Wij zijn getrouwd op een vrijdag. Wilde eerst geen jurk aan maar schoonmoeder vond dat dat erbij hoorde, dus heeft zij er 1 gekocht voor mij. Na het trouwen zijn we wat gaan drinken en savonds lekker eten met familie. Verder niet echt een feest.
ook wij houden niet van al die poespas qua trouwen dus wij zijn op de maandagochtend getrouwd ik in een mooie trouwjurk ( gekregen van mijn moeder) en mijn man in pak en mijn dochtertje ook in een trouwjurkje met als getuigens 4 familieleden verder waren daar nog bij mijn 2 zussen daarna zijn we eerst lekker koffie wezen drinken bij ons thuis met eigen gemaakte cake na een uurtje zijn we foto's wezen maken bij ons in de buurt en rond een uurtje of 2 mochten de rest van de fam komen ( alleen broers en zussen en vaders en moeders met aanhang ) en hebben we thuis een knal feest gegeven we waren met een mannetje of 20 denk ik dus al met al een hele geslaagde dag voor ons
Hier ook een traditieloze bruiloft en het was een dag om nooit te vergeten! Heb altijd gezegd dat ik nooit zou trouwen, maar ja dan komen de kindjes en ben ik er anders over na gaan denken. En uiteindelijk bij 7 maanden zwanger in het bootje gestapt. Gewoon op een donderdag. In de ochtend zijn er foto's gemaakt door twee broers van mijn man en om 14.00uur in het gemeentehuis met een klein groepje het "ja"-woord uitgesproken. Daarna thuis de taart aangesneden en daarna doorgereden naar een tante van mijn man. Bij haar in huis/tuin hebben we verder gefeest. We hebben een buffet besteld en de drank hebben we zelf bij de AH gekocht. Een geweldige dag en zou hem zo overdoen. Als verrassing hebben we een hotelovernachting gekregen in een mooie trouwsuite, dus dat was de kers op de taart
Hier gratis getrouwd op dinsdagochtend. Ik was 7 maanden zwanger en we zijn puur getrouwd zodat alles geregeld was omtrent de baby. Daarna wel een brunch gehouden voor naaste familie en goede vrienden. De zaterdag erna een feestje gegeven, gewoon thuis. Waarom op deze manier?? Omdat wij geen meerwaarde aanhet huwelijk hechten. We houden van elkaar en het wordt er niet meer van als we dan trouwen met alles erop en eraan! Het had nu gewoon een praktische reden!
Wij zijn 'stiekem' getrouwd met alleen onze ouders en broers / zussen. Was een topdag! Geen hectiek en gestress heel relaxed. We hebben uitgebreid gegeten en daarna zijn we voor een maand naar Mexico geweest heerlijk. Na deze maand hebben we het iedereen vertelt en een feestje gegeven. Maar dat feestje was wat mij betreft al niet meer nodig. Bij een volgende keer (geen plannen hoor ) zou ik het weer zo doen
Op dinsdag gratis getrouwd, naar huis met 13 familieleden voor koffie en taart.(gewoon van de multivlaai, dus geen bruidstaart) Daarna heeft een vriendin van ons met de spiegelreflex foto's gemaakt in het bos. En toen een lunchbuffet thuis laten komen en lekker in de tuin gezeten. Ik was trouwens ruim 7 maanden zwanger toen. Dus was blij dat om half 4 smiddags iedereen weer weg was. Want het was in de tuin 35 graden.
nee dat is bij ons niet.. mijn moeder en haar man zijn ook daar getrouwd, en iedereen mocht er gewoon bij zijn.. vind ik wel dom dat het in sommige gemeentes anders is.. meestal zijn dat mensen die niet veel geld hebben die op de gratis dag trouwen, en die mensen mogen dat dan niet delen met hun familie en vrienden?,, dat vind ik wel een rare gedachte..
hier ook gratis getrouwd op maandag ochtend 9.00 en familie mocht er gewoon bij zijn. Je kon in een trouwkamer als je alleen getuigen had en paar familieleden, en als je meer dan 15 gasten had, dan gingen we gewoon naar de trouwzaal. was geen maximum voor gasten dus kon er ook 50 meenemen als ik dat wilde. wij waren met ouders broers en zussen, totaal 25man
Wij zijn ´stiekem´ getrouwd, nouja. We waren met zijn 19 naar het gemeentehuis gegaan en daarna thuis een lekker buffet laten komen. Niks traditioneels aan, niks voor mij, de hele dag in het middelpunt bah.
Yup, behoorlijk on-traditioneel maar precies zoals we het wilden! We hebben 's avonds een feest gegeven (we zijn niet getrouwd voor de kerk) en we zijn op dat feest getrouwd. De locatie was ontzettend mooi, op de rest hebben we enigzins geprobeerd te bezuinigen (goedkope semi-professionele fotograaf, niet al te duur pak & jurk maar wel dure ringen aangezien we die ons hele leven dragen alst goed is..). Het feest duurde van 19-24u en we hebben ongeveer 100 mensen uitgenodigd. Voor het feest hebben we foto's gemaakt voor de fotoshoot. Totaal zijn we op ongeveer 8000 euro uitgekomen (maar dat is ook alweer 3,5 jaar geleden)... wat we allebei een mooi bedrag vonden voor een leuk feestje
Wij! Ik vind traditionele bruiloften saai, echt geen behoefte aan. Van die 14.000 euro een leuke aanbouw aan het huis , elke dag lol van!
