Tot op heden valt het me al tegen. In januari zei de uroloog dat met de medicijnen het probleem prima te verhelpen was. (slecht zaad bij mijn man). Na 3 maanden bleek het niet geholpen te hebben. Daarna weer dubbele hoeveelheid geprobeerd. Weer niks. Nu een wachtlijst van 2 maanden. En een andere uroloog die verbaasd was dat ik nog niet onderzocht was. Hoezo vertrouwen in de medische wereld. Als iedereen wat anders zegt. En wat ze beloven klopt niet. Zit al vanaf november 2008 in de medische molen en ben het al zat aan het worden. Gelukkig nu een optie waar we meer kans mee hebben, maar eerst weer maanden wachten. Moeten eerst kennis maken bij gyn, dan onderzoeken en dan een keer misschien iui. Als bij mij alles goed is. Je moet hier engelengeduld hebben lijkt het wel. Heb al zitten denken aan ander ziekenhuis, maar ja, hier is alles nu al bekend. En voor de iui is het wat betreft reistijd ook makkelijker. Zeker als ik tussentijds vanuit mijn werk moet.
wat jammer dat het je zo tegenvalt. Maar het is ook niet gemakkelijk in de MMM. En dat het ook nog eens in ieder zkh anders gebeurt is helemaal van de zotte. Als je alleen al kijkt bij welke BMI's sommige zkh je wel of niet helpen. Ik had de pech dat ik op 37.6 zat en dat ze hier alleen onder 35 helpen. Maar als ik in Maastricht had gemoeten hadden ze me nooit geholpen, want een BMI van 30 zit er voor mijn gevoel niet in. Ook niet ondanks het feit dat het nu zo goed gaat met afvallen.
Wat goed dat je zoveel afvalt. Maar is lastig ja. Ik ken het probleem. Zit zelf wel net onder een bmi van 30, maar er gaat geen grammetje van af. Het is meer dat ik de loze beloftes zo vervelend vind. Huisarts had in dec 2008 al iui voorgesteld, maar uroloog had medicijnen bedacht. Dan denk je nog, die weet het vast wel. Achteraf heb ik spijt dat ik niet wat langer heb doorgeduwd om zelf onderzocht te worden, heb het weleens gevraagd. Maar was niet nodig. Gelukkig heb je een ziekenhuis wat je wel wilt helpen, maar normen zijn inderdaad overal anders. Wat het ook nog zwaar maakt is een schoonzusje wat hoogzwanger is en elk moment kan bevallen. Was binnen 6 maanden zwanger, hadden steeds gezegd dat ze nog geen kinderen wilde. En op het moment dat wij wilde vertellen dat het niet lukte kregen we te horen dat ze zwanger was. In mijn familie ook paar zo zwanger (door de pil heen, 1 maand) en bij mijn man ook 2 zo zwanger. Dat alles maakt het ook niet makkelijker. En een man die niet zo van dokters houdt, al nodige stress gehad daardoor. Achteraf had ik liever destijds gehad dat we meteen iui hadden gestart ipv proberen met medicijnen. Is minder belastend voor mij. Nou dat gevoel heb ik dus echt niet. Denk dat het hoop stress en toestanden had gescheeld. Maar ja, daar doe je soms niks aan he. Jij ook succes en hopen dat het bij jullie ook snel lukt
Jeetje Zonnetje, het klinkt zeker slopend. Wij zijn nu voor het 2e gesprek geweest. In de tussentijd heb ik een inwendig onderzoek gehad, mijn bloed is nagekeken (alles goed), semenonderzoek gehad en voor de zekerheid volgt deze week een 2e keer. Over 2 weken krijgen we telefonisch de uitslag zodat we niet (alweer) naar het ziekenhuis hoeven te komen. de arts heeft al uitgelegd welke opties er mogelijk zijn: HSG en IUI. We zullen zien. Ons ziekenhuis is in de zomervakantie gewoon open, maar met wat minder bezetting. dat betekend dat de gang van zaken met een kleine vertraging eigenlijk gewoon door kan gaan. Dat vind ik erg prettig. Ik heb niets vernomen over een bepaald BMI voordat ze je helpen. Blijkbaar zijn ze hier best coulant. Vind ik niet erg, want afvallen is niet mijn ding. Ik heb heel bewust tegen mezelf gezegd dat onze kinderwens immens groot is, maar dat ik niet door de emoties meegesleept wilde worden (emotie uit de wens halen). Het was verbazend hoe goed dit voor mij werkte! Ik zie nu veel minder dikke buiken en kan met diegene in mijn omgeving best makkelijk omgaan. Natuurlijk heb ik soms nog een jaloers steekje, maar dat mag ook. We willen immers zelf heel graag.
