Hoi meiden, Ik ben sinds sept 2006 gestopt met de pil en sinds oktober 2006 bezig voor het echie. Tot nu toe is mijn cyclus zo verlopen: 32-34-28-38-37-? Toen ik net gestopt was heb ik een bloedonderzoek gehad en is er gekeken naar bijvoorbeeld LH-waarde of ik wel een eisprong heb. Dit was toen allemaal goed. Aangezien mijn cyclus nogal wisselt ben ik gaan temperaturen sinds deze maand. Ik zit nu op dag 35 maar nog geen temp verhoging te zien. Laagst gemeten is 36,1 (vandaag nog) en hoogst gemeten is 36,7 op dag 18, daarna kelderde hij gelijk weer naar beneden. Ik zit continue tussen de 36,1 en 36,4 graden met af en toe eens een piek omhoog. Ik word er dus niet wijzer van. Mijn vragen: Kan je een eisprong hebben zonder dat je een verhoging ziet? Kan je ongesteld worden met alle kwaaltjes daarbij, zonder dat je een eisprong heb gehad? Misschien heb ik geen goede thermometer?
Ja je kan ongesteld worden zonder eisprong. Meestal is dit als je een cyclus hebt van 35 dagen of langer. Ik heb erg lange cyclussen. Op een geven moment zegt je lichaam nu is het genoeg en word je ongie. Ik heb dit van mijn HA. Ik ben ook aan het temperaturen en heb ook geen stijgingen. Zit nu inmiddels weer op dag 58. Heb wel af en toe steken in mijn linker lies maar weet niet wat het is. Op je vraag een eisprong zonder verhoging kan ik je helaas geen antwoord op geven. Ik heb het nog nooit gehad sinds ik temperatuur. Ik heb een thermometer die aan geeft met 1 getal achter de komma. Was goed zijn mijn HA. Het gaat om een stijging van 0,5 geloof ik dus dat moet dan wel goed zichtbaar zijn.
maar van 36,2 naar 36,8 is toch een verhoging? Of zie ik dit verkeerd? En als ie meteen daarna weer zakte, duidt dit toch juist op een eisprong!?
Na een eisprong blijft je temp hoog tot je gaat menstrueren ongeveer. Ik heb die info van mijn HA en internet en daar ga ik nu vanuit. Ik word ook niet ongie zoals ik altijd met de pil werd. Het is veel bruin met licht rood en heel kort. Dag of 2.
Ik heb altijd begrepen dat het na de verhoging hoog blijft tot aan de menstruatie. Is dat dan niet zo? Ik had mijn verhoging namelijk op dag 18, als dat mijn eisprong was had ik dan dus op dag 32 ongesteld moeten worden. In dat geval.....zou ik nu al een paar dagen te laat zijn en zwanger kunnen zijn. Toch maar eens een test halen dan......
Een verhoging begint een paar dagen na je eisprong. Hij blijft hoog tot net voor je menstruatie of daalt de 1 dag ofzo. Wisselt bij mensen. Ik denk dat jij wel eens mag gaan testen sweetness! Spannend!
Ik denk dat ik dat maar ga doen. Ik had eigenlijk met mezelf afgesproken om pas uiterlijk zaterdag te testen anders blijf ik aan de gang, haha. Na mijn verhoging op dag 18 was hij op dag 19 wel weer 36,4 en de dag erna weer 36,1, de verhoging hield dus niet aan. Misschien ben ik wel een apart geval.....you never know. Ik laat het weten.....
Dat is echt een misverstand hoor, dat je altijd een eisprong hebt als je ongesteld wordt! Mijn gyn zei dat je gewoon ongesteld kunt worden zonder eisprong. Je menstruatie is het baarmoederslijmvlies dat zich heeft opgebouwd. Als je aan de pil bent, heb je ook geen eisprong maar wel een menstruatie. Is ook het slijmvlies. Je kunt er achter komen om bij je arts op progesteron te laten prikken. Als je uitslag onder de 25 is, heb je waarschijnlijk geen eisprong en daarboven wel. Optimaal is een uitslag boven de 30. Succes, Kari
Hoi Tinkerbel, Nog even een vraag, want jij hebt er aan je antwoorden te zien veel verstand van. Ik oktober is er bloed afgenomen en waren al mijn waardes om een eitje te rijpen en te springen helemaal in orde. Ik heb ook op Internet gelezen wat jij zegt (bij een cyclus van 35 dgn en langer geen eisprong). Dan kan ik toch nooit zwanger worden? De HA zegt dat je eerst een jaar zelf moet proberen maar als je temp uitwijst dat je geen sprong hebt, heeft het toch geen zin meer. Hoe zit dat bij jou dan met je lange cyclus? Ik ben benieuwd.
Bij mij hebben ze eerst een kweek weggenomen. Mijn HA dacht een ontsteking maar alles was goed. Nu gaat ze morgen een uitstrijkje weghalen. Er klopt toch iets niet omdat ik zoveel bruin verlies heb en haast geen rood. Ik hoor morgen wel wat ze verder wil doen, of ze me door stuurt naar de gyn. Ik moest al tempen maar ook daar komt dus niets uit. Mijn bloed is ook al een gecontroleerd en daar kwam ook niet uit of ik een eitje had. Ik werd 3 dagen daarna ook ongie (wat ik dan ongie noem, veel bruin) dus die waarders zijn dan niet wat ze moeten zijn. Als je waarders goed zijn van je bloed zou ik denken dat jij wel een eisprong hebt. Ik snap dan alleen niet dat je temperatuur niet omhoog gaat. Dat is wel de bedoeling volgens mij. Als je idd geen ei hebt kan je ook niet zwanger worden, je hebt er toch echt een ei voor nodig. Als je temp grafieken na 3 cyclussen geen ei aangeven heeft het geen zin om een jaar te blijven proberen. Hoeveel cyclussen heb jij nu getempt? Ga nou niet helemaal van mij uit, als je het echt allemaal zeker wilt weten kan je het betste even naar je HA gaan. Ik lees ook maar een hoop en ben ook al 10 maanden op deze site.
Oke, dank je wel voor je antwoord. Ik ben pas sinds gisteren lid maar heb er wel al een aantal maanden op gezeten om alleen maar te lezen. Dit was de eerste keer tempen voor mij dus zodra ik weer ongi ben geweest (ik heb wel gewoon 3 a 4 dagen rood bloed) begin ik weer opnieuw en hoop dan wel iets te ontdekken. Ik heb vandaag alvast maar even een goede (duurdere) thermometer gehaald, het was wel een oud barrel waarmee ik bezig was. Gezien de bloedtest van toen en mijn gewone normale bloedverlies ga ik er vooralsnog vanuit dat ik gewoon een eisprong heb (positief denken ) Groetjes
Als je gaat tempen moet je wel door blijven gaan en niet stoppen. Dus iedere dag. 'S morgens gelijk zodra je opstaat en het liefst op vaste tijden.