Lampen gaan achter mekaar kapot

Discussie in 'De lounge' gestart door BeingMommy, 19 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Hallo dames,

Gisteravond deed mijn keukenlamp het ineens niet meer, we hebben toen een nieuwe erin gedraaid, die ging vervolgens ook kapot.

Toen klapte de lamp in mijn gang (waar de keuken aan vast zit). Gevolgd door vanochtend de andere lamp in de gang. Wat kan dit nou zijn?

De lamp in mijn woonkamer aan 1 kant is ook gisteravond gaan flikkeren en kapot gegaan.

Ik wil zo nieuwe lampen gaan kopen, maar of daar het probleem mee opgelost is? Anders blijf ik lampen kopen dalijk. Iemand enig idee wat er aan de hand kan wezen?

2. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Heb je niet gewoon de vorige lampen tegelijk gekocht?
    De levensduur is ongeveer gelijk van zo'n lamp dus als ze tegelijk begonnen zijn dan houden ze ook ongeveer tegelijk weer op met leven....

Hebben wij ook weleens thuis, dat er weer een heel rijtje binnen een dag of 2 mee ophoudt!
    Dat van die nieuwe lamp wat je vertelt is dan vreemd maar dat kan net een slechte zijn geweest ofzo.

Als het dat niet is dan zit het probleem misschien in je stoppenkast?

Succes in ieder geval!

3. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    dit was ook mijn eerste gedachte.
    gewoon toevallig allemaal ongeveer gelijk begonnen,dus ook ongeveer gelijk leeg?

4. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik zou eerder ook zeggen misschien wat met de electriciteit...

5. Maia

Maia Niet meer actief

hier hebben we het ook wel eens en dat zijn dan inderdaad lampen die rond dezelfde periode zijn gekocht. inmiddels doen er 2 in mijn keuken en 2 in de gang het niet, eerst ging de ene, paar dagen later de ander.

6. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Dank je wel dames! Nee het zijn niet lampen die op hetzelfde moment gekocht zijn, en daarbij staat de ene lamp veel langer aan dan de ander (bijv keuken itt de gang). Dus daar had ik eigenlijk niet eens over nagedacht.

Net gingen we de lamp in de badkamer (die is ook kapot gegaan en grenst aan de gang) vervangen. En het begon gelijk te stinken, ding was heet geworden en toen mijn man hem eruit draaide was het contact stukje aan het roken.

Ik denk aan kortsluiting? Wat kan ik hieraan nu doen? Het gaat enkel om 1 groep, de gang, badkamer en keuken, maar niet de stopcontacten want mijn koelkast en waterboiler zitten er nog in en die doen niet raar, stinkt niet, ruikt niet.

7. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Even naar het wattage kijken van de lampen.

Wij hebben hier een paar lampen aansluitingen waar maar tot 50 watt in mag,en anders springen ze gelijk weer stuk.

8. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

misschien piekspanning gehad? zeg maar wat..

9. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Ik vind het maar eng worden hoor haha, ik hou helemaal niet van dit soort dingen.

Watt is goed, hebben dezelfde gekocht als hiervoor, en het blijft gebeuren. Ik draai er geen lamp meer in of uit, echt niet!

Blijf lekker met beide beentjes op de grond.
    Thanks dames voor het meedenken, dit is niet echt mijn 'area'.
    Kan dalijk in 'donker' koken want deze slimme meid heeft geen zaklamp en een klein raampje dat op een muur uitkomt in haar keuken, dus good luck for me.

10. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ik zou toch maar iemand er naar laten kijken hoor. Met elektriciteit moet je voorzichtig zijn

11. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Dank je wel Sann, ja dat gaan we sowieso doen.
    En even de huisbaas bellen, maar ik ben not amused.

Ik heb een boiler in mijn douche om het water warm te krijgen. Maar die kan ik dan zeker beter ook niet aanzetten? Heb dalijk namelijk wel even warm water nodig.

Wat zou er nou moeten gebeuren? Ik denk gelijk het ergste, muren open hahaha oo wat een dramaqueen ben ik he.

Is het een kwestie van bijv lampdop vervangen, waar je de lampindraaid bedoel ik dan haha, of heb ik dan weer teveel goede hoop.

12. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Even de stop vervangen, als je nog een pouderwetste stoppen kast hebt. Of even de aardlek eraf gooien, en dan na een paar minuten weer aanzetten, en dan nog eens proberen een lamp te vervangen.

13. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Probleem is opgelost dames!
    De elektricien is langs geweest, heeft de hele kast losgehaald, en iets erin vervangen. Weer helemaal in orde! Hopen dat het zo blijft!

Lichtballetjes meteen verwisseld, hoop dat het nu klaar is met die onzin haha.

Deze mag gesloten worden.
    Nogmaals bedankt voor het meedenken!

Groetjes Beingmommy

14. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    het kan zijn dat je inderdaad in dezelfde periode die lampen vervangen hebt (wij hadden vorige week 4lampen stuk na dat we die er tegelijk in gedaan hadden toen we hier kwamen wonen)
    wat ook kan zijn is dat je groep overbelast is waardoor als een aparaat aanslaat of uitslaat en een piekstroom ontstaat ofzoiets waardoor je lampen kapot gaan

15. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Dankjewel miffy voor je reactie.
    Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat de oorzaak is, was er niet bij toen het gerepareerd werd. Maar ik zal dit in gedachte houden, mocht het nog een keer gebeuren, wat ik niet hoop natuurlijk!

Het kan best zijn dat de groep overbelast geraakt is, want er zitten 2 waterboilers op die het water in mn keuken en douche verwarmen, een waterdispenser, een koelkast en dan nog een wasmachine. Vind dat wel aardig 'veel'.

16. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    En de lampen liggen er weer uit, dit x van de woonkamer pfft.

Deel Deze Pagina