Erg fijn om te horen..... Hoop me vanaf 11 nov bij de zwangere te voegen.... Mijn miskraam was op 20/9.....dus ben nu vanaf die dag 5 weken 5 dagen en bij 5 weken mijn HCG 707, maa de dokter en de verloskundige durven niets te zeggen dus echo afwachten....wanneer moet jij weer?
als ik vanaf mijn miskraam zou rekenen zou ik nu 7 weken 1 dag zijn, maar ben pas 5 wkn 2 dag dus hou je niet teveel vast aan die datum, bovendien mijn hcg was bij 5 wkn precies 5000 dus is 707 wel erg weinig misschien... Ik mag 1 dag later als jij weer, 12/11. Zal voor je duimen!
Heej Ellen, Ik heb op 17-10 een echo gehad en daarop was te zien dat mijn baarmoeder netjes schoon was en de baarmoedermond was gesloten, geen vocht in mijn buik en geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Wat spannend van jou zeg. Hopelijk krijg je 5-11 een kloppend hartje te zien, want die start met 6 weken! Succes.
Misschien heel dom wat ik nu ga vragen; maar als het zo snel afneemt, en mijn waardes op 7 oktober 110 was, hoe kan het dan dat ik op 21-10, 23-10 en 29-10 zo'n positieve ovulatietesten heb? Die testen meten toch alleen de eisprong en de hoeveelheid Hcg in je lichaam? Die geven toch geen positieve test omdat IK dat graag wil.......
Hi MissQ (ben ik weer) ik blijf erbij dat het bij jou hetzelfde ging als bij mij. Je kunt inderdaad geen positieve ovulatietest hebben, zoveel dagen na elkaar dus er zit nog hcg in tenminste nogmaals zo was het bij mij. MIjn hcg waarde na de miskraam was 43, kan bijna niet lager, maar nu 3 weken later is het dik 2000 terwijl ze bij mij ook een echo hebben gemaakt waarin ze aangaven dat het een volledige miskraam was, baarmoeder schoon en gesloten, geen vocht in de buikwand dus geen buitenbaarmoederelijke zwangerschap etc. En toch stijgt mijn hcg... De gyneacoloog weet het ook niet meer, ben nu bijna iedere dag in het ziekenhuis. Vanmorgen weer bloed prikken en vanmiddag weer een echo. Ik zal jou op de hoogte houden. Liefs
Heej Brotherhood, Misschien moet ik straks bij de huisarts toch maar om een bloedtest vragen. Ik maak me helemaal gek zo. Vanmorgen weer een test gedaan en ook die was positief. HOE KAN DAT NOU als mijn waardes op 7 oktober, maar 110 was? Voel me zo ellendig. Zou wel de hele tijd willen janken. Heb de hele tijd het idee dat mijn lichaam me in de steek laat. Hebben ze bij jou inmiddels al weer een echo gemaakt? Is daar iets op te zien? Of wanneer krijg je die? Wanneer was jou miskraam en hoever was je toen? Is dit de eerste keer? Veel liefs en we houden elkaar op de hoogte. -x- MissQ.
Maar jij bent 2 weken verder als ik, dus misschien dat het daarom zo laag is, laten we het hopen. Vandaag nog een test gedaan en deze was meteen veel duidelijker als die van vorige week, dus laten te hopen dat het de goede kant op gaat.
hallo! ik heb inderdaad ook buikkrampen gehad, maar ik wist dat ik geen vruchtje heb verloren. de verloskundige zei dat buikkrampen niet normaal zijn, maar met een innestelingsbloeding komt het heel soms voor. toch moet ik realistisch zijn, ik heb 5 okt positief getest, dus dan zou ik pas 3 weken zwanger geweest zijn dat is toch bijna onmogelijk? grote kans dat het een missed abortion is geweest. maar ergens heb ik nog een beetje hoop. het is bij meer meiden spannend hier, lees ik. succes met de echo, en/of het huisarts bezoek meiden! liefs ellen
Hoi meiden, Ik ben net terug van de huisarts. Heb een telefoonnummer meegekregen van een maatschappelijk werkster. Gebeld met thuiszorg en de maatschappelijk werkster gaat me terug bellen, vandaag of maandag. Huisarts gaf aan dat ik over 2 weken weer terug moet komen naar haar en dat ik even niet moest gaan werken (gaat niet zo lekker op het werk). Leidinggevende gebeld en die was zo lief voor me. Ik moest er eerst maar eens zelf bovenop komen, daarna moest ik pas een keertje aan het werk gaan denken. Heb aangegeven dat ik me schuldig voel om het feit dat ik niet op het werk ben, maar dat hoefde ik helemaal niet. Lief he. Ik ga nu mijn spulletjes pakken en dan samen met de kleine naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken. Woensdagmiddag of donderdag de uitslag. Als ik het reken sommetje van Brotherhood erbij pak, krijg ik toch een sprankje hoop. Hoewel ik dat nu zo min mogelijk wil hebben, bang weer een teleurstelling te verwerken te krijgen. Ik hou jullie op de hoogte. Liefs, MissQ.
