lichtere voeding ivm spugen? Albert Heijn/Friso?

Discussie in 'Voeding' gestart door Roema, 1 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roema

Roema Actief lid

31 dec 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    Hallo,

Ons kleine meisje van 6 weken krijgt momenteel 6 voedingen van 120 ml per dag. We geven haar nutrillon standaard 1. Ze moet heel veel spugen, ze heeft er dan zelf niet veel last van, beha\lve het eten dus dwars zit.
    Nu tipte iemand mij dat het eten dan misschien 'te zwaar' is voor haar en dat we dus andere voeding moeten proberen.
    Ik zag dat Friso en Albert Heijn voeding heeft tegen spugen en darmkrampjes.

Mijn vragen: heeft iemand tips voor het spugen? En heeft iemand ervaring met Friso/Albert Heijn voeding tegen spugen/krampjes?

Dank je!!

2. elfje82

elfje82 Actief lid

12 jul 2011
    180
    1
    16
    NULL
    NULL
    Misschien nutritron door de voeding doen?
    Dan is het wat dikker en blijft het misschien wat beter op de maag liggen

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat is heel veel spugen? Mondjes teruggeven of echt golven melk? Als ze er zelf geen last van heeft, en het geen golven melk zijn, dan is het heel normaal voor kindjes! Wij hebben wel friso comfort gegeven ivm darmkrampjes, dikkere voeding spuugde ze inderdaad minder van, maar bij ons had het een andere oorzaak (koemelk allergie)

4. Roema

Roema Actief lid

31 dec 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    @elfje82: Misschien een domme vraag, maar wat bedoel je met nutrition?

@suusjeuh: Het zijn (meestal) geen golven melk die terug komen inderdaad. Maar wel regelmatig tussen het drinken door en daarna veelvuldig terug geven van voeding, alsof het niet zakt. En met name wanneer mevrouw onder het voeden moeite heeft met boeren of op volle kracht probeert te poepen (dus ik denk als ze zich wat meer druk maakt of er wat dwars zit) spuugt ze meer per keer.
    Ik begrijp uit jullie reacties dat zwaardere voeding mogelijk helpt en dat dat de friso (of die van Albert Heijn?) speciaal voor spugen en darmkrampjes wel kan helpen. Misschien moet ik dat toch proberen dan.

5. Lala87

Lala87 Bekend lid

16 jul 2008
    628
    0
    0
    Roema, mijn zoontje was een ook echte spugerd. Ik ben van nutrilon naar Friso gegaan, en los nutriton toevoegen (johannesbroodpitmeel), vind je in het babyrek, het is eigenlijk hetzelfde als de melk tegen spugen, maar als je zelf de nutriton toevoegd, kun je hem zo dik of dun maken als je zelf wilt.

6. elfje82

elfje82 Actief lid

12 jul 2011
    180
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik bedoel de johannesbroodpitmeel.
    Zit in een oranje pak.

7. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Bij ons was het enige dat werkte kruidvat comfort. We hebben nu weer een tijdje etos geprobeerd maar ze begon weer te spugen terwijl ze toch redelijk oud is...

Deel Deze Pagina