Wie geven hier eigenlijk allemaal borstvoeding?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissMac1973, 31 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ook ik geef BV. Ik streef ernaar 6 maanden volledig BV te halen (ahh nog 2 weekjes)...en dan...ik zie het wel. Ik denk dat ik dan overdag iets ga afbouwen, want het combineren met mijn werk wordt steeds lastiger. Maar aan de andere kant....het is zo gezellig....
    De start viel hier ook niet mee met 2 borstontstekingen en een hele fikse kloof ook nog, maar...de aanhouder wint...

2. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Ik geef ook borstvoeding.
    Maar 1 of 2 keer op 'n dag krijgt ie een flesje. Dan slaapt ie ook veel beter.

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik geef ook BV. Ik ga voor tenminste 6 maanden borstvoeding, en nu hopen dat het lukt!

4. manouk

manouk Actief lid

26 apr 2006
    291
    0
    0
    Ik geef ook nog steeds borstvoeding.

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik geef ook bv via de fles. Soms als ik niet genoeg heb gekolft krijgt Justin s avonds voor t naar bed gaan n flesje fv. Moet morgen beginnen met werken en moet dan op de toilet afkolven. Ze hebben geen afgesloten ruimte ofzo. Maar wel irritant! :( Ik wil graag tot 6 maanden zo doorgaan.. maar of t haalbaar is?

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Patroeschka: weet jij je rechten als werknemer m.b.t. kolven ? Je hebt n.m. recht op een fatsoenlijke kamer. En geen w.c. dus !
    Hier wat info voor je
    http://www.voedingscentrum.nl/voedingsc ... gevers.htm

Sorry maar ik vind een w.c. echt geen plek om te kolven.
    Niet persoonlijk bedoelt hoor, maar laat je baas maar iets beters verzinnen.

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik geef ook borstvoeding. Ik heb af en toe wel dipjes, dan is het even minder, maar gelukkig heb ik een vriezervoorraad. Ook kolven op mijn werk gaat goed. Mijn werkgever doet er niet moeilijk over. Als je het niet kan is het natuurlijk jammer, ik ben heel blij dat het bij mij tot nu toe goed gaat.

8. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik heb de eerste 12 weken alles afgekolft omdat ze te klein was om goed aan te happen, en erg driftig daardoor werd.
    Toen heb ik sam sam gedaan omdat ik niet genoeg productie had en nu ben ik aan het afbouwen omdat ze niet meer wil overdag, 's morgens wel hoor dat blijft ze zo lang mogelijk doen.

9. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ben het helemaal met nemo eens, je hebt je rechten hoor!

10. ik geef ook bv. Wil het geven zolang Liene wil.

11. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    ik geef bv, sinds twee weken gecombineerd met fruit/ groente. tot zes maanden dus volledig bv gegeven.

12. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb 6 weken bv gegeven door omstandigheden ben ik ermee gestopt.

13. missgwen

missgwen Bekend lid

23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    ik geef ook bv alleen ik kolf het al af vanaf het begin en ben van plan net zolang door te gaan tot ik er zat van ben en dat is nog bij lange na niet
    hij is net de 6 maanden gepasseert en heeft 6 maanden volledig bv gehad en ga hem eten geven op de rapley methode en hij heeft vandaag zijn eerste wortel gegeten althans een poging :p
    de wortel lag overal :D en maar raarre gezichten trekken

14. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Op een wc lijkt me ook wat onhygienisch.

15. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Ook ik kolf nog steeds!
    Nu ik aan het werk ben, kolf ik wel minder.
    Dus Ted krijgt nu ook fv erbij.

16. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

3 mrt 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    Kent iedereen deze site al? www.borstvoeding.com?

Daar vind je ook een vergelijkende lijst van stoffen die in borstvoeding zitten t.o.v. kunstvoeding..

http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... rmelk.html

Zéér interessant om te weten...lijkt me..

En voor diegenen die volledig kolven en zo dus een bv in een flesje geven...>>> Het gaat toch om de inhoud,niet om de manier waarop je het geeft: BV bevat vele malen meer essentiële bouwstoffen dan KunstVoeding en precies op de behoefte van jouw kindje afgepast...

We zouden met elkaar wat meer op onze strepen moeten staan en het zou niet zo mogen zijn dat de keuze en mogelijkheid om bv te geven wordt afgedraaid op de wensen van de werkgever... ;)

17. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik had ook graag langer BV gegeven. Ik slik medicijnen waarbij je dus geen BV mag geven, ik ben daar in het begin mee gestopt om het toch te proberen. Na 3 weken aanmodderen heb ik het opgegeven. Het kwam absoluut niet op gaan waardoor Fabian meer bloed dan voeding binnenkreeg en ik had weer elke dag last van allergische aanvallen doordat ik de medicijnen niet meer slikte.
    Als ik de volgende keer gewoon beval ga ik het nog een keer proberen, maar als het weer een keizersnede krijg ga ik gelijk de fles geven.

18. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ik geef ook bv!

19. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Ik geef mijn zoontje nu 4 maanden volledige borstvoeding. Ik combineer het met kolven. Het is niet altijd makkelijk op het werk. Maar tot nu toe lukt het nog steeds.

20. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Ik geef ook bv.
    Al 2 jaar en 2 maanden, zo te zien ben ik reccordhouder hier :D

Groet
    Yvonne mv 2 meisjes

Deel Deze Pagina