Jeetje sneeuwmees wat een bijzonder verhaal! Wel fijn dat je zo makkelijk vaginaal bent bevallen! achteraf blij dat het zo gelopen is?
@Amomam: het was een hele shock voor mij. Mijn oudste is met een ks geboren ivm een stuitligging. Bij de jongste had ik wederom veel last van mijn bekken, het kindje zou wederom flink zijn en ik was ook de jongste niet meer (42 jaar). Dus ik heb toen aan de gyn voorgesteld om weer een geplande ks te krijgen. Hij vond dat een goed idee en noemde ook nog even het litteken van de vorige ks wat een complicatie kon opleveren. Dus iedereen blij en allemaal redenen waarom het logisch was een geplande ks te krijgen. Het hele hoofdstuk van hoe een bevalling zou gaan, had ik dus ook helemaal uit mijn systeem geblokt. Folders van de vk over bevallen had ik dus ook ongeopend gelaten. Dus het was even slikken toen de gyn zei, dat we het kindje hier in de verloskamer gingen krijgen. Ik ben toen ook niet zo aardig tegen haar geweest en schijn (volgens mijn man) geroepen te hebben dat ik dat echt niet ging doen (zelf bevallen). Ik was zo bang en ervan overtuigd dat ik dat niet zou kunnen. Wist niet eens hoe het moest dat puffen en persen. En was ook bang dat het niet ging passen misschien, en het litteken wat complicaties op zou kunnen gaan leveren enz. enz. Dus het was raar om alle logische redenen waarom ik een geplande ks zou krijgen ineens los te laten dat dat er blijkbaar niet zoveel toe deed. Dus het was even blinde paniek van mijn kant toen ik moest bevallen. Maar achteraf ben ik er toch wel blij mee het meegemaakt te hebben. De gyn zei ook (na afloop) als je al zoveel ontsluiting hebt en het hoofdje al staat, dat het dan altijd past en dat het kindje dan al voorbij het stadium is van het litteken van de vorige keer. Maar ja, dat wist ik toen natuurlijk niet. Het was hoe dan ook een mooie ervaring (achteraf) om op terug te kijken.
Jeetje wat moest jij ineens schakelen! ik zou ook niet zo aardig reageren als mij werd gezegd dat ik het zelf zou gaan doen. Ik hoop niet dat dat mij gaat overkomen.. Ben van de tweede met veel complicaties en een trauma rijker vaginaal bevallen dus de shock voor nog zo'n bevalling zit er goed in...
Ik sta morgen op de planning voor mijn 2e geplande KS... Heb er zeer gemixte gevoelens bij. Ik had het zo graag zelf geprobeerd... maar de risico's worden naarmate ik overtijd loop te groot, en inleiden is geen optie met een eerdere KS, dus wordt het weer een KS. Ik had de hoop dat het nog uit zichzelf op gang zou komen, maar dan moet het nu wel heel snel gaan gebeuren....of vannacht... maar heb er een hard hoofd in
Sax veel succes morgen!! ik Snap het dat je het liever zelf had willen doen maar soms is dat echt geen mogelijkheid. je gaat je kindje ontmoeten morgen! Ik zou geen oog dichtdoen hihi