Maandag operatie.....begin zenuwachtig te worden :-(

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door uptowngirl, 25 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. uptowngirl

17 aug 2013
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Moet even iets van me afschrijven en hoop op tips en raad.

Komende maandag word ik geopereerd door middel van een laparoscopie. Ik heb endometriose in best heftige vorm, een cyste in m'n eierstok en een lekkende met vocht gevulde eileider.
    Was heel rustig,maar begin nu zenzenuwachtig te worden. We hebben een grote kinderwens voor een 2e, maar zoals jullie kunnen begrijpen wil dat nu niet echt lukken. Ook is niet zeker wat er gaat gebeuren (op cyste verwijderen en eileider afklemmen of verwijderen na dan) en welk traject hierna gevolgd moet worden. En juist dat maakt het zo spannend......:'(

Iemand tips om de komende dagen en de week hierna door te komen? Weet iemand hoe lang je eigenlijk niet zwaar mag tillen?
    Bij wie is het ondanks de endometriose en de operatie wel gelukt om zwanger te worden?

Dank je!

2. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Wat spannend! Kan me voorstellen dat je de zenuwen hebt. Heb zelf zo geen echte tips dan afleiding zoeken, kamille thee drinken en lekker in een badje ontspannen... Heel veel sterkte en succes!

3. uptowngirl

17 aug 2013
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel, ga idd zondagavond nog even lekker in bad en kamillethee is ook een goede. Moet toch nog even langs de winkel......

4. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Idd lekker relaxen, goeie film kijken, leuk boek of Tijdschrift mee in bad?

Heb geen endo dus geen ervaring, maar het lijkt me heel spannend. Veel sterkte morgen

5. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    #5 ster80, 27 okt 2013
    Laatst bewerkt: 27 okt 2013
    Ik heb ook endo.
    Heb 1 juli een kijk operatie gehad en krijg 21 nov een grote operatie.
    De arts gaat zoveel mogelijk endo weg branden. Ik heb een grote cyste van 20 cm die gaat hij "pellen". Mijn eileider zit vol met vocht,deze gaat eruit. En hij gaat mijn darmen los maken want die zitten aan de baarmoeder geplakt.
    Ik moet 3 dagen in zkh blijven en 3-4 weken herstel.
    Daarna ga ik ivf in

Ik zou 3 weken aanhouden met niet tillen.

Koop keel snoepjes/dropjes want je kan keelpijn hebben van een buisje in je keel.
    Koop ibuprofen en aspirine voor pijnstilling voor de eerste dagen.

Veel succes
    Niet bang zijn

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Sterkte! Heel heftig allemaal. Geen ervaring of advies, sorry. Buiten de standaard; afleiding zoeken en veel en vaak praten; dat helpt om de spanning te verminderen.

7. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Uptowngirl
    Heeft de arts gezegd hoe lang je in het zkh moet blijven en hoe lang je herstel is?
    Naar welk ziekenhuis ga je?

Deel Deze Pagina