Testen of niet testen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Elfi, 27 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elfi

Elfi Bekend lid

17 dec 2014
    551
    65
    28
    Hoi dames,

Ik heb even een vraag.
    Wij zitten op het moment in de wachtmaand na de 1ste mislukte ivf.

Nu zit ik op dag 29 van mijn cyclus en ben nog niet ongesteld.
    Normaal is mijn cyclus gemiddeld 27 dagen en heb van te voren altijd een aantal dagen bruinverlies. Ook dat heb ik nog niet.
    Wel heb ik afgelopen cyclus regelmatig een beetje bloedverlies en bruinverlies gehad. Dit bruinverlies was het heftigst een week geleden. Nu heb ik niks meer.

Klopt het dat je cyclus helemaal in de war kan zijn na een ivf behandeling? En is bloedverlies en bruinverlies daar ook een deel van?

Is het nuttig om te testen, of denken jullie dat ik beter even kan wachten vanwege een verwarde cyclus?

(Ik heb overigens ook geen kwaaltjes hoor! Niks wat kan wijzen op zwangerschap )

2. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    Als je het niet vertrouwd kan je best een testje doen. Ook voor jezelf. Hoef je niet constant te denken of het wel zo is of niet. Je hoeft niet perse kwaaltjes te hebben. En bruinbloed is vaak oud bloed. Succes.

3. Elfi

Elfi Bekend lid

17 dec 2014
    551
    65
    28
    Thanks! Ik weet idd dat bruin bloed, oud bloed is. Heb ik elke maand voor de menstruatie :)
    Ik weet niet of ik het niet vertrouw. Ik vind het alleen zo naar om steeds een negatieve test te hebben. Vast herkenbaar!
    En als het toch klopt dat je cyclus na ivf overhoop ligt... waarom zou ik dan testen? Of klinkt dat raar?

4. Blosje89

Blosje89 Fanatiek lid

12 jan 2016
    1.325
    242
    63
    Ik zou altijd testen...

Een kennis van ons was ook bezig met ivf, mislukte verse terugplaatsing. Vervolgens een maand rust, ook bloedverlies voor menstruatie aangezien; dus verder met behandeling...

Heel raar verhaal, maar uiteindelijk dus een terugplaatsing gekregen (zelfs hormonen gespoten!)...
    En toen begon de ellende.

Uiteindelijk bleek ze dus in de rustmaand zwanger te zijn geraakt!
    Maar door de behandeling voor de cryoterugplaatsing is haar lichaam van slag geraakt en was de eerste periode erg onzeker vd zwangerschap...

5. Elfi

Elfi Bekend lid

17 dec 2014
    551
    65
    28
    Oh joh! Dat is wel een raar verhaal idd!
    Wel top voot haar dat ze dan natuurlijk zwanger is geworden! Ik neem aan dat het goed is gegaan?
    Ik heb trouwens nu helemaal geen bloedverlies hoor. Alleen af en toe heel weinig de eerste 3 weken van de cyclus.

Maar testen dus... misschien wacht ik dan nog een paar dagen en ga ik dan testen.
    Dank je wel voor je reactie!

6. Hagedisje

Hagedisje Actief lid

12 jun 2015
    342
    40
    28
    Ik zou sowieso testen voor je weer begint met nieuwe medicatie. Natuurlijk zijn negatieve testen niet leuk om te zien, maar zekerheid is ook wel zo prettig.Ik heb overigens geen verwarde cyclus gehad na mijn IVF.

7. Elfi

Elfi Bekend lid

17 dec 2014
    551
    65
    28
    Hmm ok. Toch apart dan dat de één het wel heeft en de ander niet.
    Maar dan wordt het toch een test!
    Ergens deze week :p

8. Hagedisje

Hagedisje Actief lid

12 jun 2015
    342
    40
    28
    Niemand is hetzelfde ;)
    De een is ook zo zwanger en de ander heeft er allemaal hulpmiddelen bij nodig.

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het is wel normaal dat je eerste cyclus na een IVF/ICSI-behandeling in de war is, dit komt door de hoge dosis hormonen. Veel vrouwen hebben daarna een langere cyclus.

10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Mijn cyclus na stimulatie is ook altijd ontregeld/langer. Echter was ik na de mislukte verse poging van maart jl in april alsnog spontaan zwanger.

Iig nooit medicatie nemen zonder getest te hebben...

11. Animal2307

Animal2307 Actief lid

7 mei 2017
    233
    90
    28
    Vrouw
    Ik heb 2 ivf pogingen gehad waarbij mijn cyclus de maand na de mislukte IVF normaal verliep en de 3e keer was hij 5 dagen langer. Wel heb ik veel meer hormonen gekregen, ook na de tp, dus dat zal ook mee gespeeld hebben. Werd pas 7 dg na het stoppen van de utro ongesteld.

Deel Deze Pagina