kleintje heeft honger?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door gemma87, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Mijn meisje is morgen precies 1 mnd.
    Ze krijgt flesvoeding van kruidvat eigen merk,per keer 110 ml.
    Ze krijgt om de 3 uur en snachts 1 maal om de 4 a 5 uur.
    Nu merk ik de laatste dagen dat ze steeds eerder komt ik mag haar van het cb niet meer geven.
    Verdunnen heb ik een tijdje gedaan ma ook dan komt ze vrij snel weer.
    Verdre drinkt ze ook erg gulzig binnen een minuut of 10 is de fles leeg.
    Nu ben ik eigenlijk aan het kijken of ik de voeding niet zal kunnen verdikken met johannesbroodpitmeel heeft iemand hier ervaring mee?
    Of is er nog een ander foefje om haar wat langer een verzadigd gevoel te geven.
    Ze was erg klein bij de geboorte is met 38 wk geboren en woog toen 2795 gr bij 45 cm.
    Nu is ze 51 cm en weegt 3520 ze is wel goed aan het groeien dus...
    Ze drinkt uit een difrax s fles..
    Welke speen hierop zit weet ik niet :(

alvast bedankt...

2. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dat probleem hebben wij hier in het begin ook gehad, mijn zoontje was ook erg klein (of eigenlijk vooral licht, hij was 51cm, maar maar 2785gr) bij zijn geboorte, en dronk ook als een dolle. Wij zijn toen inderdaad wat in gaan dikken met nutriton. Dat werkte een beetje om hem wat af te remmen, maar het werkte bij hem in het begin wel laxerend, alhoewel dat toen zijn darmpjes eraan gewend waren niet meer zo was. Dus je kunt het proberen. Wij stopten hem vaak ook even tussendoor voor een boertje (alhoewel dat ook vaak leidde tot boze huilbuien), om hem wat langer over zijn flesje te laten doen. Bij de difrax flessen kun je trouwens zien op de speen welke speen het is (er staat bij de small een s op de rand). Als je gewoon het speentje dat bij de fles zat gebruikt heb je waarschijnlijk een small. Je kan bij de prenatal ook dental speentjes van difrax krijgen (ik kon ze verder nergens vinden), die zijn anders gevormd, en daarmee is het wat lastiger drinken, dus doen ze er ook wat langer over. Zou je ook nog kunnen proberen. Bij ons werkte dat alleen niet, omdat mijn zoontje helemaal niks van die speen begreep en alleen maar heel hard begon te huilen als je hem die gaf...maar dat doen natuurlijk niet alle kindjes.

Succes!

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn zoontje dronk ook veel en snel.

Men zegt dat een baby ca 15 minuten over een fles moeten doen, dus 10 minuten is te snel. Ik ben overgegaan op de dr browns fles en dit hielp goed. Ook hebben wij nutriton door de melk gedaan, dit kan ook iets beter vullen.
    Daarnaast moet ik wel toegegeven dat ik mijn zoon meer te drinken heb gegeven, in overleg met het consultatiebureau. Hij groeide gemiddeld 300 gram per week, dus had ook meer voeding nodig. Zo dronk hij 3 weken geleden nog 5 flessen van 180/6 en nu hij minder groeit 'maar' 150/5 (ook 5 flessen). Mijn zoon is bijna 3,5 maand overigens.

Dus je kan kijken of je met een andere speen en eventueel nutriton kan zorgen dat je dochter eerst iets langer over je fles doet.

Uiteindelijk is overigens ook gebleken dat mijn zoon zoveel wou drinken door reflux.

4. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Mijn zoontje groeit 200gr per week en krijgt al bijna 2 maanden flessen van 210/7. Hij is nu 4 maanden oud. Nou was hij ook vrij groot bij geboorte: 10 pond en 56cm, dus vanaf het begin al een grote eter ;)
    Het cb vraagt me elke keer hoeveel ik hem geef, maar ik krijg daar geen tik op de vingers dat ik te veel geef.

Ik heb qua hoeveelheid voeding mijn gevoel gevolgd. Had hij niet meer genoeg aan de fles, dan hoogde ik de hoeveelheid met 1 schepje op. Dat deed ik wel pas wanneer de flessen minimaal een week achter elkaar elke keer geheel leeg gingen en er minder tijd tussen de flessen kwam.
    Toen hij niet meer genoeg leek te hebben aan 180/6 ben ik begonnen met nutriton. Hij kwam voorheen elke 3-3,5 uur en met nutriton elke 4 uur en slaapt van 20-07 tegenwoordig.

Er is een richtlijn voor de hoeveelheid voeding in verhouding tot het lichaamsgewicht van de baby. Weet alleen even niet hoeveel dat was. 150-180ml per kilo lichaamsgewicht met max van 1L per dag of zoiets?

5. mcm78

mcm78 Bekend lid

6 mei 2011
    852
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ja, dat zei de ka hier ook, 150ml/kg/dag is gemiddeld, 180ml/kg/dag is het maximale dat ze mogen, met een maximum van 1L per dag (want dan wordt het slecht voor de niertjes).

6. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een 4 weken oude uk die flink drinkt. Eind vorige week kwam ze ineens met 6 flessen van 135 (120+4 schepjes) weer om de 3 uur. In het weekeinde zelf maar 10 cc erbij gedaan, toen ging ze weer naar 4 uur. Gisteren bij CB geweest en de arts daar zei dat ze ook wel 150+5 schepjes mag. We hebben die hoeveelheid nog niet gegeven maar ik denk dat we toch vlot alle flessen kunnen ophogen. Ze drinkt niet te snel, neemt echt de tijd zodat het 15-25 minuten kan duren. We gebruiken zo'n oude Difrax (met 1 bocht erin) met een small-speen. In de eerste week een Avent met drie-standenspeen gebruikt maar daarmee ging bij de kleinste stand de fles veel te snel leeg.

7. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    oke ik denk toch dat ik t ga proberen aan te dikken.
    Overginds kan t cb veel zeggen maar als ze echt honger heeft dan geef ik haar waar ze om vraagt honger hebbenvind ik echt niet nodig..
    Zoveel mensen zoveel adviezen je word t er op den duur gek van..
    Ik heb idd gewoon de speen die bij de fles in zat dan zal ik nog eens naar de prenatal gaan om t een en ander te vragen.
    Overginds ben ik net begonnen met infacol te geven voor t eerst want ze heeft echt last van krampjes hoopt dat dit spul een beetje werkt vind dit zo zielig..

8. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Het cb geeft advies!! JIj bent de moeder en jij stelt vast of je kindje genoeg heeft of niet. Dus als jij denkt dat je kleine nog honger heeft, dan geef je toch gewoon een schepje extra. Ik zou dan alleen even de maximale hoeveelheid op een dag in de gaten houden. En als je daar tegenaan zit, of overheen dreigt te gaan, dan kan je ook nog overwegen om voeding voor hongerige baby's te geven.

9. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Als jij merkt dat ze snel honger heeft, dan kan je haar voeding voor hongerige babys geven..

10. misa

misa Niet meer actief

Indikken kan goed helpen! Al is het alleen maar tegen te snel drinken. Ik zou het proberen en eerst beginnen met een klein beetje (half schepje). Hou wel de ontlasting in de gaten, die kan dunner of juist harder worden.

Op de difrax zit altijd een s speen. Een dental speen wil ook wel eens helpen. En op internet is een prematuur speen (preemie) te vinden voor bij de dr Brown's flessen (die fles kun je eventueel gewoon in de winkel kopen).

Wij hebben ook een tijdje geklungeld met te snel drinken e.d. Allerlei flessen.. niets hielp. Indikken wel.

Een verzadigd gevoel kunnen ze ook krijgen door 15-20 min over een fles te doen. En anders zou voeding voor hongerige baby's kunnen helpen.

Succes!!
    Oja, en het cb zegt niet wat je wel en niet mag! Jij bent de baas over je kindje hoor!! :)

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Daarnaast mag je per fles 15-20cc extra water toevoegen. Voor sommige kinderen betekent dat net het verschil, een iets voller buikje en iets langer over de fles doen, waardoor ze weer tevreden zijn.

12. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Dankjuliewel voor het meedenken ;)..

Een extra schep voeding toevoegen zal miss beter helpen ik maak nu 120 ml warm en dan doe ik 4 schepjes voeding dan gooi ik 10 cc weg en ze krijgt dan fus 110 miss kan ik net zo goed die 10 cc gewoon geven en kijken wat ze doet ..
    Maar een extra schepje voeding moetik ook mer water toevoegen neem ik aan.
    Ik heb haar voeding verdund gegeven maar dat leek wel averechts te werken bij haar:D..

gr gemma

13. misa

misa Niet meer actief

Ja, je moet bij een extra schep voeding ook altijd water toevoegen. Elke 30 cc 1 schep.

Een handig rekensommetje:
    150x aantal kg lichaamsgewicht= hoeveelheid voeding per 24 uur (dus nog delen over de flessen) Maar dat is een gemiddelde! Volgens mij is de max 180 ml x aantal kg

En dat is dan het water mét de schepjes. Dus als je 120+4 geeft, dan geef je dus 135 ml per fles.

Succes!

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Alleen maar een extra schep voeding is gevaarlijk. Een schep voeding moet altijd samengaan met minimaal 30cc water.
    Als jij van 120/4 10cc weggooit, dan krijgt ze in feite dus 135-10=125cc. Dan zou ik eerst maar eens stoppen met de fles afgieten en kijken wat ze drinkt.

15. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    Nou sinds gister krijgt ze een pipetje infacol voor t voeden wat een wondermiddel ze is 180 graden gedraaid..
    Ze sliep smiddags alleen op de arm en als ik er dan weglegde was het krijsen sinds vanmiddag heeft ze al 2 slaapjes boven in haar eigen wiegje geslapen.
    De krampjes zijn ook bijna allemaal verleden tijd en ik laat nu gewoon 120 cc in de fles zitten ze drinkt m niet altijd helemaal leeg maar dat hoeft ook niet.
    Verder komt ze nu zelfs om de 4 uur in plaats van 3 alleen in de ochtend nog wel.
    die geef ik dan ook gewoon dat kan geen kwaad neem ik aan ?

gr gemma

Deel Deze Pagina