Onderzoek na 2 miskramen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Taylor1989, 2 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taylor1989

Taylor1989 Actief lid

31 aug 2015
    227
    25
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hallo,

Geen idee of dit de juiste plek ik voor mijn vraag maar het betreft onderzoek na miskraam.
    20 oktober en 24 december heb ik verdrietig genoeg een miskraam gehad.
    Direct op 27 december bloed laten prikken voor mijn schildklier, vandaag de uitslag gekregen en met mijn schildklier is niets aan de hand.
    Mijn verloskundige zegt, zoals ik ook vaak lees, dat dit dubbel pech is. Ik vraag mij af, is die kans echt zo groot dat het om pech gaat? Wij hebben een gezonde dochter uit maart 2016 en willen nu graag gaan voor een tweede. Na twee miskramen kom je in aanmerking voor onderzoeken. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb vernomen dat de kans nihil is dat hier iets uit komt. We willen graag verder gaan met proberen, maar we zijn ook enorm angstig geworden.

Ik hoop dat iemand wat ervaring wilt delen.

Groetjes Taylor.

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier na 3 miskramen bloedonderzoek gehaf...niks gevonden. Na de 6de miskraam een laparoscopie en hysteroscopie gehad....geen bijzonderheden gevonden.
    Dus de miskramen waren "gewoon" pech.

De 9de zwangerschap ging goed. Nu een gezonde zoon.

3. Taylor1989

Taylor1989 Actief lid

31 aug 2015
    227
    25
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wow, wat heftig.. zijn die onderzoeken in Nederland gedaan? Hoe ben je al die tijd doorgekomen... elke keer die eerste weken... met welk termijn begonnen de miskramen bij jou? En hoe gaat het bloedonderzoek in z'n werk? Via de HA naar de gyn? En hoe lang duren die uitslagen? Gefeliciteerd, wat heerlijk eindelijk een zoon.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.920
    15.586
    113
    Nabij Utrecht
    Hier is het pas na 3 mks een onderzoek.

Mag ik vragen met welke termijnen het is fout gegaan?

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Bij mij ging het mis tussen de
    6-12wk.
    Bloedonderzoek is via gyn gedaan...uitslag duurde 3mnd van het chromosomen onderzoek. Dat onderzoek vind plaats als je een tijd niet zwanger bebt geweest anders kan dat niet. Geloof dat er 10wk overheen moet maar zeker weet ik dat niet meer.
    Ze prikken vanalles...hormonen, vitamines, bloedstolling etc. En het dna onderzoek.

6. Taylor1989

Taylor1989 Actief lid

31 aug 2015
    227
    25
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Beide rond de 7 weken.

7. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Hier. Ook onderzoeken gehad en niks uitgekomen nu weer zwanger maar doooodseng

Taylor1989 vindt dit leuk.
  8. Taylor1989

Taylor1989 Actief lid

31 aug 2015
    227
    25
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wauw, gefeliciteerd, spannend. Hoe gingen die onderzoeken bij jou? Ik hoop dat je zwangerschap voorspoedig verloopt. Heb je al echo's gehad?

9. Lumihiutale

Lumihiutale Bekend lid

9 okt 2016
    899
    286
    63
    Hier na 5 miskramen/missed abortions ook onderzoeken gehad. Niks bijzonders gevonden dus 'gewoon' pech :( Nu al bijna 14 weken zwanger en het lijkt erop dat het nu goed blijft gaan :)

Taylor1989 vindt dit leuk.
  10. Taylor1989

Taylor1989 Actief lid

31 aug 2015
    227
    25
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wauw, wat geweldig dat je al 14 weken zwanger bent. Echt fijn om te horen. Hoe kom jij de weken door?

11. 1548

1548 Niet meer actief

Hier ook 2 miskramen direct achter elkaar, maand erop was het weer raak en ondertussen is hij alweer 11 weken oud. Wij hebben geen onderzoeken gehad.

