Welke flesspeen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door happymama79, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Mijn zoontje is een erg gulzige drinker. Zijn fles van 200 cc drinkt hij binnen 10 minuten leeg. Steeds vaker verslikt hij zich. We kunnen maar niet de juiste speen vinden. Verschillende flessen staan bij ons in de kast: Avent, Tommee tippee, Dr. Brown, Bfree maar die zijn geen succes. We blijven maar bij de Difrax terugkomen. Zijn mondje past hier mooi over heen. Alleen de S-speen gaat voor hem te langzaam (op een gegeven moment stop hij er dan maar mee omdat het te langzaam gaat naar zijn zin en dus minder drinkt) en de M-speen gaat dus te snel. We hebben de 3-standen speen al geprobeerd maar dit was ook geen succes. Bij zijn voeding voegen we 3 schepjes JBPM toe.

Heeft iemand misschien de tip voor ons?

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hier dus het zelfde probleem
    m te snel s te langzaam
    ik wil de jhbpm afbouwen zit nu op 6 schepjes en dat gaat in de m wel goed
    maar wil de afbouwen naar 4 en dan gaat m te snel en s te langzaam
    dus ik lees even mee meid ;)

3. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    He meiden,

Ik heb gemerkt dat de m-speen van difrax groter is dan de level 2 speen van Dr. Brown. Heb namelijk hetzelfde probleem gehad.
    Ook hier gebruik van jbpm(friso comfort). Misschien kunnen jullie deze speen proberen. Hier werkt het goed in ieder geval.
    Succes!

4. jojo22

jojo22 Lid

4 aug 2006
    40
    0
    0
    hallo

bij de etos verkopen ze spenen waar precies op staat voor ''welke drinker'' zeg maar. dus voor 0-3 mnd heb je een speen met kleine gaatje maar ook spenen met grotere gaatjes. is van eigen merk
    misschien kun je daar eens kijken?
    gr

5. Diesel82

Diesel82 Actief lid

26 mrt 2009
    390
    0
    0
    @jojo22: Wij hebben ook van de etos de speen voor gulzige drinker gekocht maar deze zoog onze dochter vacuum. Maar goed, misschien doet een ander kindje dat niet hoor.

6. jojo22

jojo22 Lid

4 aug 2006
    40
    0
    0
    he diesel 82

klopt inderdaad wat je zegt...ieder kind drinkt natuurlijk ook anders blijft lastig om de juiste speen te vinden..
    hoop dat happy mama 79 snel de juiste speen weet te vinden.

gr

7. jammetje

jammetje Actief lid

5 mei 2010
    216
    0
    0
    hier het zelfde probleem. ik heb nu van de difrax de dentelspeen (nieuw in het asortiment) deze speen zit het gaatje helemaal aan de bovenkant, hij drinkt hier heel netjes mee, en verslikt zich niet. nadeel is wel dat de dop net iets te klein is dus de speen zit dubbel in de dop en de fles is wat onhandiger vast te houden, maar het grote probleem is wel opgelost.

Deel Deze Pagina