Zijn er meiden die op eigen initiatief utrogestan hebben gebruikt? Ik heb dit vorige maand gekregen van de gyn, ik moest er 2.5 dag na ovitrelle mee beginnen, ik werd helaas niet zwanger maar mijn lf is wel verlengt. En geen bruinverlies vanaf 6dpo. Deze maand niet naar de arts geweest wegens vakantie maar wil nu zelf utrogestan gebruiken. Ik had woensdag een knal ovulatietest en donderdag en vrijdag een positieve. Woensdag en donderdag mijn ei gevoeld, van die elektrische steekjes zeg maar en ben nu sinds vrijdagavond 12 uur met utrogestan begonnen. Ik ben er vrijwel zeker van dat m'n ei is gekomen (stom maar niet getemd deze maand) Nu is mijn vraag zijn er meiden die hier ervaring mee hebben, wanneer behoor je te beginnen na een positieve ovu test in een natuurlijke cyclus?
Het is belangrijk dat je na de eisprong begint. Als je voor de eisprong begint, dan kan het je eisprong tegenhouden. Je eisprong komt ongeveer 24-48 u na de eerste positieve ovulatietest. Dus ik denk dat je qua timing wel goed zit met de Utrogestan. Succes!
Hoi jippie, Wat fijn dat je gereageerd hebt zeg, bedankt! ik denk ook dat ik opzich optijd bent maar achteraf ga je toch twijfelen op de Een of andere manier! Vooral omdat de ovu test 3 dagen positief bleef.
Ik gebruik het semi op eigen initiatief. Het is me wel aangeraden door een arts in een privékliniek, maar in mn ZH geloven ze er niet zo in. Als je zeker weet dat je een eisprong hebt gehad kun je al de dag na je eisprong beginnen. Echter, omdat het de eerste dagen niet zo van belang is dat je veel progesteron in je lijf is (in een goede natuurlijke cyclus duurt het ook een paar dagen dat je lijf redelijk wat progesteron aanmaakt), kun je bij twijfel beter pas op 3dop beginnen. Dit raden ze ook bij de meeste klinieken in de VS aan. Je weet dan tenminste zeker dat je je eisprong niet hebt belemmerd. Succes!
Hoi Nana, Bedankt ik zal volgende ronde op 3dpo beginnen, dan weet ik ook zeker dat mijn ei is gekomen. En had er inderdaad oogkamer het een en ander over gelezen op buitenlandse forums. Hoe gaat het trouwens met jou? Ik heb jou topic over de BBz destijds gevolgt en had erg met je te doen.