk
Ik gebruik ook AH voeding (of Etos dat is precies hetzelfde) maar herken niet echt wat je vertelt. Denk wel dat het helpt als je met een vork geroerd hebt om de fles nog even te laten rusten.
Bedankt voor jullie reacties! Het is echt heel raar, ik roer het en laat het even staan maar dan nog zit er echt veel schuim in, alsof je cola inschenkt die net vers open is. Ik snap het ook niet, want bij de hypoallergene was het helemaal niet. Ik had nog een proefverpakking friso staan, die heb ik eens gemaakt om het verschil te zien, die schuimt ook wel, maar dat zakt snel weg. Zou ik dan een verkeerde verpakking hebben? Als jullie het poeder in de fles scheppen valt het dan meteen uit elkaar of blijft het een beetje in de vorm van het schepje? (Dat was bij de hypoallergene wel zo namelijk....)
Ik doe het eerst in een poedertorentje omdat ik er ook jbpm bij doe. Misschien is dat wel de truc, dat je het er via een torentje in doet. Je kunt het proberen toch? Ik vond Friso juist zo ontzettend schuimen haha.
Ik doe eerst het de schepjes in de fles, dan kokend water erop (dat meet ik af in een andere fles. Als ik eerst het water (kokend heet) in de fles doe, zorgt de damp die daar vanaf komt dat het melkpoeder aan het schepje blijft plakken en dan wordt het zo'n plakboel. Met de HA schudde ik goed en dan na een paar tellen waren alle bellen eruit. Wij gebruiken ook jbpm. Ik doe eigenlijk altijd eerst de fles klaarmaken en dan de jbpm erbij. Nu heb ik heeeel voorzichtig en erg rustig geroerd met een vork, dan zit er minder schuim op dan eerst, maar dan zitten er nog klontjes in.....
Ik krijg het vermoeden dat het pak melk van AH gewoon niet goed is... Misschien zijn ze vergeten een of ander stofje erin te doen??? (Of juist wel erin wat niet zou moeten :O )
Ik doe kraanwater in de fles. Opwarmen in de magnetron. Wij vullen altijd een paar melkpoeder bakjes voor met jbm er al bij. Ik schud dan 2 keer de fles en dan zwenken. Zo gaat hier iig de luchtbelletjes eruit. Wij gebruiken overigens de difrax flessen.