lange wachttijden gyn

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jikke27, 5 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jikke27

Jikke27 Niet meer actief

Hallo,

Ik kom net van de huisarts vandaan en heb een verwijsbrief meegekregen voor de gyn. Dit vanwege lange cyclussen en 10 maanden proberen. Nu belde ik net de gyn en zegt ze, oh... dat zal wel mei worden! Wat!?! En gelukkig zei ze er gelijk achteraan dat er een uitvaller was op 19 maart, zucht... ja hoor doe dat maar!
    Is het normaal dat er zulke lange wachttijden zijn en hoe gaat dat als je straks echt de molen in bent...
    Iemand die me hier antwoord op kan geven... Bedankt!

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    Hai jikke, als eerste veel succes met zwanger worden en aller erom heen! Je wordt wel mooi op tijd doorgestuurd, dat is dan wel weer positief!
    Het verschilt per gyn en ziekenhuis. Ik kon meteen terecht. en als je eenmaal met de behandeling bezig bent dan kun je ook altijd terecht hoor, want dan moet het wel!

Succes ermee!
    Liefss, Taliaa

3. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    @jikke, toen ik nog in de buurt van Leiden woonde waren de wachttijden in het LUMC erg lang. Het heeft toen al met al 6 maanden geduurd. 3 maanden voor de 1e afspraak en toen in 3 maanden tijd 3 onderzoeken en evaluatiegesprek. Met die uitslag een paar jaar later in Helmond naar de HA geweest, (onder tussen daar naar toe verhuisd en een lieve man ontmoet waar ik wel kinderen mee wilde hebben) en toen kon ik met de verwijsbrief binnen 2 weken bij de fertiliteitsarts terecht. Alle onderzoeken en uitslagen binnen 2 weken gehad en gestart. Vervolgafspraken waren altijd erg makkelijk te maken, bij urgentie of onzekerheden kon je zelfs de zelfde dag nog terecht. Ze proppen je er dan gewoon tussen door. Ik zou dus even om me heen kijken of er nog andere ziekenhuizen zijn met een kortere wachttijd.

4. Jikke27

Jikke27 Niet meer actief

Hoi taliaa,
    ja ik mag niet klagen, ik ben vrij snel doorgestuurd gelukkig, hoopte er ook een beetje op!
    Goed zeg, zie dat je zwanger bent, heel veel succes en geluk!

Hoi Sas,
    dat is idd snel, ik mag nu ook niet klagen, kan over twee weken al terecht, dus gelukkig niet pas in mei, want er was een uitvaller...
    Jij ook zwanger! Ook heel veel succes en geluk!

X Jikke

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier waren er ook flinke wachtlijsten hoor!
    Gelukkig kan je 19 maart al!
    Succes.
    Elmo

6. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    ja hoor die lange wachttijden hadden wij ook. soms zitten er 8 weken tussen een afspraak.
    wij zijn vorig jaar april voor het eerst bij de gyn geweest nu een jaar later hebben we 1 keer iui gehad, en nu pas de eerste ivf.
    veel succes 19 mrt.
    x lisa.

7. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Hier ook wachttijden voor de poli, ik ben nu dus zwanger en moet ivm een eerdere bbz snel op controle om te kijken of het nu wel in de baarmoeder zit. Helaas is de eerst volgende plaats pas 18 maart terwijl ik eigenlijk zo snel mogelijk moest komen van de gyn. Ook de fertiliteitsafdeling kon de afspraak niet vervroegen omdat het te druk is op de poli.
    Ik ga er van uit dat het wel goed is omdat mijn bloedwaarde nog niet extreem hoog is, maar ik vind het toch heel tegenstreidig met wat de gyn zelf zegt.

8. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Bij Medisch centrum kinderwens moest ik ruim 6 weken wachten voor de eerste afspraak, en toen nog 3 weken voor de uitslag van het gesprek of ze ons uberhaupt in behandeling wilden nemen, en vervolgens 6 maanden voor we aan de beurt waren...

Bij het Bronovo mocht ik direct langskomen (dat wil zeggen, binnen een maand). Het scheelt dus echt per ziekenhuis. Maar zoals Elmo al zegt: 19 maart is echt heel snel! Dat is al over twee weken. :)

9. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    De eerste keer dat ik een afspraak moest maken moesten wij ook een 4 a 5 weken wachten. Maar heb vandaag bij een ander ziekenhuis een afspraak gemaakt en wij mogen al over 2 weken terecht. Verschilt denk ik per ziekenhuis en de drukte daar.

10. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Bij mij ging het erg snel... Had woensdag een afspraak met de huisarts en kon vrijdag al terecht bij de gyn. Op 2 april staat de kijkoperatie gepland.

11. Niet meer actief

Bij mijn gyn duurt het ook altijd lang om een afspraak te maken, maar ze zit 3 keer per week enkele uurtjes zonder afspraak, en meestal gaan wij dan. Het kan wel zijn dat je een tijdje in de wachtzaal zit, maar je bent dan tenminste vlug geholpen.

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik moet gemiddeld 3 wkn voordat ik terecht kan bij gyn en dat vind ik zelfs al te lang :)

succes in ieder geval.

gr vruchtje

Deel Deze Pagina