Vanmiddag geen bloed laten prikken. Heb een zwangerschapstest in het ziekenhuis laten doen en deze was dubieus. Ik moet/mag maandag een nieuwe test laten doen met ochtend urine.... het is dus nog steeds niet zeker hoe of wat. Heb de assistente wel gevraagd hoe het met de Hcg waarde in mijn bloed zit die op 7 oktober geprikt was. Die moest al lang uit mijn bloed zijn vertelde ze me. Hoe kan ik dan toch die positieve ovulatietesten houden? Ik wou dat het maandag was! xxx MissQ>
ovulatietesten, is mij verteld zijn na een miskraam niet betrouwbaar, bovendien meet een ovulatietest LH en geen HCG. Haal je steeds de twee testen door elkaar want je hebt het steeds over ovulatietesten en niet over positieve zwangerschapstesten... Ovulatietesten laten bijna altijd een streepje zien die zijn pas positief als de teststreep net zo dik of dikker is als de controlestreep.
@Lautje1979, een ovulatiettest kan weldegelijk het Hcg in je lichaam meten, maar wordt hier in eerste instantie niet voor gebruikt. Heb even gegoogles en kwam o.a. het volgende tegen: Het Luteïniserend hormoon (LH) zorgt bij de vrouw ervoor dat er een eisprong plaatsvindt. Ovulatietesten zoeken dit LH in je urine op, als ze een piek vinden zal binnen 24 tot 48 uur je eisprong plaatsvinden. Als je zwanger bent, produceert het vruchtje hCG, wat ervoor zorgt dat het gele lichaam in stand blijft en progesteron afscheidt, waarmee de zwangerschap in stand wordt gehouden. (Later neemt de placenta deze functie over van het gele lichaam). De hormonen hCG en LH lijken heel erg op elkaar en hebben globaal dezelfde werking. Het enige verschil tussen hCG en LH is dat hCG langer werkzaam blijft in het lichaam. Om die laatste reden wordt in de voortplantingsgeneeskunde hCG gebruikt i.p.v. LH om een kunstmatige LH-piek op te wekken. Daarom zamelt Moeders voor Moeders ook urine in van zwangere vrouwen. Uit die urine halen ze het hCG, dat ter vervanging van LH moet dienen: Pregnyl dus! Dit is dus de reden waarom een ovulatietest het hCG in de urine aanziet voor LH: het lijkt gewoon erg op elkaar. Gelukkig is het "al weer" zaterdag, nog maar 2 nachtjes te gaan......
Wat bizar, mijn ovutesten zijn juist blauwer dan blauw en ik ben al 2 weken terug gecuretteerd. Grrr!
Mijn laatste vmk was 10 oktober, Hcg waarde 7 oktober was 110, ovulatietesten zijn van 21, 23 en 29 oktober (zolang kun je nooit je eisprong hebben). Wellicht dat ze dan zeggen dat hij ook je Hcg meet? Ik weet het ook niet. Weet alleen dat het wel mogelijk is Hcg op te sporen met ovutesten.
Ze zeggen dat LH en HCG erg op elkaar lijken, maar als beide testen precies hetzelfde meten dan waren er geen 2 verschillende testen, toch? Bovendien weet ik zeker dat ik zwanger ben en mijn ovutesten zijn niet positief. Ze zeggen dat je na een miskraam meestal een eisprong overslaat (hoeft niet kijk maar naar mij) en dat ovulatietesten niet betrouwbaar zijn na een miskraam. Ik denk dat je het beste even je bloeduitslag af kan wachten dan weet je het zeker!
Ik heb geen bloedtest gehad, gisteren een zwangerschapstest in het ziekenhuis gedaan. Maar aangezien die uitslag dublieus was, mag ik maandag terug met ochtend urine om er nog eentje te doen.