Wie geven hier eigenlijk allemaal borstvoeding?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MissMac1973, 31 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Je geeft je dochter nu al 2 jaar en 2 maanden bv achter elkaar :confused: ? Of geef je zelfs je beide dochters nog bv :confused: :confused: ?

Ook echt via de borst? Moet heel eerlijk bekennen dat ik dat er heel raar uit vind zien, zo'n groot kind aan de tiet! Maar ja, ieder zijn keus natuurlijk ;) !

2. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Ik geef ook BV en hoop dat ik dat minimaal 1 jaar kan blijven doen.

3. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Mijn jongste dochter geef ik nu 2 jaar en 2 maanden bv. De oudste heeft helaas alleen moedermelk via de kolf gehad, wel 8 maanden.
    Tja en groot kind aan de borst...had het mij 2 jaar geleden gevraagd en ik had hetzelfde antwoord gegeven als jij nu. Ach je groeit er in mee zal ik maar zeggen. Overigens beveelt de who 2 jaar borstvoeding aan, maar dat is niet de reden dat ik nog voed.

4. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Knap hoor dat je het zo lang al kan volhouden!

5. liset

liset Actief lid

2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    Ik heb hier 5 maanden volledige bv gegeven. Daarna heb ik de voedingen wat afgebouwd. Ik geef nu nog de ochtendvoeding en de voeding van 19 uur. Als hij straks 6 maanden is, wil ik de avond voeding ook afbouwen. De ochtend voeding wil ik wel nog een tijdje blijven geven. Wel krijgt hij overdag meestal nog bv omdat ik nog een aardige voorraad in de vriezer had. Maar daar komt straks wel een einde aan.

6. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Nou het wordt echt steeds makkelijker, als je de 6 maanden hebt bereikt vind ik neemt het gemak toe. Nu geef ik alleen nog een ochtend en avond voeding en in moeilijke periodes ook' snachts. Ik kolf nooit meer hoor, als ik niet thuis ben drinkt ze gewoon iets anders.

7. MissMac1973

MissMac1973 Actief lid

3 mrt 2007
    244
    0
    0
    self employed
    Hoorn
    Wordt een leuke conversatie zo met alle quotes, maargoed; klinkt me bekend in mijn oren, onze dochter heb ik 13 maanden bv gegeven, mijn oudste zoon 6 maanden (wist toen nog niet dat je met 6 mnd óók regeldagen hebt) en onze op 1na jongste (tegenwoordig, lol) zoon heb ik 4 maanden bv gegeven, ik was er toen helemaal klaar mee.. Dat had er mee te maken dat ik al 3 maanden zwanger was toen ik onze dochter nog voedde. Toen ik wist dat ik zwanger was, heb ik dat afgebouwd.. Maargoed, nu gaan we dr weer voor; zolang Thygo wil en ik het volhoudt..En ook voor mij zal op een gegeven moment weer dat je toch makkelijker wordt zoals jij omschrijft, zo groeit dat gewoon, dat weet ik nog van Sahra.. ;) Toppie toch?

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik ben vandaag voor t 1st weer aan t werk geweest. En.. ik hoef NIET op t toilet af te kolven. Ik heb n heel kleine afgesloten ruimte tot mn beschikking gekregen! (wist niet eens dat ze die hadden). Dus nu kolf ik 2x een kwartier daar op n (werk)dag.

9. robentes

robentes Actief lid

25 okt 2006
    109
    0
    16
    Ik geef ook Borstvoeding! Na een moeilijke start, zoals bij iedereen denk ik wel, gaat het nu fantastisch en genieten we er allebei enorm van.
    Heel graag wil ik lang doorgaan met voeden, in ieder geval een jaar. En wie weet, haal ik ook de twee jaar en twee maanden... ;)

Of nog leuker: als de tweede er is.... Dubbelvoeden! :D

Voor de moeders die hun voedingen allemaal kolven: SUPER dat jullie dat doen! Dat kost een boel meer energie en tijd, Zoveel respect dat jullie dat doen voor je kindje! :thumup: =D>

10. Eylem25

Eylem25 Lid

1 jun 2007
    13
    0
    0
    Mijn dochter is nu 8 maanden en ik wil doorgaan tot ze een jaar is.
    Dan vindt ik het meer dan genoeg :)

11. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    Hier ook bv. Af en toe een 'geestelijke' dipje, terwijl bv goed gaat. Ik vind het best wel vermoeiend, omdat ik het niet uit handen kan geven.
    Ja, kolven is een manier, maar ik vind kolven niet leuk.

12. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Ik geef ook borstvoeding. Geef er nu sinds vorige week wat groenten als bijvoeding naast, maar verder krijgt ze alleen nog borstvoeding en zolang het goed gaat wil ik dat volhouden. Ik kolf op mijn werk nu nog maar 1x, dat scheelt wel een hoop vind ik en dan kolf ik als ik niet genoeg heb gekolfd er op de andere dagen gewoon een beetje bij. We doen het prima zo samen.
    Ik las hier trouwens dat er rond de 6 maanden weer regeldage zijn. Hmm, zou dat de reden zijn dat ze weer `s nachts komt? Maar dat is toch meestal zo weer voorbij dan? Ze komt nu sinds een tijd weer `s nachts en ze heeft dan echt honger, ze huilt dan tot ze aan de borst ligt en drinkt dan slapen verder. Haar ogen gaan amper open en ze zoekt meteen de borst en kolkt het dan echt naar binnen (alsof ze uitgehongerd is). Zou fijn zijn als dit weer snel over zou zijn (al ben ik bang van niet).

13. milou

milou Niet meer actief

hier nog eentje, volledige bv. graag 6 maanden en langer.... in augustus weer werken, dan ga ik voeden op het kdv. dat zit tegenover mijn werk. da's pas luze :D

maar eh. al die vragen over kv, dat komt natuurlijk omdat dat via schema's gaat van zoveel ml om de x uur.

bv gaat op verzoek. dus gewoon als de kleine er om vraagt. geen gedoe. en als hij nog niet door wilt slapen, jammer dan. de ene week is het 6 voedingen per dag, dan 7 en soms wel 8. ik doe het graag en met liefde. laatst zelf een flesje afgekolfde melk gegeven, maar live is toch echt veel intiemer. dus echt respect voor alle ft klofsters!

14. ramona

ramona Fanatiek lid

9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Hoi

Ik geef ook bv en vind het soms echt zwaar want je heb er al 3 rond lopen en die werken niet altijd even goed mee.

mijn streven is bv tot ze 6 maanden is en dan zien we wel verder .

Marki heb ik bv gegeven tot aan 5 maanden

15. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    Da's inderdaad luxe. Fijn hoor.

16. safian78

safian78 Actief lid

26 jan 2006
    428
    0
    0
    Hier nog iemand die tot nu toe ruim 3 maanden bv geeft. Ik zou het graag een half jaar of langer volhouden. Het gaat prima, ook geen startproblemen gehad, kolven gaat ook goed, ik neem aan dat het me gaat lukken, een half jaar, misschien zeg ik dan dat ik een jaar wil volmaken.... We zien het wel, ik vind het in elk geval erg gemakkelijk en ben blij dat het gelukt is!

17. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik geef ook BV.
    We hadden een moeilijke start, mijn zoontje wilde niet aan de borst en het kolven lukte niet. :(
    Maar na 4 dagen viel opeens het kwartje en pakte hij de borst :)

Ik hoop het 6 maanden vol te houden;)

18. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Ook ik geef nog volledig BV. Echte opstartproblemen had ik gelukkig niet...
    Alhoewel, bij mij spoot het eruit omdat we nog niet op elkaar afgestemd waren :D
    Dat betekende dus meerdere keren per nacht zeiknatte kleding/ beddegoed.
    Als ik Jonathan niet meteen aan de borst reeg spoot het zo in zijn ogen/neus hahahahahaha
    (nu lach ik maar toen vond ik het wel heel vervelend hoor! maar waren ook de hormonen natuurlijk)

Ga straks als ik moet werken afbouwen overigens.

groetjes Debby

19. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik ook. Mn dochter 10 mnd en toen wou zij niet meer... ze was dan ook al erg ondernemend en had er het geduld niet meer voor, een maand later liep ze. Mn zoontje krijgt nogsteeds (offcourse) we gaan voor 1 jaar en daarna zien we wel weer.

Bij mn dochter ging het opstarten goed maar daarna veel problemen gehad als spruw, borstweigeren, borstontstekingen ed. en mn zoon had veel opstartproblemen, werd geboren zonder hapreflex en de eerste 3,5 week heeft hij alles gehad via een cupje en daarna heeft hij gelukkig toch geleerd aan de borst te drinken maar sinds hij live drinkt gaat het goed!

20. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ik geef ook volledige BV

Deel Deze Pagina