12. Taylor1989

Taylor1989 Actief lid

31 aug 2015
    227
    25
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd, wat een fijn nieuws. Had jij de miskramen ook kort op elkaar zoals ik? Vier weken na mijn miskraam had ik weer een positieve test, maar dat ging dus weer mis.

13. 1548

1548 Niet meer actief

Jup.

Oktober zwanger
    November miskraam
    December zwanger
    Januari miskraam
    Februari zwanger en in oktober bevallen

De 2e miskraam was echt een klap in mijn gezicht. We hadden toen besloten om te stoppen en het bij onze 2 kinderen te houden maar toch kwam nummer 3 ;)

14. Taylor1989

Taylor1989 Actief lid

31 aug 2015
    227
    25
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Oh ja, heftig. Klinkt idd beetje als het zelfde verhaal. Hopelijk ook hetzelfde resultaat. Ja, die klap heb ik ook gevoeld. Echt verschrikkelijk. Aan de ene kant wil ik ook stoppen. Maar de wens voor een tweede is groot. Hopelijk gaat het toch nog gebeuren.

15. Lumihiutale

Lumihiutale Bekend lid

9 okt 2016
    899
    286
    63
    #15 Lumihiutale, 2 jan 2018
    Laatst bewerkt: 2 jan 2018
    Dag voor dag haha ;) En misschien is het toeval maar ik heb een week of 4 voor ik zwanger werd elke dag granaatappelsap gedronken. En Dat doe ik nu nog steeds. Dat heb ik bij de vorige zwangerschappen niet gedaan..

16. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Hier een kindje verloren met 23.2 weken zwangerschap. Chromosoomafwijking. In het ziekenhuis vertelde de clinisch geneticus dat het, even plat gezegd, een miskraam had moeten zijn. Ze was blijkbaar net iets sterker, maar te zwak voor de wereld. Ze vertelden ons daar dat het de meeste miskramen kindjes zijn met deze en nog een andere afwijking is.
    Na dit heb ik nog 1 miskraam gehad met 5 weken en daarna een gezonde zoon.
    Dat heb in ook altijd gezegd na de geboorte van onze dochter: eerst een mk, dan een zoon.

Wij hebben geen onderzoeken laten doen. Ook omdat het domme pech is geweest dat onze dochter deze afwijking had.

17. 1548

1548 Niet meer actief

Ik hoop het ook voor je, ik duim voor je!

18. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Na de geboorte van onze dochter heb ik vier miskramen achter elkaar gehad. Na de 3e miskraam heb ik het stollingsonderzoek gedaan. Het chromosoomonderzoek vonden wij niet nodig, omdat je er toch niks aan kan doen. Uit het stollingsonderzoek is niks gekomen. Hierna dus nog een miskraam gehad en nu 28 weken zwanger.

19. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hier 4x ma gehad. Zie mijn onderschrift. Nu een dochter van 10 maanden.
    Uit de bloedonderzoeken is niks gekomen

20. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb twee miskramen gehad maar niet achter elkaar. Ik heb geen onderzoeken gekregen maar het wel besproken met de gynaecoloog. Ik ben zwanger geworden via ivf met pgd. Normaal gesproken heb je 20 tot 25% kans dat de behandeling slaagt. Ik ben van vier terugplaatsingen vier keer zwanger geraakt. 100% dus. Dat is uniek (blijkbaar). Helaas ging het twee keer mis na een paar weken. De gynaecoloog legde uit dat de baarmoeder een soort van natuurlijk filter heeft dat embryo’s van mindere kwaliteit of die niet goed ontwikkelen niet laat innestelen. Die filter schijnt bij mij niet goed te werken. Minder goede embryo’s werden “doorgelaten” en ik raakte dus zwanger. Maar omdat de embryo’s dus niet goed waren kwam er een paar weken later een miskraam. Dit was zijn theorie en het is niet onderzocht dus of het echt zo is blijft gissen maar het klinkt best logisch en het zou veel onverklaarde miskramen kunnen verklaren. Waren jullie ook steeds snel zwanger? Dan zou het hier dus aan kunnen liggen.

Deel Deze Pagina