Sinds gister rond een uur of 14.00 voel ik de baby veel minder. Hij reageert niet meer als ik een muziekje bij mn buik houd of een beetje duw of klop. Soms voel ik m wel even kort bewegen, maar het is maar zo weinig en niet krachtig, terwijl hij juist altijd heel druk en beweeglijk was! Ik heb met mn doptone geluisterd en de hartslag is 135 pm, dus dat is toch normaal? Moet ik me zorgen maken?
Ik heb die angsten ook enorm gehad maar wanneer je de baby nog wel af en toe voelt is het 99% zeker goed, je hebt het hartje ook gehoord dus dan is het lijkt mij wel in orde maar goed, ik ben natuurlijk geen gynaecoloog, je kan altijd de verloskundige even bellen om te vragen of zij ook even willen luisteren maar het lijkt mij dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor, in het derde trimester ga je de kleine ook minder voelen! Mijn meisje presteerde het wel eens om zich sochtends niet te melden, met als gevolg dat ik 2x aan de ctg heb gezeten en het gewoon prima in orde was! Maar voor de goede orde: als jij het niet vertrouwd, wel bellen!!! Dan leggen ze je even aan de ctg!
ze gaan op enig moment minder ruimte krijgen om te bewegen, dus dan zal je de baby ook minder gaan voelen.. Maar als je er om zit te stressen, gewoon even bellen!
als je minder beweging voelt moet je nie zelf het hartje gaan luisteren maar altijd de vk bellen. het hartje alleen zegt niet genoeg. mijn vk zijn om deze reden geen voorstanders van een eigen doptone, omdat het in het verleden wel eens fout is gegaan in zulke situaties. zelf heb ik ook een doptone hoor! maar in dit geval zou ik zeker even bellen
Altijd de vk bellen idd.. Meestal is het niets en het klopt ze krijgen steeds minder ruimte dus kunnen minder bewegen.. Maar jij voelt je kindje alle dagen en weet wat normaal is, echt als je het niet vertrouwd bellen.. Het maakt hun niet uit al lig je dagelijks aan de ctg, als je daardoor weet dat het goed is moet dat maar..
Ik zou inderdaad ook even je vk/gyn bellen. De gyn drukt mij altijd op t hart dat als ik t niet vertrouw altijd bellen! Beter 10x voor niks dan 1x te laat. Jij kent je beeb het beste en als je onzeker bent dan moet je bellen, ze zullen er geen probleem mee hebben en jij hebt daarna weer zekerheid.