Gedeeltelijk afbouwen, maar linkerborst blijft gestuwd

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Amethist, 20 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nu ik per 2 december weer ga werken ben ik sinds vorige week maandag begonnen met afbouwen. Ik wil de 2 voedingen die onder werktijd zullen vallen afbouwen. Gelukkig gaat het drinken uit een flesje inmiddels prima, maar ik heb helemaal niet het idee dat mijn productie minder wordt. Mijn linkerborst blijft elke keer gestuwd na het overslaan van de voeding van ca. 12.00 uur. Rechts gaat het wel goed, maar mijn zoontje heeft nu net de fles gehad en ik voel nu alweer volle melkkliertjes in mijn linkerborst. Is dat normaal? Hoe lang kan het nog duren voor mijn linkerborst zich gaat aanpassen? Want ik kan natuurlijk pas de 2e voeding ook gaan afbouwen, als ik geen stuwing meer van de 1e voeding heb. Overigens...mijn zoontje krijgt al lang geen nachtvoeding meer, maar 's morgens sta ik altijd op knappen. Is dat wel normaal :(?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je zoontje is nog geen half jaar, dus dan kan het zijn dat je productie nog niet helemaal gestabiliseerd is. Volle borsten in de ochtend zijn normaal, omdat in de nacht je bloed meer prolactine bevat, dat is het hormoon dat de melkaanmaak stuurt.

Zolang je borst gestuwd voelt zul je daar moeten kolven of aanleggen, om een ongemak te voorkomen. Borst hoeft niet leeg, spanning weg laten drinken is al genoeg.

Als het vooral de 12 uur voeding is die stuwing oplevert, waarom ga je die dan niet gewoon in je lunchpauze afkolven?
    (Ik neem aan dat je weet dat je gewoon onder werktijd mag kolven, maar dat je er voor gekozen hebt dat niet te doen).

3. Amethist

Ah, vandaar nog volle borsten 's morgens. Volkomen normaal dus. Gelukkig :D.

De reden dat ik niet ga kolven is omdat ik bij een hele nieuwe werkgever ga werken (kon na mijn verlof niet terugkomen bij mijn oude werk). Ik weet dat ik gewoon kolfrecht heb, maar voor mij persoonlijk voelt het niet goed/fijn om daar gelijk gebruik van te gaan maken. Bovendien hebben zij eigenlijk geen ruimte om te kolven. Het is een klein kantoor (3 advocaten, 4 secretaresse incl. mijzelf) en ja, ik weet dat er een kolfruimte beschikbaar moet zijn, maar om daar nou gelijk over te gaan beginnen.

Gisteren leek het overigens prima te gaan en had ik veel minder stuwing dan voorheen. Maar vandaag waren mijn borsten weer erg vol...

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou voor de zekerheid toch maar een kolf meenemen naar het werk. Al is het maar om onsmakelijk uitziende lekkages te voorkomen.

5. Amethist

Hahaha, onsmakelijk uitziende lekkages...nee, daar zit ik inderdaad niet op te wachten. Dus ja, misschien is een kolf meenemen toch wel een goed idee. Beter mee verlegen dan om verlegen tenslotte...

Deel Deze Pagina