PENDELLIJST 2008 Augustus tm december 453 foute pendels en 157 goed. 2009 Januari tm april 417 foute pendels, 78 goed. (In april waren alleen Joeke, Justfem, megan en wobs goed. De rest moest op rood) Kijk op pagina 693 op van het nieuwe forum. MEI 8samantha8 - zwanger van een meisje (door Lisa1983) bianca - eind mei zwanger van een meisje (door Risje) cyntje78 - zwanger van een meisje (alies05 en zelf) dani11 - zwanger van een meisje (zelf) danip - zwanger van een meisje (door Muppet80) - zwanger van een jongen (door Lisa83 en Justfem) deke - zwanger van een meisje (door Dani11) Elke1984 - zwanger van een meisje (door Lautje24) geluk2009 - zwanger van een jongen (door Femmy) gemke - zwanger van een jongen (door Justfem en Femmy) hemeltje83 - zwanger van een meisje (door Knippy) knippy - zwanger van een meisje (door femmy) lala87 - zwanger van een jongen (door Caruli, Lilliby en Justfem) lisa1983 - zwanger van een meisje (door muppet80 en thasista) louloutje - zwnager van een meisje (door Knippy en Alecia) luukske - zwanger van een meisje (door Femmy, Caruli en lilliby) - zwanger van een jongen (door Alies05) moppie 1279 - zwanger van een meisje innesteling juni (door Justfem) muppet80 - zwanger van een meisje (door Knippy, Lilliby en zelf) Nessy - zwanger van een jongen en een meisje (door Knippy) - zwanger van een meisje (door Supernanny) northern - zwanger van een jongen (door Hellen1971) saz667 - zwanger van een meisje (door Lisa1983) stephanie87 - zwanger van een jongen (door Ladyjoey) ssilke - zwanger van een meisje (door Femmy) supernanny - zwanger van een meisje (door veroniQue86) tearke - zwanger van een meisje (door Caruli en Supernanny) wops - zwanger van een ? (door Femmy) zethu - zwanger van een meisje (door Done) - zwanger van een jongen (door Lila24) zonnetje1980 - zwanger van een j+m (door bootsy, Alies en Femmy) zuurtje - zwanger van een meisje (door Lilliby) JUNI angilla - zwanger van een meisje (door Mau) bubsie - zwanger van een meisje (door Caruli) cyntje78 - zwanger van een ? (door bootsy) done - zwanger van een jongen (door shayenne) honeyy - zwanger van een meisje (door Caruli) ilona1982 - zwanger van een jongen (door lisa1983) ladyjoey - zwanger van een jongen (door Justfem) lala87 - zwanger van een jongen (door veroniQue86) liesben - zwanger van een meisje (door mau) lievemama19 - zwanger van een meisje (door Angel79) loutjelou - zwanger van een jongen (door Angel79) moppie 1279 - zwanger van een jongen (door Muppet80) ranniej20 - zwanger van een meisje (door Alies05) rootje79 - zwanger van een meisje (door Liz0104) zethu - zwanger van een jongen (door veroniQue86 en Alecia) zonnetje1980 - zwanger van een jongen (door Lilliby) JULI chipske - zwanger van een jongen (door Justfem en Lilliby) Daantje22 - zwanger van een meisje (door Supernanny) - zwanger van een meisje pos.zw.test juli (door Liz0104) dani11 - zwanger van een meisje (door Muppet80 en lisa1983) deke - zwanger van een meisje (door Muppet80) joosie - zwanger van een meisje (door Mau) knippy - zwanger van een jongen (door alecia) knorretje84 - zwanger van een jongen (door dani11) lexy4 - zwanger van een meisje (door Hellen1971) lisa1983 - zwanger van een meisje (door Hellen1971) luukske - zwanger van een meisje (door dani11) northern - zwanger van een meisje (door femmy) Tearke - zwanger van een meisje (door Mau) wops - zwanger van een meisje (door Zuurtje) zethu - zwanger van een meisje (door 8samantha8 en Femmy) zonnetje1980 - zwanger van een meisje (door Muppet80) zuurtje - zwanger van een meisje (door Femmy) - zwanger van een jongen (door Caruli) AUGUSTUS chipske - zwanger van een meisje (door alies05) kleintje88 - zwanger van een meisje normale bevalling (door moppie 1279) - zwanger van een jongen pos. test sept (claartje30) liesben - zwanger van een meisje (door Femmy) - zwanger van een jongen (door Lilliby) mau - zwanger van een jongen (door 8samantha8 ) Timon - zwanger van een meisje (door Naliey) - zwanger van een jongen (door Angel79) pampapilio - zwanger van een meisje (door Supernanny) zethu - zwanger van een meisje (door Alies05) SEPTEMBER daantje - zwanger van een meisje (door 8samantha8 ) done - zwanger van een jongen (door julied) liAnn - zwanger van een jongen (door Femmy) loutjelou - zwanger van een jongen (door Femmy) zethu - zwanger van een meisje (door Femmy) OKTOBER chipske - zwanger van een jongen (door hellen1971 en Caruli) kleintje84 - zwanger van een jongen (door Caruli, Knippy) supernanny - zwanger van een meisje (door risje en done) veroniQue86 - zwanger van een jongen (door Alies05) wops - zwanger van een jongen (door hellen1971) zuurtje - zwanger van een 2 jongen (zelf) NOVEMBER knippy - zwanger van een meisje bevallen rond 15 aug 2010 (door risje) veroniQue86 - zwanger van een meisje (door Caruli, Claire85) DECEMBER deke - zwanger van een jongen (door Risje) veroniQue86 - zwanger van een meisje (door Supernanny, Knippy, zelf) 240 goede pendels 906 foute pendels Ik (Alies05) werk de lijst elke keer bij, dus wijzigingen of aanvullingen gewoon in het topic zetten en ik zorg dat ze in de lijst komen te staan. Lijst is weer bijgewerkt.
