Menstruatie-perikelen na miskraam...

Discussie in 'Miskraam' gestart door Noodles, 15 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Je zou toch denken dat je na 4 miskramen niet meer voor verrassingen kan komen te staan... maar toch gebeurt er nu iets wat ik niet herken en waar ik onzeker van wordt.

De situatie:

-Half okt curettage
    -Na 3 weken werd het vloeien pas minder, maar ik bleef ook daarna nog dagelijks kleine beetjes bruin bloed verliezen.
    -Eind nov na 6 weken werd het bloedverlies weer erger (rood) en ik dacht dat het een menstruatie was. Ik had geen buikpijn.
    -Nu 16 dagen later vloei ik nog steeds, rood bloed, ongeveer 3 tampons per dag.
    -Een zwangerschapstest levert nog steeds een 2e streepje op. Drie weken terug is hcg geprikt en was het nog 200. Daarna heb ik het niet meer geprikt.

Dit verloop is zo anders dan mijn andere miskramen, toen had ik na 4 weken een menstruatie met juist heel weinig bloedverlies en direct daarna weer een normale cyclus. Ik heb het ziekenhuis al gebeld en de doktersassistente zegt dat het wel normaal kan zijn en ik maar moet afwachten tot mijn volgende menstruatie. De gynaecoloog kreeg ik niet te spreken. Ik vind het alleen een beetje raar als ik moet wachten tot de volgende menstruatie, dat kan nog wel weken duren. Ik kan toch niet voortdurend bloedverlies blijven houden? Buiten het feit dat ik het megabeu begin te raken, krijg ik zo ook nog een laag hb straks. Ik vind het zelf niet normaal.

Iemand die dit herkent? Ging het vanzelf over of was er iets anders aan de hand?

2. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    heey heey

ik heb het zelf niet mee gemaakt
    maar een vriendin van mij wel
    maar het wert van zelf minder en op een gegeven moment was het weg
    het had alleen ff de tijd nodig
    ik zou denken is de boel wel helemaal schoon maar na een curettage zou je er wel van uit moeten gaan dat het schoon is
    hoop dat het snel stopt met vloeien
    heel veel sterkte

dikke kus syboena

3. poekie83

poekie83 Lid

28 sep 2008
    32
    0
    0
    Hi ik weet ook niet waar ik aan toe ben word er gek van!Ik heb 11november een miskraam gehad met 9weken die opgewekt dmv Misoprostol.Twee weken na de miskraam had ik al bijna n negatieve zwangerschapstest.1december had ik een controle-echo,daar dacht de gyn al een eiblaasje te zien.Tot en met afgelopen donderdag 4december af en toe bruine afscheiding gehad en dan weer dik een dag niets.Nu heb ik sinds zaterdagavond 6december echt rood bloedverlies maar niet veel,zondag 7dec wel aardig wat,maar maandag weer niet heel veel en nu de ene keer rood en andere keer wat bruinig,wel echte ongi-krampen.Gisteravond ineens weer wat bloed maar daarna weer helemaal niets,snap er niks meer van.Vanaf 8december heb ik lichte ovulatietesten,maar zwangerschapstest is nu helemaal negatief.Normaal gesproken heb ik altijd een cyclus van 27/28 dagen en ben nooit zo lang en erg ongesteld en omdat ik nu toevallig op dag 27 van mijn cyclus weer rood bloedverlies heb gekregen vroeg ik mij af of ik dit als mijn menstruatie kan en zal beschouwen of niet?Want zit nu al op dag 34!

Groetjes

4. Trees

Trees Niet meer actief

Hoi noodles,

Ik heb na de derde miskraam ook ruim twee maanden non-stop gevloeid. Ik was echt kapot en mijn hb was veels te laag. Ik stond toen wel onder strenge controle en elke twee dagen werd mijn hcg geprikt (ook omdat er een tweede vruchtje in de rechtereileider zat).
    Begrijp ik het nu goed dat je twee maanden na je curretage nog steeds een positieve test hebt? Lijkt mij niet helemaal normaal en dat was bij mij toen reden juist voor die strenge controle. Ik zou toch vragen of je misschien een telefonisch consult met de gyn kan krijgen? Heb je een controle-echo na de curretage gehad? Is er geen kans dat er iets is achter gebleven? Juist bij een curretage halen ze liever te weinig dan teveel weg ivm de kans op verklevingen. Bij mijn curretage was er na twee weken op de echo ook nog zwangerschafsweefsel te zien.
    Ik heb geen rechtstreeks antwoord, maar ik zou wel weer bellen als ik jou was. Je maakt je ongerust en vind dat zelf al reden dat ze er even serieus naar kijken. Heel veel sterkte!

5. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Hoi Trees,

Het klopt inderdaad dat ik nu op 8 weken na de curettage zit en nog steeds een positieve test heb. Ik heb wel al nacontrole gehad, maar toen is er geen echo gemaakt. Leek ook niet echt nodig: ik was net een dag of 5 ongesteld dus ik dacht dat het wel snel zou stoppen. Niet dus... Het hcg prikken heb ik dus wel gedaan, maar niet afgemaakt meer. Met de nacontrole was het 200 en toen dacht ik dat het wel verder zou dalen. De gyn vond het geloof ik prima en wilde niet per se dat ik het nog ging prikken daarna. Misschien moet ik morgen inderdaad nog eens bellen. Alleen ik voel me dan zo'n zeur he, als ze zeggen dat ik moet afwachten tot de volgende menstruatie en ik hang na 2 dagen alweer aan de lijn....

6. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Bellen!

Vind het raar dat ze je zo aan het lijntje houden.

Zo hou toch nog ergens hoop... ( tenminste dat heb ik altijd)

7. Trees

Trees Niet meer actief

noodles ik heb me ook ooit een zeur gevoeld en dat liet een arts-assistent me ook duidelijk merken. Gevolg dat ik een paar weken later met spoed ben opgenomen en het had ook heel anders en nog minder plezierig kunnen aflopen. Ik wil alleen nog maar beoordelingen door gynaecologen. Fijn *sarcastisch* dat de telefoniste ook 'kennis' van zaken heeft :rolleyes: Dit klinkt nu allemaal heel dramatisch, maar wat ik wel mee wil zeggen: je bent geen zeur! En waarom niet? Het is jouw lijf, jij maakt je ongerust en je wilt geen risico nemen. Geheel terecht! En anders vinden ze je maar een zeur, als ze er maar naar kijken zodat jij van je ongerustheid af bent. Ga je nu bellen? ;)

8. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Haha thanks voor de peptalk Trees ;)

Ik heb gebeld en ze gaan het overleggen met mijn eigen gyn. Ik word vandaag nog teruggebeld...

9. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Nou ben benieuwd wat ze zullen zeggen.

10. Trees

Trees Niet meer actief

ik ook! Al wat gehoord?

11. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Haha nou hier komt het verhaal...

Ik moest lang wachten, maar om 6 uur gisteravond werd ik dan toch gebeld door de gyn. Zijn advies is om maandag hcg te prikken en een belafspraak met hem te maken. Afhankelijk van de uitslag besluit hij of hij me wil zien voor een echo of niet. Indien het hcg gewoon normaal gedaald is heeft hij geen reden om aan te nemen dat er iets geks aan de hand is en adviseert hij om:

-of nog 3 weken af te wachten of het vanzelf stopt (6 weken bloedverlies is het maximale wat je nog mag afwachten ivm een laag hb)
    -of aan de pil te gaan om mijn lichaam tot rust te laten komen.

Indien het hcg nog steeds niet voldoende gedaald is kan er wel een rest zijn achtergebleven en wil hij toch een echo maken om te kijken hoe of wat.

Hij klonk wel heel geschikt en meedenkend gisteravond. Eigenlijk heel irritant dat je zelf altijd alles via de doktersassistente moet communiceren, nu ik hem zelf gesproken heb vond ik het toch heel anders dan hoe ik de afgelopen dagen steeds werd afgewimpeld.

12. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Dus weer afwachten....

13. Trees

Trees Niet meer actief

Fijn dat de gyn in ieder geval wel actie onderneemt en je hcg gaat checken. Ik hoop dat je een beetje gerust gesteld bent en ben benieuwd naar de uitslag van maandag. Krijg je maandag ook meteen de waarde te horen?

14. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Als ik in de ochtend ga prikken wel, dan kun je altijd om 2 uur bellen voor de uitslag. Ben benieuwd. Een test is nog steeds positief, dus het hcg moet er nog zijn. Ben alleen benieuwd hoe hoog het dan is. Vloeien gaat helaas onverminderd door...

15. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Hoi,

Nou vandaag dus hcg geprikt en het was nog maar 10! Gelukkig bijna weer normaal. Ik mag nu afwachten van de gyn want volgens hem kan het niet dat er nog een rest zit als het hcg zo laag is. Misschien dat die er wel heeft gezeten, maar het nu weg is. Mijn hb was ook in orde, dus er is geen risico op een te laag hb momenteel dus ik mag nog afwachten. Hij verwacht dat het binnenkort nu wel zal stoppen, daar hoop ik dan op want ik ben het goed zat om hele dagen met die tampons te sjouwen!

Groetjes!

16. Trees

Trees Niet meer actief

fijn dat het toch gedaald is. Ik zat namelijk alweer allemaal doemscenario's te bedenken, die ik eerder niet wilde opschrijven :( Hopelijk nu snel de tampons de kast in! Ondanks alles wil ik je toch een fijne kerst toewensen.

liefs trees

17. Noodles

Noodles Actief lid

8 aug 2006
    277
    1
    0
    Dank je wel, dat wens ik jou ook! Veel warmte, gezelligheid en lekker eten. En een wijntje, als je er van houdt. Das dan weer een voordeel als je niet zwanger bent met de kerst ;)

We gaan voor een vruchtbaar 2009 met "plakkertje" (daarmee bedoel ik dat ze blijven zitten haha)

18. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    En ik kreeg geen melding meer :(

Deel Deze Pagina