Vervelend van je miskraam. Ik kom eigenlijk weinig in dit gedeelte van het forum momenteel maar kan me nog wel herinneren dat ik dit onderwerp helemaal sufgezocht heb dus zal wel even reageren Ik heb in aug 2014 een curretage gehad na een MA. ik wilde gelijk door maar mijn cyclus was van slag waardoor ik mezelf goed gek maakte de eerste ronde. Na 35 dagen werd ik weer en toen is mijn cyclus nog aardig van slag geweest. Mijn cyclus was sneller weer op de rit na mijn bevalling dan na de curretage. Het weer zwanger worden beheerste heel erg mijn leven en toen ik er een beetje vrede mee begon te hebben raakte ik opnieuw zwanger (na 5 maanden) en in september is onze dochter geboren. Dus ja je kan gelijk doorgaan maar het kan dus even duren voor je er lichamelijk en geestelijk weer klaar voor bent. Succes, hopelijk snel een plakker.
Hoi, Ik heb 3 februari een curettage gehad. Bij de controle na twee weken bleken er nog resten achtergebleven. Ik heb toen een provera kuur gekregen om een menstruatie op te wekken zodat de resten mee zouden komen. Dit is gelukt en op 22 maart was ik helemaal 'schoon'. We mochten er gelijk weer voor gaan van de gynaecoloog. Op 11 april ben ik weer ongesteld geworden. We zijn niet heel actief bezig gegaan (geen ovulatietesten etc), meer van: we zien het wel. Een maand later, op 10 mei, had ik, tegen (in ieder geval mijn) verwachting in een positieve zwangerschapstest in handen! Superblij, maar ook super onzeker. Gisteren heb ik de termijnecho gehad en ben nu 11+5 dagen zwanger en het lijkt goed (al blijf ik nog wel onzeker). Het kan dus wel heel snel gaan.
Oh wat spannend zeg! Jullie zijn dus ook gelijk doorgegaan? Heb je het idee dat je een eisprong gehad hebt al? Wie weet zien ze volgende week dan al iets! Succes alvast en bedankt voor je reactie.
Bedankt voor je reactie, wat vervelend dat je cyclus zo in de war was, maar gelukkig hebben jullie nu een dochter! Dankje, dat hopen wij ook
Wauw! Dat is wel snel gegaan indd, gefeliciteerd! Snap je onzekerheid heel goed, maar het komt vast goed meid! Bedankt voor je reactie.
Hier eerste ronde na curettage mijn lichaam en vooral geest even rust gegund. Daarna de 3e ronde weer zwanger. En nu ben ik net weer ongi na de laatste mk.
Bijna een jaar na curettage (11.3wk) zwanger geraakt. Niet helemaal reëel want ben in dat jaar veel aan mn baarmoeder geopereerd en mocht daardoor niet verder met de icsi. De eerstvolgende terugplaatsing die ik eindelijk weer mocht doen Is ons zoontje geworden!
Yes, wij zijn direct weer doorgegaan. Als in: we doen niets om het tegen te houden. Ovulatietesten etc. vind ik niet goed te doen ivm schommelende hormonen. Normaal gebruikten we die ivm onregelmatige cyclus. Het zou bijzonder zijn als ze wat kunnen zien. Even afwachten maar... Voor jullie ook veel succes! Hopelijk snel een goede zwangerschap voor jullie!
Mij gaven ze ook twee verschillende adviezen. De gynaecoloog voor de curretage zei dat ik een menstruatie moest wachten, en de gynaecoloog die de curretage uitvoerde vertelde mij na de ingreep dat ik meteen weer mot proberen. Dit vond ik erg verwarrend en ik heb het daarom nog eens gevraagd hoe het kan dat hier verdeling over is. Hij gaf aan dat dit voornamelijk te bepalen heeft met het bepalen van de termijn. Is je nieuwe zwangerschap wel echt een nieuwe zwangerschap? En hoelang ben je zwanger? Eventuele complicaties zijn ook lastig op te sporen of te verhelpen. Daarom heeft de gynaecoloog vaak liever dat je een menstruatie afwacht. Hoewel (zei hij) daar eigenlijk geen medische reden voor is.
Hoi allemaal, Helaas heb ik 4 weken geleden een curretage gehad. We hadden hierin geen andere keus door de gezondheid van ons kindje. Ik was 17 weken zwanger toen de curretage plaats vondt. Ben maandag op controle geweest bij de huisarts en die gaven aan dat alles er goed uit zag en dat als ik eraan toe ben weer opnieuw zwanger mag worden. Na al het negatieve nieuws, toch nog een klein beetje iets positiefs. Mijn bloedingen waren na de curretage niet erg veel en is meer dan twee weken geleden helemaal gestopt. Nu heb ik verleden week erg veel slijm verlies gehad ook één keer lichtelijk met een beetje bloed. Zou dit al mijn eisprong kunnen zijn vraag ik me af? Na een week test staafjes gebruikt te hebben. Dacht ik dat het nog te vroeg was en ik even moet afwachten. Nu heb ik zondag niet getest en maandag begon ik toch te twijfelen door het slijm en de buikpijn. Ik deed in de ochtend een test en deze was positief. (Ongeveer 2,5 uur na mijn ochtendurine) Toen ik die avond nog een test deed, was deze weer negatief. Vanochtend teste ik nog een keer en deze was ook negatief. Kan ik er dan vanuit gaan dat ik een eisprong heb gehad of dat de testen toch niet goed werken? Heeft iemand hier ervaring mee? Groetjes
Wat heftig van de curretage.. Een ovulatietest kan soms maar 1 keer positief zijn en daarna weer negatief. Het kan dus best zijn dat je een eisprong hebt gehad.
Ja ik denk inderdaad dat ik een eisprong gehad heb maandag . Ik kreeg hele erge steken aan mijn rechterzij. Ik heb iets daarvoor (2 uur ongeveer) seks gehad en de dag erna ook weer, dus ben benieuwd of het deze maand al raak zou zijn . Nu helaas nog 2 weekjes afwachten...
Heb nu 2e cyclus na curretage maar vraag me af of er wel een eisprong is? Temperatuur blijft heel constant en wijst eigenlijk uit van niet. Zit ni op dag 27 dus maar afwachten.
Meiden een vraag ik heb 12 juli een curretage gehad lijk nu schoon te zijn het vloeien is sinds gisteravond gestopt. Dus we kunnen weer aan de bak hehe Hoe werkt dat temperaturen? Moet je dat op dezelfde tijd doen en is dan ochtend of middag of avond het beste of maakt dat niet uit? En als je ovulatie is welke temp heb je dan? Sorry hoor misschien domme vragen maar wil daar nu graag na dit gebeuren een lijn in gaan herkennen.