@ zonnetje: ja ben ontzettend blij dat het afvallen iig goed gaat. Tenminste iets wat me lukt zonder dat het via een omweg moet. Daarbij voelde ik me zelf niet zo goed bij het gewicht wat ik had. Ik hoop eigenlijk wel dat het er deze keer vanaf blijft. @ timon: wat goed dat je zo met je wens en emoties om kan gaan. Ik heb het er af en toe best moeilijk mee. @ alies: bedankt voor het bijwerken van de lijst. Als je hem nog een keer bijwerkt mag je mij bij juni op rood zetten. Gezien ik aan de provera zit zal het er wel niet in zitten. Hoop dat juli (jouw pendel) me succes oplevert, maar ja dan moet de clomid wel aanslaan, ik heb mijn twijfels dat 50 mg genoeg is.
nog steeds hetzelfde. Er is niet veel veranderd hier. Ik ben wel superblij dat ik nu al 2 goeie cyclussen heb gehad zonder de clomid !! Ik ben er nu eigenlijk ook even niet meer zoveel mee bezig. En dat scheelt echt zoveel stress... Ik wil echt even voor de volle 100% van de andere dingen in het leven genieten. Ookal blijft het je onbewust toch wel bezig houden. (ik heb met dit mooie weer nog nooit zoveel zwangere vrouwen gezien )
@ kleintje84: wow wat goed dat je zo'n mooie cyclussen hebt gehad zonder de clomid. Ik hoop zo voor jou dat je heel snel een posi test in handen mag hebben hoor!
Kleintje veel succes met klussen en ik duim voor een positieve test Hier nog niks te bekennen.... Ook nog niet echt buikpijn ofzo.. Vorige week wel enorme krampen gehad maar nu niks meer! Ach we wachten maar af.... Wil ook niet te snel gaan testen eigenlijk....
@timon: vind het goed dat je je gevoelens zo goed kan beheersen. Ik ben altijd al emotioneel geweest. In de eerste maanden ging het ook prima. Maar nu minder. Geen idee wat de regels zijn in ons ziekenhuis. Dat is afwachten. Maar afvallen is ook niet mijn ding. Heb teveel lekkere trek.
@ zonnetje: ik heb zelf ook veel lekkere trek, maar voor een kleintje heb ik alles over. Nu ik eenmaal genoeg afgevallen ben doe ik het wel wat rustiger aan en pak ik wat sneller waar ik zin in heb. Maar op de een of andere manier blijft het er af vliegen bij me.
Zethu, wat fijn dat het er nu toch af blijft vliegen. Ik heb het er wel voor over, maar als ze het me niet vragen... Eigenlijk is het best raar, want ik ken vrouwen die (erg) dik waren en toch zwanger raakten. Dus waarom zou je van een arts dus persé moeten afvallen. Ik hoop voor jullie allemaal dat de hormonen/ emoties niet zo op de loop met jullie gaan.
@ timon: mijn FA heeft het me alsvolgt uitgelegd: hoe meer gewicht je hebt, hoe hoger de dosering Clomid waar je op reageert. Hoe hogere dosering, hoe meer bijwerkingen. Dus het is beter om wat gewicht kwijt te raken. Bij mij is het puur de pco waardoor ik niet zwanger raak
Aha, zit dat zo. Nou, dan ben ik toch blij dat ik dat niet heb. Hopelijk hoef ik ook geen Clomid te gebruiken in de toekomst. Mijn HA was namelijk niet geheel tevreden met mijn 2e fase na de ei (naam kwijt). 'Even een pilletje en dan komt het wel goed'. Van de gyn. heb ik niets negatief vernomen, dus zal het wel goed zijn. Succes verder!
luteale fase geloof ik. als ik mijn vorige cyclus kijk (eerste cyclus dat ik tempte) had ik maar een LF van 10 dagen En dat in een cyclus van 96 dagen
hallo meiden ik weet niet of ik hier goed ben, maar zou het heel leuk vinden als iemand voor mij zou willen pendelen, is er hier iemand die dat kan/wil?? groetjessss
moet je in de lounge ff in het pendeltopic kijken wie er nog pendelen, dan kun je die personen een pb sturen met daarin je naam en geboortedatum. Kan wel even duren voor je antwoord hebt!
Dat klopt, want ik heb ook nog geen reactie gekregen. De dames in mijn banner had ik eerder gevraagd.