Wij hebben nog geen concrete plannen (lees: vriendlief heeft de vraag nog niet gesteld) maar als we ooit gaan trouwen wordt het geen traditionele bruiloft. We weten al wel hoe we het zouden willen. We willen graag getrouwd worden door de dame die ons aan elkaar heeft voorgesteld. En zoals Enfermera 's avonds trouwens met direct het feest en een barbeque. Locatie weten we ook al wel. Het moet losjes en informeel zijn en vooral heel feestelijk. Het wordt een kleine bruiloft. Wij willen alleen onze naaste familie en allerbeste vrienden op de bruiloft. Geen ooms en tantes etc. Dat gaat het vast niet goed doen, maar uiteindelijk trouwen we niet voor hen...
Wij zijn op Curacao getrouwd, lekker op onze slippers.Ik had een wit zomerjurkje aan en man een wit overhemd en linnen broek. Kon prima! Daarna foto's genomen, uit eten geweest en naar bed. (Ik was 2 maanden zwanger en zo ontzettend moe). Geweldige en vooral relaxte dag gehad.
Wij gaan in mei trouwen. Gratis op dinsdagochtend met de ouders als getuigen. Daarna even koffie drinken. Dan 's avonds uit eten met de ouders en broer. That's all. Ohja, en daarna gaan we lekker op vakantie. Eigenlijk niet bedoeld als huwelijksreis maar omdat we graag voor de baby komt nog samen weg willen. Wb vakantiedagen (en hemelvaart+pinksteren) kwam het het best uit aansluitend op het trouwen. Lekker samen met de auto naar Italie.
Wij zijn in Bali getrouwd. De eerste 10 dagen zijn we met z'n 3en door Bali getrokken. Gewoon met een chauffeur die ons rond reed door Bali en zonder van te voren iets geboekt te hebben. Overal zijn ze blij dat je komt en is er plek zat. Onze dochter was toen net geen twee en sliep gewoon bij 1 van ons in bed steeds of tussen ons in. Dat was het enige wat we wel spannend vonden, want dat doet ze natuurlijk nooit, maar dit is heel goed gegaan. Na 10 dagen hebben we papa's en mama's en broers opgehaald en zijn we naar de grote villa gereden. Hier een heerlijke tijd gehad en heel veel uitstapjes gemaakt en ook getrouwd. Prachtige dag met echt alles er op en er aan. Make-up, taart eten, prachtige foto's, lunchen in de bergen met een prachtig uitzicht bij een waterval, een ceremonie in het nederlands en later een Balinese ceremonie, een rijsttafel en een optreden door Balinese danseressen met een gamelan concert. En dat voor nog geen 1000 euro. Het was super en ik zou het zeker zo weer doen. Thuis een gezellig feestje thuis gehouden.
Wij zijn gewoon in Amerika getrouwd. Houden er allebei niet van om in de belangstelling te staan, houden ook niet van feesten en de familie vroeg ons alleen steeds wanneer we nu eens gingen trouwen omdat ze zin in een feest hadden. Dus toen we bij mijn zus op vakantie waren (ze woont in amerika) zijn we dus daar getrouwd en hebben toen een kaartje voor iedereen op de post gedaan met de mededeling dat we getrouwd waren.
wij gaan 21-3-12 trouwen om 3 uur de ceremonie met alleen familie leden van het gezin zelf daarna koffie en taart met dat groepje en foto's maken om 5 uur komt er nog een deel familie bij en gaan we rond 6 uur eten met zijn allen (lopend buffet) en dan om 8uur is de rest van het feest
Wij zijn getrouwd toen ik 6,5 maand zwanger was van de eerste. Dat was niet de reden trouwens. Wij wilden wel trouwen maar manlief kreeg het maar niet voor elkaar om me te vragen... (kon geen goeie ring vinden... lekker belangrijk zou je denken maar goed, dat vond hij wel). Ik wilde wel graag trouwen voor de geboorte (hoef je een stuk minder te regelen en we wilden het toch al). Wij zijn getrouwd op een bootje in de Amsterdamse grachten. Het was geweldig mooi weer en we waren met 10 mensen, heerlijk klein. Alleen wij, mijn moeder, mijn zus en zwager, mijn neefje (toen 6), mijn schoonouders, schoonzus en zwager. We zijn getrouwd op de bloemgracht, op de boot lekker taart en broodjes gegeten. Uitgestapt bij Artis en toen lekker Artis in gegaan. Iedereen ging spontaan mee en aansluitend zijn we spontaan gaan eten in de buurt van Artis. Alles was even geweldig. Precies een jaar later hebben we een groot feest gegeven met diner ook weer op een boot, dit keer wel een stukje groter (170 gasten) Ik heb nooit echt gedroomd van een traditionele bruiloft. Als we 12,5 getrouwd zijn koop ik nog een keertje een mooie witte cocktailjurk ofzo en vieren we het nog een keertje maar ik had het niet anders gewild! Oja, we waren op pre-huwelijksreis gegaan naar Hongkong en Bali en in Hongkong hebben we uiteindelijk de trouw- en verlovingsringen gekocht (Tiffany's). Op Bali heeft manlief me gevraagd. Het is hem nog gelukt om me te verrassen ook.. terwijl de trouwdatum al vast stond