Hallo, ik zet hier even mijn verhaal. Ben 8 weken bevallen van de mooiste zoon van de hele wereld en ik ben vrijdag (ondanks volledige bv) ongesteld geworden. Ik had al met mijn duitse gyn overlegt dat ik de prikpil als anticonceptie zou gebruiken, ik zou dus de praktijk bellen zodra ik ongesteld zou zijn omdat de prik tijdens de menstruatie gezet moet worden. Vrijdag dus ongesteld geworden en direct gebeld zodat ik voor het weekend nog de prik kon halen. Helaas had de gyn vakantie en moest ik een andere praktijk bellen... Zo gezegd zo gedaan.. Ik kon direct terecht en na een gesprekje met de gyn kon ik de prik krijgen, ik moest hem even zelf ophalen bij de apotheek. Wat ik heb gekregen is de Depo Clinovir, duitse variant van depo previa (ofzo iets...). De assistente nam de prik van me over en zette hem in mijn heupvet. Thuisgekomen heb ik op internet de bijsluiter even opgezocht en ik las dat de prik in de bil of armspier gezet moet worden?! Ik kan me bijna niet voorstellen dat de assistente van de gynecoloog zo'n prik verkeerd zet.... Nu wil ik graag weten wie er meer vanaf weet en vooral of de prikpil bij 1 van jullie ook in het vet is gezet. Als hij verkeerd geplaatst is zal hij wss niet de goede werking hebben en zal ik dus nog een ander anticonceptiemiddel moeten gebruiken. Ik ga maandag even bellen maar het zou fijn zijn als ik alvast wat meer info krijg... Dan nog een klein vraagje, de bloeding is na 1 dag (de dag waarop ik ook de prik kreeg) gestopt. Is dat normaal?
Ik heb die prikken ook bij mensen gezet maar moest ik altijd in de bilspier zetten. Zo heb ik het ook geleerd op school. Was het wel echt je heup? Want wij hebben geleerd buitenste bovenste bilkwadraat en dan kan het dus zijn dat je denkt dat het meer richting je heup is?
Als ik op de plek druk waar hij gezet is kom ik (onder mijn vet) uit op de acterkant van mijn heupbot.. Misschien dat er nog een spier onder zit maar de prik voelde ook niet als een spier-prik, eerder als een prik die je ook krijgt voor bijv trombose... Ik zat toch even bellen maandag, bedankt voor je reactie iig!!