Hey meiden, Even gewoon een vraagje,..gister was het zo warm dat man en ik geen zin hadden in warm eten, maar gewoon lekker brood met beleg! Nu zijn mijn man en ik echt broodeters en onze kleine dochter lijkt er ook helemaal weg van te zijn! NU krijgt ze altijd lekker gezond eten (zowel potjes als zelfgemaakt)! Alleen gister dachten wij dat zei ook wel zin in brood zou hebben en dus hebben we 2 sneetjes gegeven en voor de rest voor het slapen een flesje.. Ik zat me alleen te bedenken of het geen kwaad kan om een x brood te geven en geen groente/vlees enz. Doen jullie dit ook weleens? of mist mijn dochter nu veel vitamines die een baby echt nodig heeft?? Liefs een soms onzekere mama..
Hier doen we dat af en toe ook hoor. Zolang ze op de andere dagen normaal eten kan dat prima hoor. En anders misschien een stukje fruit extra na voor de vitamines.
kan prima hoor, brood is sowieso goed voor ze door alle vezels ed. mijn zoontje krijgt sommige dagen ook wel 2x groente, dus ook tussen de middag. maar ik heb zoiets van; als je het aldoor afwisselt en genoeg fruit en vezelrijk voedsel aanbied en genoeg zuivelproducten (melk en evt. joghurt of vla) dan kan er weinig mis gaan. maar hoort dit topic niet bij de voedingsonderwerpen?
Kwaad kan het natuurlijk niet ! Maar wij doen het niet (mochten we op een of andere manier niet toe komen aan de avondmaaltijd dan slaan we het gewoon over, want tijd zal wel de rede geweest zijn voor ons om niet aan het avond eten toe te komen )! En nee hoor, het is en blijft nog gewoon allemaal bijvoeding, de melkvoeding is het belangrijkste, dus een dagje geen groenten kan geen kwaad.
wij eten ook wel eens brood als avondeten, ook toen ze kleiner was. Maar meestal wel een uitgebreide broodmaaltijd, dus met bv soep of salades en ons meisje vind het omeletrecept uit het opperdepop overheerlijk.
haha toevallig is het hier afgelopen maandag ook voor de eerste keer gebeurd ( en nog ene keer toen ze ziek was maar dat was anders) het was warm, waren pas 7 uur thuis. ze had om 5 uur nog een banaan op ( papa had een ijscoupe banane royal en die hoefde alleen het ijs niet de banaan) en een paar hapjes ijs. dus heeft ze een boterham op met tomaat en 2 schijven verse ananas na. beetje pap en mw heeft heerlijk geslapen
En ik neem aan dat ze ook nog borst of flesvoeding krijgt? Ik ga er voor onszelf maar vanuit dat ze toch nog voldoende vitamines ed binnenkrijgt door de flesvoeding en dat daarom een keer extra brood of gewoon minder eten niet erg is...